Waarschuwing Ambi Pur

Tootsie is al een tijdje aan het niezen, maar is er niet echt ziek van zoals bij niesziekte. Het leken meer niesaanvallen en tijdens die aanvallen had hij ook last van waterige oogjes.

Ik dacht laatst eens terug hoe lang hij dit al doet en dat is eigenlijk sinds de verwarming aan is gegaan en de buitendeur dicht. Zou het door de verwarming komen dacht ik nog, te droge lucht? Maar toen ik laatst de Ambi Pur uit het stopcontact trok omdat de vullingen weer eens op waren, kreeg ik ineens een helder ogenblik… het zal toch niet…?

Zo’n 5 maanden geleden heb ik die elektrische luchtverfrisser aangeschaft omdat Bibi erbij kwam. Ik dacht zo’n luchtverfrisser is vast geen overbodige luxe naast de kattenbak, want 2 katten is dubbele stank. Het is de 3Volution van Ambi Pur met 3 luchtjes die om de 45 minuten wisselen. Werkte verder prima, ik had hem gewoon op de laagste stand staan, het ‘parfum’ is dan niet echt overheersend.

Nu ik terugdenk nieste Tootsie ook al vaker toen Bibi er nog maar net was, vanaf dat de luchtverfrisser in het stopcontact ging dus. Nu zijn we 4 dagen verder zonder Ambi Pur en drie keer raden… Tootsie niest niet meer!

Bibi heeft ook al vanaf dat ze hier binnenkwam, dat ze gemiddeld 1 keer per dag een beetje hoest, waar ik ook niet echt een oorzaak voor kon vinden. Wat denk je, ik heb haar nog niet horen hoesten sinds dat ding weg is. Zelf heb ik ook al zo’n half jaar vaker hoofdpijn dan normaal, ik begin nu te twijfelen of het ook niet door die luchtverfrisser komt.

Mocht iemand huisdieren hebben die chronisch verkouden lijken of heb je hier zelf last van, kijk dan ook eens naar de eventuele luchtverfrissers in huis, wie weet schuilt daar het probleem!

15 gedachten over “Waarschuwing Ambi Pur

  1. O jee, ik heb ook Ambi in het toilet hangen. En ik hoest tegenwoordig vaak. Misschien moet ik het dan ook maar weg doen.

  2. @Plato: In het toilet kan het denk ik niet zo’n kwaad, daar hang je niet de hele dag rond (mag ik hopen). Maar in de lucht van zo’n ‘huisparfum’ daar zit je wel de hele dag in, en de katten zaten er dag én nacht in.
    @Remco: Tskkk Plato rookt toch niet Remco, jij leest zijn logs niet goed.

  3. Dank je wel Marika. Plato geeft je een dikke knuffel. En Remco…jij voor straf 4 uur lang op het toilet.

  4. @PeterS: Bij de meeste luchtverfrissers staat in de gebruiksaanwijzing dat het een allergische reactie kan geven. Dus het zal voor hen geen verrassing zijn.

  5. Hoi, ben erg blij met je weblog, want ook ik heb een superheftige reactie op ambi pur gehad.. ik had het buisje niet goed verwijderd en daardoor druppelde de hele inhoud in de kamer, met een ongelooflijk heftige geur als resultaat. Nog geen uur later bleef ik niezen en tranen en nu….2 maanden later, geur uit huis e.d. ben ik nog steeds supergevoelig voor ieder geurtje dat ik maar ruik. Het lijkt alsof het mijn luchtwegen enorm heeft geirriteerd. Heb nu anti-allergie pilletjes, maar ik hoop dat het weer vanzelf over gaat.

  6. ik heb een heel ander probleem met ambipur.een gele uitgeslagen muur,kan de halve kammer gaan sauzen,troep dus.

  7. Bij ons is het nog erger; s’middags ambi pur in het stopcontact gedaan in de woonkamer en toen we vanmorgen beneden kwamen, was onze vogel ineens overleden!! Zou het…….???

  8. bij mij net hetzelfde ik had die avond nog met ambi pur gespoten en de vogel begon wel wat te niezen de volgende ochtend ging ik kijken naar mijn vogel en was die overleden

  9. Ambi pur in Huis, en een verfrissende Spry voor kussens dekbedden gordijnen enz… Weken lang jeuk en bultjes je word er helemaal gek van….dokter dermatoloog , pillen pillen en pillen vreselijke huid uitslag dus

Plaats een reactie