Bloemkool

Blumenkohl-1Laat ik eens bloemkool uit Spanje proberen dacht ik, de Nederlandse bloemkool is er nu niet en de Franse bloemkool stinkt mij te hard. Voorzichtig rook ik aan de Spaanse en hij rook gewoon normaal.
Tot mijn verrassing smaakte hij net als de Hollandse en meurde niet meer of minder. Toen mijn moeder dit hoorde wilde zij ook bloemkool uit Spanje, pa moest het direct meebrengen uit de supermarkt. Daar was ik blij om want ze eten veel te weinig verse groenten.

Dag 1:
Ze rook ook eens aan de bloemkool, goh deze stinkt echt niet zei ze. Ze had de aardappels al geschild zag ik en de bloemkool lag klaar om schoongemaakt te worden.
Die avond belde ik haar op…

“En hoe was de bloemkool?”
“Eh Frans?! Wat hebben wij vanavond gegeten? O ja aardappels met appelcompote.”
“Maar jullie zouden toch bloemkool eten?”
“Dat eten we morgen!”

Dag 2:
“Hoe was de bloemkool?”
“Frans?! Wat hadden wij vanavond gegeten??  O ja Ik heb brood op en papa pizza, morgen maak ik die bloemkool wel klaar.”

Dag 3:
“Heb je die bloemkool nou onderhand op?”
“ Fraaaans! Wat hadden wij vanavond ook alweer gegeten? O ja vanavond had ik Chinees die nog in de vriezer lag en papa pizza.”
“Morgen eten we bloemkool, heb er zin in.”

Dag 4:
“…hoe was de bloemkool?”
“We hebben friet gehaald!”

Dag 5:
“We hebben soep gegeten”
“Straks kun je die bloemkool weggooien, is toch zonde!”
“Die eten we morgen!”

Dag 6:
Niet meer gevraagd… hoop opgegeven.

Dag 8:
“Die bloemkool nog geprobeerd?”
“Nee we hebben aardappels met sla gegeten, die bloemkool stonk, heb hem weggegooid! Altijd hetzelfde met die buitenlandse bloemkool.”

“snik…”

12 thoughts on “Bloemkool

  1. Nou jááá…., het is dat het je ouders zijn… 😉
    Een beetje triest, maar heel leuk verteld, Marika.

Geef een reactie

