May the smell be with you

starwarsAfgelopen zaterdag eindelijk weer eens naar de bioscoop geweest. The Force Awakens moet je natuurlijk op een groot scherm zien. Als fans van het eerste uur gingen mijn broer en ik samen naar het langverwachte vervolg (relax… geen spoilers).

De kaartjes had ik online besteld en betaald, waarbij je zelfs precies aan kon geven waar je wilde zitten.  Toch mooi dat dit allemaal kan tegenwoordig. Omdat ik dacht dat het in het eerste weekend erg druk zou worden met vooral veel kinderen op zaterdagmiddag, koos ik voor “comfort stoelen”. Iets duurder dan gewone zitplaatsen maar met meer ruimte rondom. Volgens de plattegrond stonden de stoelen 2 aan 2 met steeds wat ruimte ertussen.  Etterbakjes zouden vast op de gewone stoelen gaan zitten dacht ik.

Helaas geen Stormtroopers in de foyer zoals bij sommige bioscopen, maar wel een penetrante zweet- lijflucht die daar ergens in de lucht hing. Een eindje verderop zaten twee jonge gasten met een skateboard, ik dacht nog zou die meur van hen afkomen? Moet wel heel erg zijn als we het tot hier kunnen ruiken. Wat moet je trouwens in hemelsnaam met een skateboard in een bioscoop?

Afijn het lint voor de zaal was ineens weggehaald en we mochten naar onze comfort stoelen. De stoelen stonden niet twee aan twee maar gewoon aan elkaar, ik zocht snel stoelnummer 11 en 12, ik had stoelen uitgekozen precies in het midden zodat we mooi uitzicht hadden op het scherm. De twee stoelen naast ons waren al bezet…  Door twee jongens met skateboards, stinkend en al op de comfort stoelen. Aaaarg!!!

Van zo dichtbij was de stank overweldigend en mijn oren werden geteisterd door de intelligente gesprekken tussen deze Beavis en Butthead, inclusief het gegrinnik. Ik zweer het ze bestaan dus echt. De meur werd een mix van zweetlucht en van allerlei etenswaar, ze zaten namelijk de hele film door te kanen. Aan de andere kant, naast mijn broer, ging iemand zitten met een literfles bier, na de pauze ging er nog een liter doorheen, onvoorstelbaar. Tijdens de film waren al onze buren gelukkig redelijk stil zodat we wel van de film hebben kunnen genieten, met de neus dicht uiteraard.

Later op weg naar de bushalte kwamen er twee jongens op een skateboard voorbij sjezen midden over de weg. “Huh hu huh… cool…. “

Over de film zelf ga ik natuurlijk niks zeggen, geen spoilers hè… behalve dat er een luchtje aan zat was ik er wel heel enthousiast over, een waardige opvolger van Return of the Jedi. 🙂

10 thoughts on “May the smell be with you

  1. Dat is toch niet te geloven, dat die stank- ‘terroristjes’ precies naast jullie zaten. 😦

    Leuk dat je met je broer ging, en fijn dat je wel van de film hebt genoten. 🙂

  2. Oei, dat is nog erger dan die dame met die enorm grote hoed met veren vlak voor je neus. Volgende keer een spuitbus meenemen? Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk van je af kon zetten. Maar misschien had je broer er wel een heel mooie filosofische kijk op.
    Ik ben benieuwd hoe de film gaat. Misschien ga ik ook wel naar de bios. Op de goedkope plaatsen dan maar 🙂

    • Ik schakel gewoon mijn neus uit zei hij, tja dat moet je maar kunnen… Maar ja hij zat er ook niet direct naast hè. 😉

      Heb je de andere Star Wars films ook gezien? Deze past qua sfeer en beleving meer in het rijtje van episode 4, 5 en 6 (de originele eerste 3 films) en gelukkig niet meer zoals episode 1, 2 en 3.

Geef een reactie

