Wandeling Leenderbos

Het was alweer 3 jaar geleden dat ik voor het laatst door het Leenderbos struinde samen met mijn tante. Het Leenderbos ligt ergens tussen Valkenswaard en Heeze-Leende. Afgelopen zondag was een uitgelezen dag om het nog eens over te doen, graad of 18 met veel zon en weinig wind, ideaal wandelweer!

Het werd een flinke wandeling van 4,5 uur door het Leenderbos, waar we heel veel paddestoelen gezien hebben, en door een deel van de Valkenhorst, ook heel mooi met heide en vennetjes. Natuurlijk veel foto’s gemaakt, hieronder zie je een gedeelte, kunnen jullie ook een beetje meegenieten. 😉

8 thoughts on “Wandeling Leenderbos

  1. Nogmaals genoten Marika, prachtig gebied met uitnodigende wandelpaden. En je foto’s zijn prachtig, vooral de paddenstoelen. De rood met witte stippen zijn echte blikvangers. 🙂
    Fijn dat je het zolang vol kon houden, 4,5 uur !

    • Dank je wel. 😉 Ja het was een hele lange wandeling en we hebben op sommige stukken in een flink tempo doorgestapt. Mijn conditie was toch niet zo beroerd als ik had verwacht. Bij de Valkenhorst hadden we gehoopt op Schotse hooglanders maar die waren niet thuis, misschien maar beter ook als je daar ineens in the middle of nowhere omsingeld zou worden door die grote beesten hahaha.

  2. Schitterende foto’s heb je gemaakt! En wat veel… Ik spaar paddenstoelen (op foto’s) dus ik val met mijn neus in de boter op jouw blog.
    Ga je nog meedoen met Plato’s WE-300?
    Groetjes Kakel

    • Dank je wel. 🙂 Hier in de buurt kon ik nergens paddestoelen vinden maar in dat bos struikelde je er bijna over, overal waar je keek, echt veel!
      En ehh nee Ik doe eigenlijk nooit mee aan de schrijfopdrachten bij Plato, maar jij bent er wel erg goed in zag ik, heb je gelijk bij mijn linkjes gezet. 😉

  3. Nou maar ook als je niet meedoet met de schrijfuitdaging (opdracht vind ik een rot woord) kom ik graag bij jou en vind ik het leuk als je bij mij buurt, hoor.
    Ik heb hier even meegewandeld. 4.5 Uur is best pittig. Knap dat je het volhield.
    Prachtige foto’s. Zoveel verschillende soorten paddestoelen. Tja, rood met witte stippen, wie valt daar nu niet voor (kabouter Spillebeen maakte er een kapot). Ik heb hier even zitten genieten.

Geef een reactie

