Kolibrievlinder

De laatste jaren zag ik ze niet vaak meer maar dit jaar lijkt een goed jaar te zijn voor de kolibrievlinder. Ze laten zich alleen nog steeds heel moeilijk vastleggen aangezien ze geen moment stilzitten. Je hoeft maar aan je camera te denken en ze zijn al weg.

Nu kwam ik laatst thuis van een wandeling en ja hoor midden in de zon zag ik een kolibrievlinder rond de vlinderstruiken fladderen. Helaas had ik alleen mijn telefoon bij me maar ja beter dan niks.

De foto’s waren allemaal wazig omdat hij te snel was. Een paar dagen terug had ik weer een kans, helaas was het toen aan het schemeren, dus te weinig licht. Nou ja dan maar met flits ook al is dat minder mooi dacht ik en jaaah eindelijk weer een op de foto!

IMG_3260-b

13 thoughts on “Kolibrievlinder

  1. Jááá, het is je weer gelukt !
    Het filmpje is ondanks de telefoon toch heel goed geworden, het is heel duidelijk de kolibrievlinder.
    En de foto is bijna haarscherp, dat oogje ! 🙂

  2. Ik kom even (naar de afstammelingen van de) aapjes kijken hier. Krijg ik een kolibrivlinder. Had ik nog nooit gezien. Is het een nachtvlinder? Leuk filmpje, mooie foto. Toch knap, als ik bewegende voorwerpen film of fotografeer zijn ze stukken minder. Hulde dus.

    • Hij behoort tot de groep ‘nachtactieve vlinders’ maar is zowel overdag als `s avonds actief. Zelf heb ik ze vaker in de schemering gezien dan overdag. Ik heb het op mijn weblog al eens vaker over deze vlinder gehad, maar is nu weer wat jaartjes geleden. 🙂

    • Het ziet er wat raar uit op het filmpje, bijna alsof hij in slow-motion fladdert, de camera kon de snelle beweging van de vleugels niet aan. Maar toch handig om zo’n mobieltje achter de hand te hebben voor dit soort onverwachte ontmoetingen. 😉

Geef een reactie

