Waterschapsheuvel

Afgelopen donderdagmiddag ging ik rond zes uur nog een stukje wandelen richting de Heinis. Aan het begin van de avond zijn er daar op een veld vaak veel konijnen te zien, dus de camera ging mee. Ik zag inderdaad veel konijnen die net zo snel weer verdwenen toen ik aan kwam lopen. Na een tijdje geduldig en roerloos wachten, kwamen ze toch weer tevoorschijn.

Wat een mooi schouwspel, onder een grote heuvel van snoeihout bleken allerlei konijnen te wonen. Jonge onschuldige ‘spring in ’t veld’ konijntjes maar ook grote oudere konijnen, met gehavende oren en plukkerige vacht, alsof ze al menig konijnenoorlog hadden overleefd. Daar moest je geen ruzie mee krijgen. De familie leek zich niet meer bewust van mijn aanwezigheid en renden het veld over, lagen lekker in de zon, of speelden in het hoge gras.

Het is net Waterschapsheuvel dacht ik. Zo ongeveer alle personages uit het boek zag ik voorbijkomen in de anderhalf uur dat ik daar heb staan posten, hier kan ik echt van genieten. 😉

IMG_1070

IMG_1244

IMG_1185

IMG_1039

IMG_1199

IMG_1167

IMG_1202

IMG_1138

IMG_1221

IMG_1124

IMG_1182

IMG_1085

IMG_1235

IMG_1134

IMG_1239

IMG_1252

IMG_1280

Tussendoor heb ik ook nog wat gefilmd en dat kun je hieronder zien. 🙂

5 thoughts on “Waterschapsheuvel

  1. Je geduld is beloond, wat een geweldige serie konijnenfoto’s heb je kunnen maken, Marika.
    Prachtige foto’s, en er zit inderdaad van alles tussen, gehavende oren en jonkies.

    Het filmpje kan zo op tv, mooie overgangen en goede muziek eronder.
    Ze lijken het naar hun zin te hebben, wat eten, spelen en een lekker zonnetje. 🙂

    • Dank je wel! Twee jonge konijntjes gingen op onderzoek uit net buiten het veld, eentje kwam recht op mij af zoals je kunt zien in het filmpje. Ik maar proberen om niet te bewegen, en hopen dat mijn telefoon in mijn binnenzak niet ineens zou gaan rinkelen. 🙂
      Er kwamen heel wat luidruchtige stoorzenders voorbij, met brommer, fiets of te voet, waardoor de konijnen weer op de vlucht gingen. Ze reageerden alleen niet op de auto’s. 😉

  2. Een heel mooie serie foto’s en dat filmpje… tja… daar heb je patent op.
    ’t Is ook een prachtig natuurgebied voor zover ik dat tijdens één bezoekje heb kunnen bekijken.
    ’t doet me denken aan het Jisperveld (bij mij in de buurt) waar de weidevogels nog de ruimte hebben en waar de haasjes nog onverdroten door het land dartelen.

    Ben ik te lang weggebleven? Maar ’t is ook zo lekker in die pas afgemaakte tuin van me waar ik nu net een paar vlinderstruiken heb gepland en waar straks ook nog wingerd en passiebloem bijkomt. Veel werk maar ’t is nu eens netjes hier. Op het moment dat ik dit schrijf, zitten er vijf kauwen in de appelboom aan de pinda’s te knabbelen. Soms zijn het er wel twaalf. Ik vergelijk ze wel eens met zo’n motorbende die de buurt onveilig komt maken.

    Maar binnenkort ga ik weer iets plaatsen hoor 🙂

Geef een reactie

