Nieuwe aanwinst

robo-klIn 2006 overleed mijn Roborovski dwerghamster Brutus, toen zei ik al dat ik er ooit weer een zou willen, ik vond ze zo schattig. Wel vond ik dat het pas weer mocht van mezelf als de chinchilla was gaan hemelen, want de dierentuin moest niet uit de hand gaan lopen.

Chinny overleed in 2012 en langzaam maar zeker begon het weer te kriebelen. Ik ging alvast rondkijken naar kooien, was lid geworden van een hamsterforum en ik had al een fokker gesproken maar daar bleef het nog even bij.

In 2013 kwam Mini de muis er plotseling tussendoor fietsen dus de hamster moest nog even wachten. Nu Mini onlangs overleden is ging ik toch maar eens op zoek naar die fokker. Helaas bleek zij inmiddels gestopt te zijn. Na wat zoekwerk bleek er geen fokker in de buurt, 1 in het noorden van het land en 2 in België en ook geen nestjes, tja dat schiet niet op. Voorlopig zou er dus weer geen hamster komen. Tot ik in de dierenwinkel moest zijn voor vogelvoer en ze daar een nestje met 7 weken oude Roborovski’s hadden zitten. Dat werd wel erg verleidelijk en tegen mijn principes in heb ik er daarom toch eentje uit de dierenwinkel meegenomen.

Na 9 jaar eindelijk weer zo’n klein bolletje in huis en hij is leuk! 😉
Nu nog een naam verzinnen…

IMG_8467 IMG_8484 IMG_8330 IMG_8168 IMG_8654 IMG_8621 SAM_7934 IMG_8614-2 IMG_8613
De katten vinden hem wel erg interessant al wordt dat met de dag minder. Ik laat ze er natuurlijk niet alleen mee in de kamer. 🙂

IMG_8226

24 thoughts on “Nieuwe aanwinst

  1. Kan het nog schattiger ? 🙂
    Ik snap waarom je er weer een wilde, ze zijn onweerstaanbaar.
    En er stond een prachtige woonruimte ‘te huur’.
    Met zo’n fotomodel en zo’n fotografe is het puur genieten van de foto’s.

    • Leuk hè, met andere soorten hamsters heb ik weinig maar deze was ik gelijk verliefd op. Normaal zijn deze hamsters vrij schuw en worden vaak nooit echt helemaal tam. Maar deze is al vanaf het begin erg nieuwsgierig, neem al voer aan uit mijn hand en rent ook achter mijn vingers aan. Hij wil wel met zijn tandjes alles testen op eetbaarheid en of het geschikt is als nestmateriaal, dus ik zat al te denken aan de naam Pacman *hap hap hap hap*. 😉

      • Laat je vingers maar niet testen op eetbaarheid. 🙂
        Kan je het molentje niet vervangen door een spijlenmolentje, dan valt de plas er doorheen.
        De naam kan ook verband houden met zijn schattigheid, cutie of zoiets.

        • Die metalen molentjes worden haast niet meer gebruikt omdat ze te gevaarlijk zijn. Gebroken pootjes of erger als ze vastraken tussen die spijlen. Dan maar wat vaker schoonmaken. 😉 Wat betreft de naam, ik noem hem nu meestal mupke als ik tegen hem praat, als hij een ‘echte naam’ zou hebben zou ik hem waarschijnlijk nog steeds zo noemen hahaha.

  2. Zo’n klein bolletje wol moet toch een wat eenvoudige naam hebben. Je kunt hem dus Terminator noemen hoewel de katten zullen er niet van schrikken.
    Gewoon snuitje kan natuurlijk ook. Maar jij hebt vast al een leukere naam in gedachten.

Geef een reactie

