RIP Mini

Gisteren is Mini de muis helaas overleden. Ze is 2 jaar en (ongeveer) 4 maanden oud geworden.

De laatste foto’s van Mini zijn van 18 maart, toen merkte ik wel dat ze erg oud was en niet zo lang meer bij ons zou zijn. De laatste dagen leefde ze teruggetrokken in haar grot-huisje, ik heb haar nog water gegeven met een pipet bij de ingang en voer aangeboden.Β ’s Morgens reageerde ze niet meer maar ademde nog wel, ze is in haar slaap overleden denk ik. Mooier kun je niet gaan als muisje… Toch zal ik dit kleine ding wel gaan missen. πŸ™‚

IMG_7019 IMG_6999 IMG_7046 IMG_7030 IMG_7022

10 thoughts on “RIP Mini

  1. Gecondoleerd met Mini, Marika.
    Mooie laatste foto’s, ik heb ze aangeklikt.
    Je ziet wel dat ze oud is.

    • Dank je, ja het ging ineens heel hard. Vrijwel iedereen dacht dat ze haar eerste nacht hier niet eens zou overleven dus toch wel erg lang volgehouden. πŸ™‚

    • Ik gaf haar nog 2x daags extra water via een pipet, om een of andere reden was ze bang voor de waterbak en het flesje begreep ze ook niet helemaal. Is even wennen dat ik dat niet meer hoef te doen. πŸ˜‰

    • Nou.. dat ligt aan mijn katten, maar liever niet hahaha. Dit was namelijk een ‘wilde’ muis die ik meer dan twee jaar geleden gered heb uit de klauwen van mijn katten. Ze waren met het muisje aan het voetballen in de sneeuw. Ik dacht dat ze dood was maar toen ik zag dat ze nog ademde heb ik haar apart gezet in een bakje om bij te komen (of te hemelen). Ze kwam bij, maar bleek gewond aan een achterpootje. Het was nog een heel jong muisje, heb haar weer op de been gekregen en antibiotica gegeven 3 weken lang omdat ze een fikse infectie had opgelopen aan dat pootje. Ze kon niet meer naar buiten, dus werd ze toch nog een huismuis. πŸ™‚

  2. Beetje laat natuurlijk, want Mini komt al bijna weer terug, maar toch van harte gecondoleerd. In de muizenhemel zal ze een mooi boekje over jou open doen. Ooit zul je met van gouden harpjes en trompetjes voorziene muisjes worden ingehaald en toegejuicht. Onze lieveheer (een reuzemuis met gouden hart) overhandigt je persoonlijk de gouden pipet. En je krijgt van alle muizen een kusje.
    (Ik wil het tegen die tijd graag filmen).

Geef een reactie

