Kijkje in de keuken

Nee niet in de gewone keuken maar in de klei keuken. Er staat weer het een en ander in de steigers. Ik ben weer vrij actief aan het boetseren de laatste tijd. Waar ik nu aan werk is gemaakt van een nieuw soort boetseer medium genaamd Beesputty. Een combi van bijenwas en pvc, ik mocht deze klei gratis uitproberen. Het was even wennen en er zitten aspecten aan die ik liever anders zou zien maar ik vond het wel fijn boetseren. Je kunt er heel gedetailleerd mee werken.

Deze kat heb ik kort voor Kerst gemaakt, het moet een soort Abessijn worden. Inmiddels ben ik hem aan het schilderen. Hij is maar 7 cm hoog.

IMG_4156 IMG_4143

Hier heeft hij een eerste laagje verf gekregen zodat je meer detail ziet. Heeft nog vele laagjes verf nodig. 😉

IMG_4357Waar ik pas aan begonnen ben is een portret van een lief oud vrouwtje, iemand die veel goeds gedaan heeft in de oorlog. Wie het is zal ik vertellen als het klaar is. 🙂

Je ziet dat het een stuk kleiner is dan het jong/oud borstbeeldje, dat ook nog steeds in de maak is.
IMG_5270

Het hoofdje is bijna 4 cm groot, totale hoogte ongeveer de grootte van een cocktailprikker.

IMG_5277-b IMG_5284 IMG_5285

De kleur van de klei onder de lamp lijkt lichter dan het in werkelijkheid is, na het bakken werd het nog een stuk donkerder. Dat vond ik jammer want ik heb liever een lichtere huidtint als basis.

SAM_7416-bInmiddels ben ik al een paar dagen druk met het beschilderen, ik gebruik Genesis heat set paint, die verf moet je steeds fixeren in de oven na elk laagje, dus dat vergt wat tijd. Maar ze is bijna klaar, binnenkort een nieuw logje dus. 😉

17 thoughts on “Kijkje in de keuken

  1. Ik moest denken aan Moeder theresa. Maar daar lijkt ze niet op.
    Het wordt vast mooi. Alles wat je aanraakt wordt mooi.
    Daarom heeft jouw potpopje de renovatie ook zo glansrijk overleefd. Ken je hem nog?
    Hij staat er al weer. Ik weet all nog niet in wellke kamer hij definitief
    moet komen. Ik heb een woonkamer, een slaapkamer, een kleine boekenkamer (iets groter dan 2 x 2) en een kamer waar ik kan computeren, kunst lezen, muziek luisteren etc.

    Waar zal ik hem neerzetten? Heb jij een sugggestie?

    • Toevallig noemde iemand op facebook ook Moeder Teresa, maar zij is het niet nee. Mijn moeder vond het beeldje trouwens op de paus lijken. 😉

      Natuurlijk ken ik Mokje nog, tja dat mag je helemaal zelf bedenken waar die moet/mag staan. Als hij een plantje als hoofddeksel draagt, dan is een plekje bij (de) ehh ‘het’ raam wel handig. 🙂
      Het klinkt wel erg luxe hoor al die kamers!

      • ’t zijn allemaal maar minikamertjes. Zo noem ik mijn kamertje van 2.25 x 2.20 graag bibliotheek. Ik ben op zoek naar een bordje waar ssssssst!! op staat.
        Whahahaha…. als er ooit eens iemand langs komt ontvang ik hem/haar dus in de bibliotheek alvorens we ons naar de studeervertrekken (kamertje van 2.90 x 3.40) begeven.

        Als ie staat zal ik er een foto van maken.

  2. De oosterse kat wordt nu al prachtig, hij heeft die typische uitdrukking.
    Het vrouwtje is heel mooi gedetailleerd, en haar karakter komt ook tevoorschijn, heel knap Marika.
    Ben benieuwd wie het is.

  3. Wat een details in je werk. Ik vind het echt heel mooi. Ook om het verloop van je werkstukken te volgen trouwens. Leuk om te zien wat het uiteindelijk wordt.

    • Ik vind het zelf ook leuk om terug te kunnen kijken, de camera moet ik dan wel echt in de buurt leggen anders vergeet ik tussendoor foto’s te maken. Vaak weet ik na een tijdje al niet meer welke klei of verf ik gebruikt had, is ook heel handig dat ik die info dan op mijn website of weblog kan teruglezen hahaha.

Geef een reactie

