Fimo Professional Doll-Art

Tussen de zorgen, ziektes, sterfgevallen en andere ellende door ben ik toch nog vrij veel met klei bezig geweest. Zeker voor een zomerperiode want dan is het vaak te warm om daarmee te werken. Dit jaar heb ik sowieso meer gedaan dan andere jaren, omdat ik ook nog met marsepein heb gewerkt begin van het jaar.

In juli werd ik benaderd door iemand van Staedtler Benelux, of ik deel wilde nemen aan het Fimo Festijn in het voorjaar in Bussum, waar diverse workshops gegeven worden. Dit zou voor mij om diverse redenen niet echt haalbaar zijn, maar ik gaf aan wel geïnteresseerd te zijn in de vernieuwde Fimo Professional Doll-Art.

Kort daarna viel dit op de mat voor mij om gratis uit te proberen, hoe leuk is dat? 🙂

IMG_7068-2Natuurlijk wilde ik het gelijk uitproberen ook al was het eigenlijk te warm. Maar met een ice-pack onder een dienblad was het redelijk te doen.

IMG_8041Hoe fijn een klei werkt vind ik altijd goed te zien als je er handen en voeten mee maakt, of het niet te zacht wordt, of het vormvast blijft in de oven e.d. Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over deze klei. Het is in meerdere huidtinten verkrijgbaar waaronder semi-opaak, deze zijn ook weer onderling mengbaar, in zowel 350 grams verpakking als kleine 85 grams verpakking. Dit zijn de kleuren: rosé, beige, cameo, zand en porselein.

Hieronder een paar verschillende soorten en maten handjes en een voetje gemaakt van deze klei.

IMG_8053-b

Het voetje is in de kleur Fimo Professional Doll-art beige.

IMG_4318-b IMG_7800-b

 

Hieronder twee handjes na het bakken, links in de kleur rosé en rechts beige, deze zijn semi-opaak.

IMG_4307-b IMG_4292

Na het beschilderen met Genesis heat set paint.

handen-verf

En een handje met lange nagels, gemaakt van porselein kleur, beschilderd met Genesis heat set paint.

SAM_5716handje-poppenfimoDeze klei vind ik toch wel erg in de buurt komen van Prosculpt en Livingdoll, dus de kans is best groot dat ik ga overstappen op deze klei, aangezien het makkelijker te verkrijgen is in Nederland.

10 thoughts on “Fimo Professional Doll-Art

  1. Fijn dat de klei zo goed bevalt, zulke proefpakjes mogen ze vaker sturen. 🙂
    Wat ben jij toch knap in het maken van handjes en voetjes, ze zijn zo levensecht.

    • Ja was een leuke verrassing, en inmiddels heb ik ook een pakketje ontvangen van een ander boetseermateriaal om te testen. Ze houden me wel bezig zo. 😉

  2. Het fascineert me hoe goed jij die handen en voeten maakt. Zo knap. Maar dat heb ik al vaker geschreven… je bent echt een professional. Ik kijk uit naar meer.

    • Ik heb nog meer dingen gemaakt, de avatar van een vriend van mij als Southpark mannetje nagemaakt, en ben nog met een kat bezig van ongeveer 7 cm hoog, van een nieuw boetseermateriaal. Het oud/jong borstbeeldje is eindelijk gebakken, die was een paar keer bijna rijp voor de prullenbak omdat de klei ging scheuren (werd te oud). Nu moet ik alleen nog het haar implanteren. :-/

Geef een reactie

