Wij willen meer pindakaas!

IMG_0194In december vorig jaar vonden de tuinvogels dat ze iets tekort kwamen en eisten ze ineens pindakaas, met spandoeken en al. Dus ik gaf ze hun zin want je wilt natuurlijk geen Hitchcock taferelen in je achtertuin.

Daarna bleef het langdurig stil, zo nu en dan kwam er eentje kijken maar de rest van de winter bleef het akelig stil rondom de vogelpindakaas. Inmiddels was het juli geworden en net toen ik die oude pot wilde weggooien zag ik een pimpelmeesje heel vinnig in die keiharde meuk pikken. Snel wisselde ik de oude pot voor een nieuwe verse pot en het werd feest in de tuin.

Al snel ging het nieuwtje rond en werd het drukker en drukker. Vlug timmerde ik een tweede pot tegen de schutting, maar ook dat was eigenlijk nog te weinig. Hele mussenfamilies vochten om een plekje bij de pindakaas. Toen er een halve kilo in een week tijd doorheen ging, heb ik toch maar even een pauze ingelast. Geen vogel meer gezien daarna, tss.. stank voor dank zeg…

Nu het oktober is kon het wel weer vond ik dus een paar dagen geleden een nieuwe pot opgehangen en de vogeltjes zijn gelukkig weer terug. 🙂

11 thoughts on “Wij willen meer pindakaas!

  1. Het hoeft dus niet persé winter te zijn.
    Leuk dat ze er weer zijn en je hebt prachtige foto’s gemaakt van de meesjes en de ongeduldige musjes, haarscherp.
    Of veertjesscherp. 🙂

  2. Geweldig he, ik heb er ook een hangen al is hier nu ook een pauze door slakkenaanval…. Maar ga hem een deze dagen ook weer ophangen. Dus ja slakken vinden het ook lekker…

    • Hè bah slakken, die heb ik hier gelukkig nog niet op de pindakaas af zien komen. Misschien dat de egel die hier rondscharrelt ze op tijd opvreet. 😉

  3. Stellen die vogels nou ook nog eisen aan de kwaliteit van de pindakaas? Willen ze een A-merk of nemen ze ook genoegen met een potje van de Aldi? Willen ze stukjes noot of liever een gladde emulsie? Willen ze roomlicht met caramel of liever robuust donkerbruik voor de echte keiharde vogel? Zo maar wat vragen die hier in de trein bij me opkomen. Gezien de aantallen heb je wel in de roos geschoten. Het is razend druk daar in de tuin. Symphatiek dat je je hele familie aan die vogels opoffert (elke pot wordt aan de schutting gespijkerd).
    Heel leuke blog. Blij dat je weer schrijft. Volgende week ga ik je navolgen. Eens kijken wat daar allemaal op af komt.

    Groetjes van trouwe fan, Plato.

    • Alleen vogelpindakaas, dus zonder zout. 😉
      Ze eten zowel de duurdere extra gevulde potten pindakaas met strooivoer en meelwormen, als de goedkopere Aldi potten. Maar ja als je kunt kiezen dan ga je natuurlijk vooral voor de extra gevulde versie. 🙂

  4. Naar aanleiding van jouw verhaal heb ik ook zo’n hokje gekocht. Volgende week even vogelpindakaas kopen. Bij de Aldi zag ik geen vogelpindakaas. Bij de Gamma wel. Nou dan daar maar kopen. Ik vind het zo’n leuk idee 🙂

Geef een reactie

