Wandeling door de Heinis

Afgelopen woensdag leek het me wel mooi weer om op paddestoelenjacht te gaan in de Heinis. Helaas geen enkele paddestoel gezien. Gelukkig is er genoeg moois te fotograferen daar, ik ben zeker 2 uur weggeweest.

De foto’s zijn aanklikbaar voor een uitvergroting.

IMG_1814 IMG_1728

De koeien die hier staan hebben nog horens, dat zie je niet vaak meer.

IMG_1692

IMG_1658 IMG_1653

Er stonden erg veel van deze bloemen waarvan ik dacht dat het wilde orchideeën waren, maar wat eigenlijk Springbalsemien bleek te zijn. Mooie bloemen en de bijen waren er erg blij mee.
IMG_1607 IMG_1617 IMG_1608 IMG_1711

Ik zag veel libellen die acrobatische toeren uithaalden hoog in de lucht. Ze wilden niet echt dichtbij komen, eentje landde hoog in een boom maar ik kon hem toch dichterbij halen door flink in te zoomen.

IMG_1753

Een andere libel landde steeds zo’n 2 meter voor mij op een zandpad.

IMG_1787

Deze juffer was wel erg brutaal, ging gewoon meeliften hangend aan mijn broek en als je heel goed kijkt heeft ze een lunchpakketje tussen haar voorpoten.

IMG_1763 IMG_1706 IMG_1697

Eindelijk weer eens een konijn gevonden zonder enge ziekte, deze had mooie heldere oogjes. Hij zat wel op een erg lastige locatie, ver weg achter prikkeldraad waardoor het scherpstellen nogal een uitdaging werd. 😉

IMG_1808

Op weg naar huis zag ik deze kat op de stoep zitten, even later sprong hij/zij op een schutting en kon ik nog snel een tweede foto maken van dat mooie koppie.

IMG_1838 IMG_1846

9 thoughts on “Wandeling door de Heinis

  1. Je bent niet voor niets weggeweest, het is een mooie serie foto’s geworden.
    Het is daar nog aardig groen, bijzonder, koeien met hoorns.

    Prachtige macro’s Marika, haarscherp, je ziet de gazen vleugeltjes.
    De juffer is precies op je witte streep gaan zitten om haar lunch op te eten, haha.
    Mooie foto’s ook van het katje en het konijn. 🙂

    • Dank je wel! Ja die juffer wist wel op de meest onmogelijke plaats te landen. Tussen zwart en wit, dat hoge contrast is haast niet te doen met fotograferen hahaha. Heb de belichting met de hand moeten doen, terwijl ik in een nogal onhandige houding stond met mijn been, om erbij te kunnen. 🙂

    • Het was een onverwacht mooie dag die woensdag, ik had eigenlijk geen tijd maar toch maar tijd gemaakt want van zo’n mooie dag moet je gebruik maken hè? 😉

  2. Een mooie, scherpe fotoserie. En wat een prestatie om zo’n kleine libelle zo dicht naar je toe te halen en dan zo’n scherpe foto te maken. Dan lever je kwaliteit van de bovenste ehhh tak.
    Prachtige rapportage.
    Kom je nou weer wat vaker? Het is hier altijd fijn lezen en zo… (kuch) dus dat mag best wat vaker.

    PS hoe is het met de gezondheid van pa en ma Spijkers?

    • Dank je wel. 😉
      Ik heb eigenlijk nog heel veel waar ik genoeg logjes mee kan vullen, maar dat is eigenlijk ook wel weer oud nieuws inmiddels. Ach dat maakt ook niet uit eigenlijk. ik zal van de week nog wat logjes maken. (inhaalslag).
      Met mijn ouders gaat het z’n gangetje, zullen we maar zeggen. 🙂

Geef een reactie

