Kermis Den Bosch 2014

IMG_0446-kleinAfgelopen woensdag beloofde een hele mooie dag te worden, zonovergoten met blauwe lucht, ideaal om even naar de kermis te gaan dacht ik. Het beloofde niet alleen mooi weer te worden maar ook erg druk, mijn fiets kon ik vast niet meer kwijt in de stad dus koos ik een keer voor de bus. De eerste bus kwam niet en de volgende had vertraging en we raakten halverwege in een file, waardoor het drie kwartier duurde in plaats van 8 minuten, maar ach..

De kermis was inderdaad druk, de lucht blauw en de temperatuur prima. Vol verwondering liep ik weer eens langs alle martelwerktuigen waar mensen ook nog voor betalen om erin te mogen. Het was een zeer uitgebreide kermis met voor elk wat wils. Naast alle “kotst u maar” attracties was er ook aan de jongste bezoekers gedacht. Ponyrijden, een mega-glijbaan, zweefmolen, draaimolens, buggy’s, scootertjes, ze konden zelfs aan een elastiek stuiteren en ronddobberen in een waterbal.

Toch vond een klein meisje het veel leuker om een duif ongelukkig te schoppen, tenminste dat was ze van plan. Met een sadistische grijnslach à la Chucky dreef ze hem al schoppend richting een muur. Duifje kon niet zo goed fladderen denk ik. Geen moeder die ingreep dus toen deed ik het maar. “Hey joh hou eens op!” hoorde ik mezelf roepen terwijl ik achter Chucky aanrende. Natuurlijk ging ze gewoon door. Ik hield haar net op tijd tegen met mijn hand, voor ze hem echt zou raken. “Hou eens op, dat is zielig voor die duif!” sprak ik haar vermanend toe als een soort wannabe supernanny. Chucky lachte er nog maar eens om en rende daarna richting moeder, die blijkbaar een eindje verderop stond met nog een Chucky. Als blikken konden doden dan lag ik nu 6 meter onder de grond. Toch zei ze niks…

Ik had haar natuurlijk ook met een van de kaneelstokken op het hoofd kunnen slaan of even een uiteinde in de vorm van een punt knagen en dan Buffy naspelen. Maar nee ik deed het netjes en hield haar met een vlakke hand tegen.

Laatst antwoordde ik nog met Nee op de vraag in een testje, of je een kind van een ander in het openbaar zou corrigeren als de moeder het niet deed. Het blijkt dat je toch anders kunt reageren dan je dacht. Geen dierenmishandeling in mijn bijzijn hoor *grmbl*… 😉

Maar goed verder verliep alles prima en heb ik veel foto’s en filmpjes kunnen maken, die je hieronder kunt bekijken.

Het filmpje. 🙂


Hieronder de foto’s, ze zijn aanklikbaar voor een vergroting.

16 thoughts on “Kermis Den Bosch 2014

  1. Wat een mooi logje over de kermis, het is inderdaad een hele uitgebreide kermis met voor iedereen wat wils, zelfs raften zoals bij de Efteling.
    Jij hield het bij kaneelstokken ? 🙂
    Voor kinderen is het geweldig, maar ik ga allang niet meer, sinds we met onze kinderen gingen.

    Wat een onopgevoed kind, zulke mensen zouden geen kinderen moeten hebben.
    Ik zou het ook voor de duif hebben opgenomen, terwijl ik me normaal ook niet met zulke dingen bemoei. 😉
    Prachtige foto’s en filmpje Marika.
    Strakblauwe lucht en heel veel kleur, leuk, al die spanning en dat plezier op de gezichten.

    Het valt nog niet mee om in die waterballen te blijven staan. 🙂
    De ouderwetse draaimolen met de paarden is mijn favoriete kermisattractie.
    De foto van het kleine dametje met Bob de Bouwer is superschattig.

    • Dank je wel voor je leuke reactie. 🙂
      Ik was nu met de nieuwe camera op pad, die maakt ook veel betere filmpjes (full HD) dan mijn vorige. Ik probeerde deze keer echt het plezier (of spanning) vast te leggen van de kinderen en jongeren in de attracties, dan is het mooi als je zo ver in kunt zoomen. Ze hebben het niet door en hun uitdrukkingen zijn dan ook echt en spontaan.

      Die ouderwetse draaimolen vind ik ook nog steeds erg mooi. Deze carrousel heet “De Hesselse Poepjee”. Komt oorspronkelijk uit Hasselt, de naam is een verbastering van Hasselt en de Waalse familie ‘Poupier’. 🙂

      Ik had naast de kaneelstokken ook nog gebrande pinda’s gekocht, dat rook zo lekker, kon ik niet laten liggen. 😉

  2. Mooie foto’s zo met die blauwe lucht! En wat heb ik toch een pest-hekel aan sommige kinderen! Als je in staat ben een weerloos dier kwaad te doen ben je volgens mij gewoon een psychopaatje. En die ouders, he? Grrrr!

  3. Ik moest even het hele filmpje en alle foto’s bekijken om te zien of ik er per ongeluk op stond. Ik was afgelopen woensdag namelijk met Partner in Den Bosch, maar we wisten niet dat er kermis was. Wat een enorme herrie is dat toch. Gelukkig heb je er in de Sint Jan en de diverse musea, waar we voor gingen, weinig last van. Het was inderdaad heerlijk weer. Leuke stad, net of je in het buitenland bent op sommige stukken.

  4. Dat heb je prima gedaan. Die duif zal je gedenken in al zijn gebeden op de toppen van de Sint Jan.
    Sommige kinderen zou je het liefst over hun springtouwtje willen laten struikelen :-Foto en film zijn mooi. Maar eigenlijk hoeft een kermis van mij niet zo. Ik ben altijd blij als ik weer uit het lawaai ben en dan heeft Wormerveer nog maar een klein prutskermisje.

    • Het is leuk materiaal om te filmen/fotograferen maar zelf heb ik ook niet zoveel met kermissen. De herrie op sommige stukken was oorverdovend, gelukkig had ik geen hoofdpijn die dag. 😉

      • Hoe is het dan nu met je? Een maand radiostilte? Meer facebook of ziek. Of gewoon lekker met andere dingen bezig?
        Kortom, je wordt gemist.

        • Ik had niet het gevoel dat er al een maand voorbij was. De tijd vliegt weer eens, net maar even een nieuwe log geplaatst want dat werd dus wel tijd. 😉

          • Het is goed dat je rekening houdt met de diepere gevoelens van je trouwe lezers he? Daar zitten ze dan, elke dag hopend op een teken. En dan weer (net nog niet aan de drank) teleurgesteld terugsluipend naar eigen blog. Maar nu staat er weer wat en dat ga ik graag lezen. Dank je wel Mariek…:-)

  5. Geweldig zo’n blog, lang geleden ben ik er ook geweest 🙂 Elk jaar is er paling eten bij mijn oma en kun je er heen. Echter hou ik ni van veel mensen… En is het aan de andere kant van Nederland.

Geef een reactie

