Bright eyes

Vanmiddag op weg naar Karwei zag ik in de berm naast het fietspad overal jonge wilde konijntjes. Het was net Waterschapsheuvel en wat baalde ik dat ik mijn camera niet bij me had. Later ben ik toch nog even teruggegaan naar die plek mét camera om konijntjes te ‘schieten’.

Als je langs ze fietst, blijven ze op een halve meter afstand gewoon liggen. Als je op je tenen heel langzaam dichterbij sluipt, zijn ze zo weg. Ik heb dus wel een eind in moeten zoomen. 🙂

Hier zie je een stukje van het fietspad aan de linkerkant, zo dichtbij zaten ze.

Gelukkig kwam dit jonge konijntje nog even wat gras eten, de rest bleef uit de buurt. Maakt niet uit, deze was in zijn eentje al leuk genoeg.


Ach… lief hè? ❤

17 thoughts on “Bright eyes

  1. Silferende konijntjes. Ze hoeven er niks voor te doen. Ze zijn gewoon altijd mooi. Leuk om te zien.

    • Wat voor een konijntjes? Mijn woordenboek kent geen “silferende”, wel schilferen maar of dat nou leuk is bij een konijn… 😉
      Ze zijn altijd mooi, behalve bij myxomatose, helaas waren er een aantal besmet met dat virus. Dat was minder fijn om te zien. Het konijntje op deze foto’s had het zo te zien nog niet.

      • Marika, als je Waterschapsheuvel leest,zie je dat de schrijver van konijntjes die zitten te eten van het jonge groen, zegt dat ze silferen (silféren dus). Het woord is door hem bedacht en op één of andere manier is dat, bij het lezen (al zo’n twintig jaar geleden) in mijn hoofd blijven hangen..

  2. Zilver?
    Wat aandoenlijk schattig, zo jong nog, en inderdaad bright eyes.
    Hopelijk wordt hij/zij gezond groot.
    Gelukkig ben je nog even teruggegaan, de foto’s zijn prachtig, Marika.

    • Het waren bruine konijntjes. 😀
      Ik was ook blij dat ik toch nog even terug ben gegaan. Ik moest nog even langs een meubelzaak voor een bijzettafeltje voor buiten, ik dacht als ze het niet meer hebben dan rijd ik door richting de konijntjes. Ze hadden dus duidelijk geen bijzettafeltje. 😉

  3. Jonge dieren zijn onweerstaanbaar Marika. Dat blijkt maar weer uit je schattige foto’s. 🙂
    Hopelijk wordt deze gezond groot. Die myxomatose is een nare ziekte. 😦
    OT Had je mijn mailtje met de foto van Den Bosch nog ontvangen? En weet je nu waar of dat was?

    • Oei had ik daar niet meer op gereageerd? Nee ik kende dat park niet. Het kwam mij wel bekend voor maar lijkt op een ander park denk ik. In die buurt die jij noemde in het mailtje, kom ik eigenlijk nooit. 🙂

Geef een reactie

