Vlinders

Het heeft lang geduurd maar nu komen dan eindelijk de vlinders de tuin in. De vlinderstruik is net op tijd opengegaan. De vlinders blijken ook van Petunia’s te houden, komt dat even goed uit, daar heb ik ook het een en ander van hangen. ๐Ÿ˜€

De eerste vlinder die mijn tuin bezocht was de Kleine Vos, altijd mooi om te zien met die blauwe stipjes langs de vleugels.


Daarna vooral veel Dagpauwogen gezien, dat vind ik toch wel een van de mooiste vlinders.

Dit exemplaar zat mooi verscholen uit te rusten op een Petunia.

Dat moest ook wel want Bibi zat op wacht onder de struik. :mrgreen:


Het lijkt wel gouddraad in het midden, mooi hรจ?

Ik ben benieuwd wat er nog meer langs komt fladderen.

12 thoughts on “Vlinders

  1. Dat is echt genieten, dit logje. ๐Ÿ™‚
    Ik kom superlatieven tekort om te zeggen hoe mooi het is.
    De ‘ogen’ , het gouddraad, prachtig.

    Een macrolens is aan jou zeer besteed, Marika.

    • Mooi zijn deze vlinders hรจ? Er zat er gisteren zelfs eentje boven, was per ongeluk door het open slaapkamerraam naar binnen gevlogen. Met mijn handen een kommetje gevormd en hem zo gevangen, hij bleef nog een tijdje op mijn hand zitten toen ik hem uit het raam wilde laten vliegen. ๐Ÿ˜€

  2. Prachtig Marika! Kost wel geduld hรจ en soms moet je roepen “ga eens open!” ๐Ÿ™‚
    Maar als het lukt, dan heb je ook wat, superfoto van Bibi ook! โค

    • In het begin hield hij zijn vleugels steeds dicht of ging ergens zitten waar ik er net niet bij kon. Maar op die Petunia had ik alle kans, daar heeft hij best lang gezeten met open vleugels.
      Al twee keer een vlinder van Bibi af moeten pakken, gelukkig hebben die het overleefd. Ze vlogen zo weer weg terwijl Bibi ze echt in de bek heeft gehad.

  3. Van die vlinder (moet je eens kijken als ie met zijn smalle kant naar je toe zit) heeft de VS zijn Stealthbommenwerpers afgekeken. Bijna onzichtbaar zijn ze dan.
    Mooie foto’s, Marika. Verder ben ik het met Mike eens. We kunnen allemaal veel van je leren. Gaat het niet om foto’s en filmpjes dan is het wel de tuin, de poppen, het schilderwerk en de verzorging van diertjes

Geef een reactie

