Macro

Het wordt wel eens tijd dat ik een nieuw logje plaats hΓ¨? De laatste tijd was ik druk met het uitproberen van een macrolens die ik te leen heb. Het kost wel iets meer moeite maar wel erg leuk om alles zo dichtbij te kunnen halen. πŸ™‚

Struikmargriet.


Uitgebloeide pioenroos.


Spaanse Margriet

Waterdruppels op anjer


Zweefvlieg op struikmargriet.


Een houtpantserjuffer van wel heeel dichtbij.


Een bij met een slurf. πŸ˜€

*Slurp*


Schorpioenvlieg. Wat een rare insecten zijn er toch, moet je die snuit zien.
En dan de ‘staart’… lijkt me duidelijk waar hij zijn naam aan te danken heeft.


Larve van het Aziatische lieveheersbeestje. Daar schreef ik 6 jaar geleden een logjeΒ over. Inmiddels lijkt het gewone lvh-beestje in mijn tuin al compleet uitgestorven, ik zie alleen nog Aziaatjes, da’s geen goed teken.


Een paar dagen geleden kwamen er al Lieveheersbeestjes uit de cocons gekropen. Hier nog transparant.

Steeds meer stippen… Later kleurt het geel langzaam naar rood. Lijkt op deze foto wel een soort kruisbes met stippen. :mrgreen:

Deze lens is ook geschikt voor portretfoto’s. Tot slot een paar foto’s van de poeskes.


12 thoughts on “Macro

  1. Leuke hobby, er opent zich een hele nieuwe wereld.
    Bloemen en katten vind ik iets leuker dan beestjes. πŸ˜‰
    Maar juist bij die beestjes zie je hele interessante dingen, bijzonder, het verschijnen van die stippen.
    Knappe macro’s, Marika.

    • Dank je wel. Ja juist bij die kleine beestjes zie je dingen die je nog niet wist, of die je niet goed kunt zien met het blote oog. πŸ˜‰

  2. Schitterende foto’s, maar die van die insecten zo dicht bij hoeft nou ook weer niet πŸ™‚
    Erg inspirerend, ik krijg meteen zin om ook mijn camera te pakken.

    • Dank je wel. Nou ik heb laatst een heel mooi insect gezien, heel klein, het heet een goudwesp. Klinkt eng maar is echt heel mooi metallic blauw met rood (en steekt niet). Ik heb hem 1 keer op de foto gekregen maar nog niet scherp in beeld. Ik hoop dat ik ooit zo’n soort foto kan maken als op de link hieronder. B)

  3. Er gaat een wereld voor je open met zo’n macro-lens Marika.
    Prachtige foto’s hoor. πŸ™‚
    Die Aziatische larve herken in meteen. Het jong van de bonte vliegenvanger werd er mee volgepropt. πŸ˜‰

    • Ojee dan krijg je straks een luizenplaag. πŸ˜‰ Toen ik vorig jaar een koolmeesnestje in de tuin had, werden ze gevoerd met rupsen e.d., als je zag hoeveel rupsen daar per uur naar binnen werden gebracht… Ik heb die zomer ook weinig vlinders meer gezien in de tuin hahaha.

  4. Normaal gesproken ga ik insecten graag uit de weg, vooral de stekende. Maar op zo’n macro kun je ze eens goed bekijken. Inderdaad, je hebt er exemplaren bij. Die bij is leuk. Die lijkt er zo’n beetje hulpeloos BIJ te hangen. Mooie diertjes, doen geen vlieg kwaad. πŸ™‚
    Prachtige foto’s, Marika. Je verdient zo’n macrolens.

    • Dank je wel. πŸ˜‰ Nee die bijen doen niks, altijd zo leuk om te zien die klompen nectar aan de achterpoten, net of ze boodschappentassen bij zich hebben. πŸ˜€

Geef een reactie

