Poeske klaar

Begin mei liet ik zien hoe ver ik was gevorderd met het poesje van klei, dat kun jeΒ hier terugzien. Inmiddels is hij klaar!
Zo nu en dan heb ik foto’s tussendoor gemaakt, dus ik zal daar ook wat van laten zien.

Hier begon ik plakjes klei dakpansgewijs aan te brengen voor de vacht.



Hij is bijna 7,5 cm hoog, komt niet echt over op de foto’s. Op de volgende foto wordt het iets duidelijker. πŸ˜•

Eerst een donkergrijze onderlaag gegeven met acrylverf.

Hier ben ik begonnen met het aanbrengen van grijstinten d.m.v. drybrushen.

Hier en daar wat wit erbij…

Hierna nog wat laagjes wit erbij, neusje en oogjes geschilderd en toen was hij klaar.
Zoals je ziet heb ik een beetje de kleuren van Bibi gebruikt, verder is het natuurlijk een heel ander katje. πŸ˜‰





De grootte vergeleken met een potje cocktailprikkers. :mrgreen:

17 thoughts on “Poeske klaar

    • Ja zo donker vond ik ook wel wat hebben en dan gele ogen schilderen, of groen. Of dat donker met grijs met blauwe ogen. Jammer dat ik hem niet kon klonen, kon ik hem in verschillende kleuren maken hahaha.

  1. Het poesje is heel schattig geworden, en zo mooi levensecht.
    Nu nog een paar snorharen, of hoort dat niet?
    Die ogen laten het diertje echt leven, prachtig.

    Ze staat mooi op de foto’s, zo lief, die foto waar ze tegen je vingers leunt. ( met de beschilderde duim ).
    Leuke verrassing om jou ook weer eens te zien, grappige en mooie foto.

    • Ik heb wel getwijfeld over die snorharen, maar ja een beeldje heeft ook geen snorharen hΓ¨, dus toch maar niet gedaan. πŸ˜‰

  2. Ik vind het super knap gedaan Marika! Het figuur, de vacht, de ogen, heel mooi. πŸ™‚
    Het enige wat me opvalt is de bovenkant van zijn neusje die een beetje puntig uitsteekt, van opzij gezien. Daardoor lijkt het een beetje op een mensenneusje. πŸ˜‰
    Hahaha, ik heb ooit eens drie precies dezelfde kattenbeeldjes gekocht maar wel in drie verschillende kleuren. Een witte, rode en grijskleurige.
    Op de foto die Willie bedoelt lijkt het net of ie een kopje geeft. πŸ™‚

    • In het begin was het helemaal een mensenneusje, heb de snuit moeten verlengen was te plat en neusje zat te hoog hahaha. :mrgreen:
      Ik zou een mal kunnen maken van het beeldje en dan kan ik ze in alle kleuren schilderen, maar nee toch maar niet, dan is het geen unicaat meer hè.

  3. Mariek, ik vind hem geweldig geworden. Uiterst precies en heel warm.
    De zesde foto vond ik natuurlijk het mooist. Sommige mensen blijven eeuwig jong πŸ™‚

    • Haha dank je wel, maar ik merk en zie het wel hoor.
      Ik merkte dat iedereen dacht dat hij veel groter was, daarom dan maar op de foto ermee, dan zie je een betere vergelijking. En op die foto van de kat naast de cocktailprikkers, kun je het ook wel goed zien. πŸ™‚

Geef een reactie

