Filmpjes Mini mouse

Met Mini mouse, de muis die mijn katten te grazen hadden genomen, gaat het nog steeds goed. Na 3,5 week ben ik gestopt met de antibiotica, dit was op 23 februari. Het rechter achterpootje zag er nu weer goed uit. De infectie heeft hem wel twee tenen gekost, maar daar lijkt hij geen last van te hebben.

Ik zou nog wat filmpjes laten zien.
Deze kun je het best bekijken in de resolutie 720p.

Dit is het eerste filmpje toen hij net een dag binnen was, dit was rond 13 januari. Hij was hier nog heel zwak.

En nog wat beelden toen hij verhuisd was naar zijn nieuwe onderkomen. Dit is gefilmd over meerdere weken, je ziet het pootje ook steeds beter worden tegen het eind. ๐Ÿ™‚

14 thoughts on “Filmpjes Mini mouse

  1. Maar moet ie nou de rest van zijn leven helemaal allenig in gevangenschap slijten?
    Oook sielug! ๐Ÿ˜‰

  2. In het eerste filmpje is het nog een zielig muisje, maar dankzij dokter Marika is het een heel levenslustig muisje geworden. ๐Ÿ™‚
    Wat een mooie kooi, hij kan naar hartelust graven en zich verstoppen.
    Hij lijkt geen last meer te hebben van het pootje.
    Schattig zoals hij zich wast, en die kleine handjes !

    • Ik heb er pas een druiventak ingelegd, is helemaal leuk kan hij lekker klimmen. Misschien dat ik morgen wat foto’s kan plaatsen.

      Ja leuk hรจ die mini handjes. ๐Ÿ˜‰

  3. Ook al was ie zwak in het eerste filmpje, hij dronk en at toch maar. En, wat zeker net zo belangrijk was, hij waste zich.
    Op het tweede filmpje is het een levenslustig muisje met mooie kraaloogjes. Heel goed gedaan zuster Marika. ๐Ÿ™‚
    Denk niet dat je ‘m vrij gaat laten. Het is een aardig tam muisje geworden. ๐Ÿ˜‰

    • Ik had gemerkt dat hij meer ging bewegen toen ik het spotje op het huisje/de schoen gericht had waar hij in zat, zodat ik beter kon filmen. Dat spotje gaf aardig wat warmte af. Toen nam hij ook ineens water aan en ging hij zich wassen en later een stukje kaas eten. Ik heb de vervoersbox daarna bij de verwarming gezet. Dieren in shock moeten warm gehouden worden hรจ. Ging vrij snel vooruit daarna, na twee dagen kon hij al over naar de grote kooi. ๐Ÿ™‚

  4. Wij hebben dat eens met een eenden kuiken gehad. Die hebben we ook opgelapt en hebben hem toen weer vrijgelaten in de sloot, waar de andere eenden verbleven.
    je hebt goed werk verricht hoor, hij is weer zo levendig. Veel plezier met hem (of haar).

    • Wat fijn dat je dat eendje hebt kunnen redden. De muis kan niet echt terug de natuur in, ze verleren heel snel om zelf eten te zoeken las ik, en het muisje is ook niet schuw genoeg meer denk ik. Gaat hij vast bij de buurvrouw schooien om eten, die dan een hartverzakking krijgt. :mrgreen:

  5. En zijn de katten al bezig om hun karwei af te maken, of zit Mini op een plek waar ze er niet bij kunnen.

    Typisch een verhaal van jou… antibiotica kopen om een muis te redden… Beetje (veel?) gek, maar ook wel heel lief ๐Ÿ™‚

    • Veel knaagdieren gehad hรจ vroeger, blijf ik een zwak voor houden, En ja die kregen ook antibiotica als dat nodig was. Het flesje antibio voor deze muis was trouwens maar 3 euro, heb nog zoveel over, daar kan ik nog zeker 3 muizen meer mee redden hahaha. ๐Ÿ˜‰

  6. Alles is hier al gezegd zo’n beetje. De filmpjes zijn mooi en helemaal jou! Dat van die antibiotica ook.
    Dat muisje oogt eigenlijk niet erg zielig in zijn eentje. Misschien kunnen ze wel heel goed alleen. Of je moet er nog eentje bij willen vangen. Dan kun je een kwekerijtje opzetten ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

