Poppenbeurs

Vorig weekend ben ik naar de Poppen en Berenbeurs geweest in de Brabanthallen in Den Bosch. De beurs was altijd in Ahoy maar is verhuisd naar Den Bosch, waar ik natuurlijk erg blij mee ben. Ik zit er nu op een half uurtje fietsen vanaf.

Een aantal poppenmaaksters van een forum waar ik lid van ben, staat op deze beurs dus het was erg gezellig om iedereen weer eens in het echt te zien en hun werk te bewonderen. Ik ben beide dagen naar de beurs geweest en heb weer wat mooie materialen kunnen scoren, met dank aan een vroeg verjaardagscadeau (โ‚ฌ). ๐Ÿ˜€

Ook heb ik rondgelopen met mijn videocamera. Deze week heb ik hard gewerkt om er een filmpje van te monteren, het duurt maar liefst 26 minuten.


Even de hoogste resolutie kiezen, dat is in dit geval 480p.

9 thoughts on “Poppenbeurs

  1. Wat is dat allemaal mooooooi, die babypoppen zijn ook net echt. Bijna eng zo goed als men dat kan maken! Ik vind al die stijlen ook zo leuk om te bekijken, van droomwereld tot levensecht. Prachtig hoor! Heb je veel ideetjes opgedaan? Had je al iets in je hoofd om te gaan maken of ligt er nog het een en ander?

    • Nou er waren erg veel babypoppen, beetje teveel naar mijn smaak maar het schijnt nog steeds een rage te zijn. Ook reborns, dat zijn vinyl babypoppen die heel realistisch beschilderd worden. Trekt ook best ehh ‘aparte’ mensen aan die doen alsof het een echte baby is, staan ze mee in de arm te wiegen en tegen te praten enzo brrr… lol

      Ja ik heb nog genoeg ideetjes in mijn hoofd en ook nog het een en ander liggen wat af moet, dus dat komt wel goed. ๐Ÿ˜‰

      Ik had met de challenge mee willen doen, met het thema Verhuizen (te zien in het filmpje), omdat de beurs van Ahoy naar Den Bosch was verhuisd, heb je waarschijnlijk wel op facebook gezien, daar stond een schets van mijn idee. Heb het helaas niet op tijd kunnen maken voor de beurs.

  2. Dat is geluk hebben, dat de beurs nu in Den Bosch was. ๐Ÿ™‚
    Leuke foto van je materialen, met Tootsie erop.
    Heel mooi filmpje Marika, mooi gefilmd, gemonteerd en dan die namenbalkjes erbij.
    Het is alsof ik daar zelf rondgelopen heb, compleet met de beursgeluiden.

    Wat veel prachtige poppen en andere creaties waren er, de heel verfijnde vind ik het mooist, de levensechte vrouwen en meisjes.
    De humoristische zijn ook leuk, en wat een fantasie hebben sommigen.

    Dat mensen de levensechte baby’s leuk vinden begrijp ik wel, je eigen baby is maar zo kort een baby.
    Jammer dat je niet meer mee kon doen, dat is de tweede keer al, vorige keer met de ‘Tijd ‘.

    • Ja ik ben er erg blij mee dat het voortaan in Den Bosch is, Ahoy was me te ver en te vermoeiend, met openbaar vervoer was ik vaak in totaal 3 uur onderweg en dan nog eens 3 uur voor de terugweg.

      Het thema Tijd hoorde bij een andere wedstrijd van de poppenvereniging Dabida. Daar ga ik zometeen waarschijnlijk mee verder (ja ja eindelijk).

      De video is inmiddels al 572 keer bekeken, gaat echt snel. Ik kreeg ook een enthousiaste mail van de beursorganisatie met complimenten voor de video. Zij hebben ook een linkje geplaatst op hun website naar de video. ๐Ÿ™‚

  3. Wat een leuk filmpje, nou zeg maar film. Het viel me op dat er wel veel magische poppen (heksen, trollen) bij waren of was dat jouw persoonlijike voorkeur. Waren de ‘gewone’poppen in de minderheid?

    Ken je mijn buuvje nog. Ze is nu 89. Haar dochter (die exposeert tot in Japan toe) schijnt heel bekend te zijn als poppenmaakster. Buuvjes kamer staat er vol mee. En het aardige is: zij heeft nog steeds haar bijdrage in het succes. Ze breit namelijk de sokjes voor de poppen. Elke dag is ze bezig. En elke keer laat ze me de sokjes zien en dan kijkt ze heel trots. Leuk vind ik dat.

    Krijg jij nou weer een kriebel om te beginnen als je op zo’n beurs loopt? Als je meegedaan had, dan had je vast ook een prijs gewonnen. Dat creatieve zit zo in je.

    • Ik ben lid van een forum dat vooral figuren in het fantasy genre maakt, er stonden een aantal leden van op de beurs. We hebben altijd een eigen hoek op de beurs, de fairy fantasy straat. Daar ging het mij in eerste instantie om, om vooral daar te filmen, veel mensen weten niet dat dit ook te zien is op zo’n beurs. Als je de persberichten leest dan denk je dat het alleen om babypoppen of antieke poppen gaat. Het was dus een actie om meer aandacht te vragen voor ‘ons’ genre.

      Wat leuk dat je buuf dat nog steeds doet. Wat voor soort poppen maakt haar dochter dan? Karakterpoppen misschien?

      Zo’n beurs werkt bij mij meestal averechts, dan zie ik zoveel dat ik er zelf geen zin meer in heb, heel gek is dat. Nou ja meestal dan hรจ, op het moment heb ik wel inspiratie maar dat had ik al voordat de beurs begon. ๐Ÿ˜‰

  4. Wat een variatie aan stijlen Marika. Je hebt er een mooie reportage van gemaakt. Jammer dat het je niet gelukt is om mee te doen. Anders had je misschien jezelf een kroontje op het hoofd kunnen zetten. ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

