Bloemen

Er werd al gevraagd waar de foto’s bleven van de tuin, ik had het niet eens door dat dit alweer zolang geleden was. Net maar eens tussen de foto’s gedoken en het een en ander op Photobucket gegooid zodat ik het hier kan laten zien. Het zijn er best veel, maar dat mag wel omdat het zolang geleden was hΓ¨? πŸ˜‰

Dit voorjaar heb ik een aantal Hebe’s gekocht, deze struikjes doen het altijd erg goed in mijn tuin, het is alleen zo jammer dat ze strenge vorst niet overleven. Dus deze winter ga ik ze toch maar inpakken, kijken of dat helpt.

Ik kocht er een die in een fuchsia kleur zou bloeien maar toen het eindelijk zover was bleek het een lavendel kleur te zijn. Nou ja, ook mooi…


De clematis die in mijn boog groeit achterin de tuin, gaf ook weer prachtige bloemen.

Dit voorjaar had ik weer eens ijsbloemen geplant, jammer genoeg regende het zo vaak dat ze de halve tijd tegen de grond lagen. Maar met een beetje zon kwamen ze weer tot leven.

In de voortuin bloeide de Japanse azalea weer uitbundig. Zelfs een jonge merel moest het even van dichtbij komen bekijken. De hommel trouwens ook. πŸ˜€

De clematis die ik weg moest knippen toen de nieuwe schutting werd geplaatst, heeft goed zijn best gedaan om terug te komen. En Bibi zoekt nog steeds een kijkgaatje richting de volière van de buren.

Om de achtertuin verder aan te kleden heb ik maar weer een paar zakken cacaodoppen gehaald, ziet er toch wel weer mooier uit. Nou ja totdat de merels alles om gaan spitten en er elke ochtend hele plakkaten in je gras liggen en op de stoep. :mrgreen:

Bij AH heb ik een paar kleine bolchrysanten gekocht voor slecht 1 euro, dus dat was leuk om de boel op te vullen, ik heb er zelfs een paar bij die 3-kleurig zijn. Goh en dat allemaal voor dat geld. πŸ˜‰

De Hebe heeft nog lang gebloeid, zag er nog mooier uit tussen de doppen.

Ook nog een paar lavendel plantjes kunnen scoren bij Praxis waar de bijen erg blij van werden.

Zo dit lijkt me wel even genoeg hΓ¨? πŸ˜†

12 thoughts on “Bloemen

  1. Zit er maar niet over in hoor, want we lusten er wel pap van! πŸ˜‰
    Heerlijk die zonnige foto’s van al het bloeiende spul, zeker met de cacaodoppen er onder.
    In mijn voortuintje zijn ze inmiddels helemaal vergaan, maar ik heb er nu een paar zakken boomschors in gemikt, staat erg mooi, ruikt lekker, alleen die buurtkatten. . . . . . . .grrrrrrr
    Tip voor je Hebe, zet er komende winter als het erg koud wordt een flinke plastic bloempot overheen, helpt prima om ze de ergste kou door te loodsen.
    Ondanks dat de kleur anders is dan je verwachtte, vind ik de Hebe errug mooi hoor πŸ˜‰
    En geef Bibi nou een kijkgat!!!!

    • Hier vergaat het ook, moet elk jaar bijstrooien, alleen vorig jaar niet gedaan, omdat ik toen weinig planten had in de achtertuin, dan zou ik wel erg veel zakken nodig hebben. Op het moment zijn de doppen op z’n best de stank is er nu vanaf en de schimmel weer weg, is altijd in de eerste weken. Als de merels er nu eens vanaf bleven dan was het netjes. πŸ˜‰

      Boomschors lijkt me ook wel mooi, komt daar ook weinig onkruid doorheen?

      Is misschien iets voor volgend jaar om eens te proberen in de achtertuin. In de voortuin blijf ik cacaodoppen strooien, dit blijkt heel goed te werken tegen heermoes.

      En nee Bibi krijgt geen kijkgat want dan heeft de hond aan de andere kant het ook, en dan word ‘ie gek. πŸ˜†

  2. Hahaha het kan mij nooit genoeg zijn maar ja ik ben dan ook tuinofiel he. Het ziet er keurig uit en zo’n schuttingversiering als Bibi die op vogeljacht is vind ik ook prachtig :D. Je tuin ziet er super uit, echt heerlijk om van te genieten he?

    • Yep ben ook heel blij dat ik een tuin heb, snap die mensen nooit die de boel gelijk dicht tegelen. In de tuin werken is juist ontspannend vind ik, zelfs als het zwaar werk is. πŸ™‚

  3. Je hebt ons verwend met zoveel mooie foto’s, Marika. πŸ™‚
    Je tuin ziet er prachtig uit, heel kleurig en netjes.
    De bovenste clematisfoto is erg mooi, en de azalea ook.
    IJsbloemen zijn dankbare bloemetjes om te fotograferen he, wij hadden een bak vol op het balkon en al zeg ik het zelf, ik heb daar ook hele mooie foto’s van gemaakt.

    Je Hebe ziet er inderdaad mooi uit.
    Bibi ziet er gefrustreerd uit,arme kat, maar het levert wel een grappige foto op.
    Wat een vandalen zijn die merels toch, geef ze een schepje dat ze het zelf weer opruimen. πŸ™‚

  4. Wat ziet je tuin er pico bello uit, Marika. Alles groeit en bloeit en ziet er piekfijn uit. Een mooi verslag. Oh god, ik moet nodig weer wieden… het ziet er bij mij niet uit.

Geef een reactie

