Sneeuw filmpje

Natuurlijk had ik nog meer beelden van de sneeuw deze maand, maar het duurde even om uit te zoeken, ik had meer dan een uur aan film. Mijn videoprogramma werkte ook niet helemaal mee, die had er geen zin meer in zodra ik verder wilde gaan met monteren, hij gooide er een paar foutmeldingen tegenaan en sloot het programma bijna net zo snel af als ik het had opgestart, erg fijn dat schoot lekker op.

Na vele pogingen lukte het vanavond om het ‘project’ weer te openen zodat ik het snel op kon slaan als een videobestand, ik was er eigenlijk nog niet helemaal mee klaar, maar ja we doen het er maar mee. ๐Ÿ˜‰

15 thoughts on “Sneeuw filmpje

  1. Poeh, bijna zeven minuten film, eerst maar even een bakkie zetten!
    He lekker, een warm bakkie bij een koud filmpje, ziet er vrolijk uit met al die beestjes
    in je tuin, Tootsie vindt het echt te gek, hij zal in een vorig leven wel Eskimo geweest zijn ๐Ÿ˜‰
    Het vogelvoerdinges is net een kermisattractie, maakt alleen veel minder herrie!
    Maar ik ben blij dat die meuk weer weg is hoor, ik geniet weer van de krokussen en de irisjes, die dankzij een paar beschermende omgekeerde plastic bloempotten de kou wonderwel goed doorstaan hebben en er nog vrolijk bij staan!

    • Tootsie vond het allemaal prachtig die sneeuw, Bibi vond het wel een beetje koud aan de pootjes. ๐Ÿ˜‰
      Ik ben ook wel blij dat het nu weer weg is hoor, alleen ziet het er nu wel triest uit de tuin en dan nog zo’n miezerregen erbij zoals vandaag bah…

  2. Met veel plezier gekeken naar je filmpje.
    Tootsie denkt dat hij een Noorse boskat is. ๐Ÿ™‚
    De vogeltjes worden helemaal draaierig, haha en ik zie dat je niet voor niets het ijs weggebikt hebt, ze maken goed gebruik van de fontein.
    Leuk, dat roodborstje.
    Prachtige sneeuwbeelden Marika, en het muziekje past er mooi bij.

    • Onvoorstelbaar dat die vogeltjes zo nog kunnen eten hรจ, eentje werd zowat gelanceerd op een gegeven moment whahaha.
      En ja ze waren erg blij met het water in de fontein, het was er iedere dag erg druk. Zelfs het roodborstje kwam drinken die toch vaak wat schuw is. En een kramsvogel, die zie ik niet vaak in de tuin, dat is de vogel vrij op het eind van het filmpje in de boom. ๐Ÿ™‚

  3. Ik zag van alles voorbij komen, stoere katten, een draaimolen, een badhuis annex drinkbak en vogels van diverse pluimage. Machtig mooi Marika. ๐Ÿ™‚
    OT Ik probeerde aandachtig luisterend te kijken. Maar ja, ik heb de foto zelf gemaakt dus ik kon niet zien hoe het eruitzag. ๐Ÿ˜‰

  4. Prachtig filmpje. Vooral die beelden van Toots, die als een poolvos door de sneeuwwoestijn sluipt.

    Wat ik iets minder vond: het tempo van de muziek. Prachtige muziek, maar normaal gesproken is deze veel langzamer. Het stuk past zo natuurlijk wel mooi bij de lengte van het filmpje.

    • Hij lijkt helemaal geen last te hebben van de kou he, Bibi laat nog wel merken als ze koude pootjes krijgt, dan komt ze in paniek naar binnen rennen.

      Het tempo van de muziek kon ik niet aanpassen, ik kon sowieso niks meer aanpassen toen ik deze muziek toegevoegd had, wilde het even uitproberen maar daarna liep de boel steeds vast, heb daarom ook geen andere muziek meer kunnen proberen en kon niks meer aanpassen aan de film. Ik was al blij dat ik het nog opgeslagen kreeg zoals het nu is. ๐Ÿ˜‰

  5. Marieka, je log vind ik er erg mooi uitzien nu en ook het sneeuwfilmpje is prachtig en heb ik met plezier bekeken. Moest lachen om de vogeldraaimolen. Nog een wonder dat de etertjes niet duizelig in de sneeuw zijn gekukeld ๐Ÿ™‚
    Tootsie moest je maar eens op wintersport sturen; is duidelijk dol op sneeuw.
    Heb een tijdje niet gereageerd. Had me weer eens aangemeld voor een mailgroep op Seniorweb maar me inmiddels weer afgemeld. De hele dag stromen de mails binnen waarvan een groot deel niet interessant voor mij en die kun je dan gelijk in de prullenmand kieperen maar ik werd er toch stapelgek van. Het is allemaal te veel en te rommelig. Toen ik mijn eerste Dell laptopje had, 100 jaar geleden, heb ik wel een tijdlang met plezier op zo’n mailgroep gezeten met kunst en cultuur als
    onderwerp en via die groep als beginnend computeraarster veel geleerd over het hoe en wat je allemaal kunt doen met PC.

    • Het nadeel van deze layout is dat je geen menu meer ziet links als je bij de reacties zit te lezen. Via de hoofdpagina zie je het weer wel maar klik je op een logje dan is het menu weer weg. Veel mensen komen via een link (google) rechtstreeks uit op bepaalde logs en die hebben dan geen ‘navigatie menu’. Dat vind ik best een groot nadeel van deze layout (thema Twenty Eleven). Heb wel al veel dingen aangepast aan deze layout maar dat menu overal zichtbaar maken is niet mogelijk. Ik ga binnenkort weer verder proberen met een ander thema of ik daar ongeveer hetzelfde kan als nu maar dan met menu.

      Ik ben ook aangemeld bij een aantal mailgroepen, kan inderdaad heel druk worden, laatst merkte ik niet dat een van mijn emailaccounts al sinds begin februari niks meer ophaalde, ik dacht al wat is die mailgroep rustig. Bij dat mail account moest ik ineens weer opnieuw mijn wachtwoord invullen en toen kwam alles toch nog binnen, 1200 mailtjes… aaarg! Ik heb het wel zo ingesteld dat elke groep in een eigen map binnenkomt, dat is iets overzichtelijker. ๐Ÿ˜‰

      • Ik begin er niet meer aan voorlopig! Begrijp niet hoe jij zoveel activiteiten bij kunt houden. Misschien leeftijdsverschil? Ik weet het niet maar ik wil ook nog zoveel dingen meer doen naast computeren (net als jij!) dus dan die mailgroep er maar weer uit. Vind de PC wel een uitkomst voor mensen die rolstoelgebonden zijn b.v. en niet veel kunnen doen. Zij kunnen hun dagen goed vullen achter het scherm eventueel met alle voor de PC ontworpen hulpmiddelen als ze meervoudig gehandicapt zijn.

Geef een reactie

