Kersterig

Vorig jaar was ik er vrij snel bij, ik sleurde de kerstboom al de huiskamer binnen toen Sinterklaas nog maar net zijn hielen gelicht had. Maar daar had ik achteraf wel wat spijt van gehad, vanwege behoorlijk wat slaapgebrek.

Nu dus ietsje later de boom gezet en hopelijk gedragen de katten zich dit jaar beter. De standaard heb ik nu mooi weg kunnen werken in een rieten kerstboom huls. Dit staat toch wel veel mooier, ik ergerde me altijd rot aan die lelijke standaard en alle kabels in het zicht.


De kabelhaspel heb ik ook in de mand kunnen verstoppen, alleen de dimmer hangt nog over de rand zodat ik de verlichting aan kan passen.

Nu de kabels/stekkers in de mand weggewerkt zijn is het ook een stuk veiliger want de katten wilden vorig jaar nog wel eens een buikschuiver maken onder de boom door tijdens de gekke 5 minuten en dan hing er vaak weer een in de knoop met de kabels. Ook het boomklimmen is moeilijker geworden, dat deden ze via de stam en daar kunnen ze nu niet bij. Ze kunnen er nu alleen met een aanloop inspringen (maar ik zal ze niet op ideeën brengen).

De katten vinden de boom nog steeds wel interessant, ik laat ze er daarom niet alleen mee. Gisteren renden ze uitgelaten rondjes om de boom heen en de een na de ander probeerde er een bal uit te meppen, wat een lol hadden ze. Ik rende vergeefs ook rondjes achter hen aan maar kwam steeds net te laat. Tja en dan mag ik gaan ballen rapen en zoeken waar ze ook alweer hingen…

De kerstmennekes staan ook weer op de tv, hele oude kerstmennekes die al langer bestaan dan ik. Meer dan 40 jaar oud dus. Ze zien er niet uit maar ze horen erbij, vroeger waren ze met z’n drieën, ergens in de jaren is er dus helaas eentje gesneuveld.

15 thoughts on “Kersterig

    • Dank je wel, en elk jaar twijfel ik weer of ik wel of geen slingers erin hang, zonder slingers was het ook mooi maar dan leek de boom zo smal. Dus toch maar weer slingers erin. 😉
      Jij ook alvast fijne feestdagen en de beste wensen voor 2012!

  1. De Kerstboom ziet er dit jaar weer prachtig uit, elk jaar is het mooi om naar te kijken. Ik wens je alvast een gelukkig en gezond 2012

    • Ik had eigenlijk niet zo’n zin om de kerstboom te zetten dit jaar, maar nu hij staat ben ik toch blij dat ik het wel gedaan heb. 🙂
      Jij ook de beste wensen alvast!

  2. Super hè, zo’n mand zonder kop of kont!
    Staat leuk en is ideaal voor kattenbezitters.
    Ik drapeerde altijd een kleed om de voet, wat dan steeds weer ergens anders in de kamer opdook, lollig hoor, maar het schiet niet op,
    net als dat ge-etter bij jou met de ballen.
    “Wij, Tootsie en Bibi, zullen ons vrouwtje wel eens even in beweging houden” 😉
    Wat een supersofte foto van Tootsie in het licht van de kerstboom, mooi!!
    Haha, die kerstmennekes, zo heeft iedereen wel iets, wat er eigenlijk niet uitziet, maar er toch ieder jaar weer bijhoort!

    • Jij had het er vorig jaar nog over, dat ik er zo’n mand onder moest zetten. Ik kon ze toen niet vinden, was te laat op pad gegaan en dit jaar heb ik ook een paar keer misgepakt, maar gelukkig toch nog op tijd een mand kunnen scoren. Had ik eerst nog een te kleine gekocht, eentje van 50 cm doorsnee, ik dacht dat moet passen maar de binnenmaat bleek slechts 46 cm (manden hebben een dikke rand hè) en dat ging dus niet lukken met die standaard van 50 cm doorsnee. Nu heb ik er een van 60 cm doorsnee en dat past perfect. 😀

      Zo’n kleed voor onder de boom heb ik nooit gekocht, ik zag al hele visioenen voor me dat ze met een aanloop onder dat kleed schuiven en dan boom en al omver trekken. Of zo’n sneeuwdeken voor eronder, en dat ze die dan helemaal uit elkaar trekken, ooooh wat een plezier. 😉

  3. Je logje ‘slaapgebrek ‘ weer gelezen, en weer zo gelachen, hij blijft leuk. 🙂
    Ik hoop ook voor je dat het dit jaar beter gaat.

    Prachtige boom, mooie kleuren, je hebt wel eer van je werk en met het mandje is hij helemaal af.
    Je moet wel onbreekbare ballen hebben met die schatjes, haha.
    Mooie foto’s, vooral die van Tootsie is prachtig.

    Heb je de kerstmannetjes van je ouders gekregen?
    Ik wens je een hele fijne Kerst, Marika.

    • Het zijn inderdaad onbreekbare ballen, anders hield ik niks over. En de kerstmannetjes komen van mijn ouders af ja, ze weten niet meer precies hoe oud ze zijn maar in ieder geval ouder dan 40 jaar. 🙂
      Jij ook fijne kerstdagen!

  4. Je hebt het weer gezellig gemaakt, Marika, met die mooie boom. Perfect zo’n rieten huls rond de stam. Wist niet dat zoiets bestond. Zelf ben ik te lui om een boom op te tuigen. Wel heb ik dit jaar voor de lol bij Hema.nl een donkerroze mini (50cm hoog!) kunstboompje gekocht. Lekker kitscherig en maar 5 euri. Heb er kleine kattenspeeltjes in gehangen haha….ècht kerstsfeertje dus bij mij! Mijn nieuwe poes Sneep is zó’n rustig dametje dat ze niet eens op het idee komt om die speeltjes uit het boompje te plukken. Je moet haar aan het spelen brengen want doet ze niet zo gauw uit zichzelf maar áls ze eenmaal speelt wordt het ook een barbaarse woesteling 🙂 en ik begrijp waarom ze al 7 muizen uit de tuin naar binnen heeft gesleept. Bij de eerste had ik het (‘s-avonds) niet in de gaten maar ik verbaasde me er over dat ze plotseling zo langdurig en uit zich zelf enorm te keer ging. Tot ze stil viel en ze naast een dode muis bleek te zitten, beduusd omdat ie ‘stuk’ was en dus niet leuk meer..

    • Nou ben maar blij dat Sneep van je boompje afblijft. Die van mij blijven er dit jaar trouwens wel beter af dan vorig jaar.

      En muizen ojee… ja die van mij zijn ook van die killers. Tootsie heeft laatst voor het eerst een muis gepakt buiten maar Bibi heeft er al meerdere te pakken gehad, waaronder eentje waarmee ze naar binnen rende iehhh. Ze rende er ook nog mee naar boven en ik er op een holletje achteraan want ik dacht god weet waar ze hem neerlegt. Gelukkig hoefde ik niet ver te zoeken, hij lag boven op de overloop (dood).
      Bibi heeft deze zomer zelfs een mus gepakt, ik kwam beneden en dacht wat ligt er nu naast de kattenbak, het leek wel een kluit van een plant ofzo met een paar takken van de vlinderstruik ernaast. Was het een dode mus, die zat dus waarschijnlijk in de vlinderstruik waar Bibi bovenop sprong. 😦

      • Ja, op zulke momenten ga je zo’n killer bijna haten maar ja, het is nu eenmaal hun instinct. Sneep heeft alle 7 muizen naar binnen gebracht. Eén was zoekgeraakt maar ik verwachtte dat Sneep ‘m net zo lang zou blijven zoeken tot ze ‘m terugvond. En ja, dat klopte gelukkig. Op een gegeven moment zat ze te snuffelen tussen stapeltjes boeken op de grond onder mijn boekenkast (noodplek, kast al vol!). Ik wilde wat opzij schuiven zodat ze er beter bij zou kunnen maar toen liep ze beledigd weg. Ik heb haar dus verder maar haar eigen gang laten gaan, alleen wat stukje kaasbrood op de plek neergelegd om de muis te lokken. Poezen ruiken een muis gewoon! Ze is weer gaan posten en later vond ik de muis dood op de grond liggen. Opluchting mijnerzijds!
        Die laatste keer heb ik zó kwaad gereageerd dat Sneep zich doodschrok. sindsdien geen muizen meer binnen gehad dus ze heeft hopenlijk begrepen waaróm ik zo boos was. Mijn overleden poes Eefje/Chippy ving ook wel vogeltjes. Eén keer was ik erbij in de tuin toen ze een koolmeesje in haar bek had. Ik heb haar in haar nekvel gepakt en haar kop naar beneden geduwd. Daardoor werd ze gedwongen de koolmees los te laten. Die was kennelijk nog ongeschonden want vloog meteen een struik in om zich vervolgens grondig te poetsen en de veren glad te strijken. Daarna vloog de mees een boom in. Ik voelde me een echte redder dat snap je!!

  5. Het is een boom die in een TV studio niet zou misstaan. Professioneel opgezet as usual. Bij ons staat ie niet. Zoon en ik gaan naar Londen. Vieren we daar kerst. Ook eens leuk.

    Geniet van de feestdagen 🙂

Geef een reactie

