Meesjes spotten

De koolmeesjes vliegen af en aan om al die hongerige magen te vullen. De jonge vogeltjes tjiepen al zo hard dat ik ze hier binnen kan horen. Hoeveel het er zijn weet ik nog niet, als ik de zijkant omhoog kantel kan ik niet echt goed door het plastic plaatje heenkijken dat er voor zit. (dat noemen ze dan een observatie nestkastje tsss..) Het is ook erg donker omdat het kastje heel beschut onder de takken van de sierdruif hangt.

Ze worden in ieder geval goed verzorgd door de hardwerkende ouders… maar ehh zo te zien krijg ik weinig vlinders in de tuin deze zomer. 😉

Bibi krijgt er ook honger van…

En weer een vette rups.

Tootsie vindt het bijzonder interessant.

"I thought I saw a pussy-cat…!"

"I did I did!!"

Lang hield ze het niet vol en trok vervolgens een clematis mee in haar val en maakte een noodlanding op de Geitenbaard. En de meesjes zag ik gniffelen….

6 thoughts on “Meesjes spotten

  1. Mooie, humoristische reportage Marika. 🙂
    Jammer van je plantjes maar het is goed te zien dat je dat gaas niet voor niets hebt gespannen.
    OT Ik hoop dat de Vliegenvanger blijft. Het vrouwtje schrok zondag nogal van Frans. ;-(

  2. Mooie rapportage. Het verdedigingssysteem is nog steeds in tact. Anders hadden we de NAVO nog moeten inschakelen. Maar gelukkig heeft deze bedreigde diersoort een eigen luchtmacht. Het gaat prima zo.

  3. Met een zaklamp erin kijken. Nou ja, niet echt want je wilt ze niet verstoren. 🙂

    Geweldige foto’s en je hebt er een heel leuk stukje van gemaakt, Marika.

    Bibi kijkt mooi op haar neus. Zielig hoor maar niet heus. 🙂

  4. Hier zijn het de in de tuin levende tuinkatten die ons mezenhuisje al een paar jaar leeg weten te houden. Die beestjes durven niet meer te settelen hier….ze lopen in de file om een paar van die meesjes af te vangen als ze kunnen…

Geef een reactie

