TNT postdief (update)

Vorige week woensdag kwam er een leuk klein vintage look zakhorloge (aan een ketting voor om je nek) met de post. Tenminste dat was de bedoeling maar de envelop bleek leeg te zijn, hij was opengescheurd aan één kant.

Het was een stevige noppenfolie envelop en zowel het papier als het plastic was kapot. Maar het was ook weer niet zo'n groot gat dat het horloge er snel uit zou vallen. Het was namelijk vrij licht in gewicht en zat in een stoffen zakje. Zelf als je heel hard zou schudden is het nog moeilijk om hem precies door dat gat te mikken. Het horloge was vrij klein (2,5 cm) en plat en zeker niet iets wat ergens in vast kan blijven steken zoals bijvoorbeeld in een sorteermachine.
Het had er alle schijn van dat het hier om diefstal ging.

Gelijk gebeld naar TNT-post, hoewel gelijk… pas nadat ik een half uur lang de website had afgezocht naar een telefoonnummer. Het verhaal uitgelegd en ze vond het allemaal heel vervelend voor mij. Ze vond het vooral erg dat er geen excuusbrief van TNT post was bijgesloten, ik vond het erger dat er geen horloge meer in zat maar goed. Ze vertelde dat er soms spulletjes uit enveloppen vielen tijdens het sorteerproces, dit zou dan onder de sorteermachine terechtkomen. De gevonden voorwerpen die ze daar vinden gaan naar een aparte afdeling. De verzender moet een speciaal formulier aanvragen om het horloge te achterhalen. Ik mocht dat blijkbaar niet zelf doen.

De TNT-post mevrouw heeft mijn adresgegevens, telefoonnummer en mijn e-mailadres genoteerd. Met duizendmaal excuses en er zou in ieder geval snel een excuusbrief volgen. Die brief heb ik nog steeds niet ontvangen, ook niets meer over het horloge, wel kreeg ik een uur later een TNT-post reclamemail in mijn spamfolder. Maar goed dat zal wel toeval zijn zullen we maar zeggen.

Ik heb het doorgegeven aan de verzender en die zou het formulier wel aanvragen maar wist bijna met zekerheid te zeggen na het zien van de foto van de envelop, dat het gestolen was. Tja dan krijg je het echt niet terug met zo'n papiertje. Mij werd in ieder geval een nieuwe aangeboden voor slechts 5 euro, dat heb ik toen maar gedaan. Die is inmiddels aangekomen en gelukkig nergens blijven 'plakken'. Ik heb het horloge door het gat van die eerste envelop gepropt, wat al niet makkelijk ging en flink staan schudden maar ik kreeg hem er met geen mogelijkheid uit op die manier, het is dus wel duidelijk… het was echt diefstal.

Er moet nog een boetseerpenseel en boetseerspatel in envelop bezorgd worden binnenkort, ik houd mijn hart vast, hopelijk heeft de dief die dag geen dienst.


Update 28 januari:

De dag na dit logje kreeg ik een reactie van TNTpost Webcare op Twitter, ze zouden er voor zorgen dat ik alsnog een excuusbrief kreeg. Complimenten voor de snelle reactie van hen.

Vandaag kwam de excuusbrief binnen. Nette brief hoor maar helaas weer met het bekende verhaal dat een zending dikker dan een gewone brief in de sorteermachine vast kan lopen en beschadigd kan raken waardoor de inhoud eruit kan vallen. Tja als je zelf geconstateerd hebt dat je het er met geen mogelijkheid uit kon schudden en het echt bewust door het gat naar buiten getrokken moet zijn… wat moet je dan met zo'n verklaring.

Verder las ik dat postbodes een beschadigde zending bij een teamcoach in horen te leveren, die zorgt voor een herverpakking en sluit dan een verklaring bij. De verantwoordelijke teamcoach wordt nu ingelicht en zal de medewerker wijzen op het volgen van de juiste procedure. Het had dus eigenlijk niet op deze manier bezorgd mogen worden.

Gisteren kreeg ik een mailtje binnen dat ik onlangs een klacht had ingediend bij TNT post en dat men wilde weten hoe ik de klachtafhandeling had ervaren. Nou ja op dat moment was er nog weinig klachtafhandeling, ik had alleen een reactie van Webcare gehad, die heb ik dan ook gecomplimenteerd in de enquête. Ook daar nog toegelicht waarom het horloge niet zomaar uit de envelop had kunnen vallen. Maar goed ik denk niet dat het veel zin heeft verder, dus… case closed…

Btw.. de boetseerspatel en boetseerpenseel zijn gelukkig wel goed aangekomen. 😉

13 gedachten over “TNT postdief (update)

  1. hallo,

    erg dat je horloge gestolen is maar wie zegt dat het bij de post gestolen is? misschien is het voordat het bij de post werd aangemeld gestolen want het is wel vreemd dat er voor een tweede horloge vijf euro word gevraagd. zo verdienen ze er twee keer aan…

  2. zouw zo’n postbode echt tijd hebben tijdens zijn werk om dat eruit te vissen??? Maare (piep) blijf es van andermans spullen af!!!!

  3. Als ik TNT dief zou zijn, zou ik toch zeker die enveloppe niet meer bezorgen. “Kwijtgeraakt, kan gebeuren mevrouw. Volgende keer maar aangetekend versturen”.

    Het bewijsmateriaal van je misdaad gewoon bezorgen is wel erg dom natuurlijk. Het uit een enveloppe wurmen (onder het toeziend oog van camera’s denk ik) is ook vragen om moeilijkheden.

    Blijf een vreemd geval. In ieder geval heb je je horloge en is de schade te overzien.

  4. @Rachel: Het was geen duur horloge, ik heb er in eerste instantie 11 euro voor betaald, 10 euro voor het horloge en 1 euro voor de verzendkosten. Maar goed dan hoeft het nog niet gejat te worden. Dat ze mij een tweede horloge aanbood voor de helft van de prijs vind ik alleen maar heel netjes, dat hoeft ze helemaal niet te doen want het was geen verzekerde zending. Dat zij er iets mee te maken zou hebben geloof ik niet, sowieso raar dat ze dan haar adresgegevens op de envelop zet als ze de boel wilde oplichten. Want haar adres had ik nog niet.

    @Renate: Het hoeft geen postbode te zijn geweest, de brief is op meerdere lokaties geweest. Misschien ergens bij een sorteercentrum?
    En ‘mijn’ postbode was het zeker niet, dat is een aardige wat oudere man, en hij heeft kort voor de feestdagen een doosje bonbons van mij gehad, dus die is het vast niet.

    @PeterS: Tja doen ze al die moeite en blijkt het horloge ook nog eens weinig waard te zijn. Daar zou ik mijn baan niet voor op het spel zetten, ook al stond die misschien al op de tocht.
    Als het bewijsmateriaal door iemand anders bezorgd wordt maakt het voor de dief niet uit. Ik heb het wel vaker gehoord dat er wel eens wat ‘zoek’ raakt, maar had het zelf nog nooit meegemaakt.

  5. Gut nee, zoiets gebeurt toch niet bij onze TNT? Nou, reken maar van yes en niet zo weinig!!
    Laatst zond ik mijn schoonzusje een ceedeetje, copietje, zelf gemaakt, gewoon in een vierkante enveloppe met kaart, wat denk je. . . .envelop met een stanleymesje opengesneden, cd’tje er uitgehaald, briefje erbij gefrot met excuses voor de “beschadigde” (ja, ammehoela)post.
    Ga maar een googlen op dit soort dingen, het komt zó vaak voor, als excuus wordt dan gezegd,’dan moet u het verzekerd verzenden.
    Nou, sorry hoor, ik denk dat er wat beter gecontroleerd moet worden bij TNT!
    Ik had er in ieder geval vreselijk de pest over in, niet om dat cd’tje,maar gewoon om het idee dat ze je post openmaken, bah!!
    Ik hoop trouwens dat de buit tegengevallen is, het was namelijk klassieke muziek, daar zitten ze waarschijnlijk niet op te wachten. Haha!
    Vandaag iets verzonden wat ik op Marktplaats verkocht hen, toch maar voor de zekerheid aangetekend verstuurd, weest vertrouwd, maar vertrouw niemand!

  6. In kaarten moet je ook nooit geld stoppen, dat ‘voelen’ ze en dan halen ze het eruit.

    Het kan heel goed in het sorteercentrum eruit gehaald zijn.
    Heel vervelend.
    De TNT mevrouw weet natuurlijk donders goed dat het gestolen kan zijn, gewoon smoesjes.

    Inderdaad netjes dat je een nieuwe kreeg voor 5 euro.

  7. Ja ze zulle wel denken wat is dat voor hoesje cd die eruit haluh kan ja gestolle zijn wel een raar pakettje maar dat ze dan niet de cd weer terug doen in een nieuwe envelop nee hoor gewoon openmaken en briefje uit de printer klaar. Ind met kerst 2 kaartjes van me niet bezorgd gewoon foetsie, en ze doen er ind niks aan.

  8. Heel erg vervelend dat zoiets gestolen wordt.Wij leven nu eenmaal in een rare wereld,die steeds raarder schijnt te worden.

  9. Ik koop vrij veel via Internet. In gewóón winkelen steeds minder zin. Tot nu toe heb ik weinig te klagen, vooral de concurrenten van TNT zoals DHL, DPD, Select zijn goede bezorgers en ook meestal heel vriendelijk in tegenstelling tot een aantal TNT jongens die ik al heb ‘versleten’ op mijn huidige adres. Nu al een tijdje een wel sympathieke en ik meen betrouwbare bezorger. Maar ja, wat er in het vóórtraject gebeurt…?! In de 3 á 4 jaar dat ik Internetbestellingen doe zijn maar 2x de spullen niet aangekomen: 1x een (gelukkig niet dure) CD uit Engeland via eBay en 1x een poezenkalender, notabene door een winkel hier in Amsterdam verstuurd. De winkelierster is nog navraag gaan doen bij het postkantoor waar ze het pakketje afgeleverd had maar dat heeft niets opgeleverd. Daarna beloofde ze mij het geld terug te storten maar dat is nooit gebeurd. Nou ja ‘la ma’ denk ik dan. Kost me te veel energie en ergernis om me lang met zoiets, wat niet echt duur is, bezig te houden.

  10. Wat een stelletje smeerlappen zijn het toch he. Niets is meer veilig. Gelukkig heb je toch dat horloge. En TNT zal toch met een reactie moeten komen. Ik zou dat afdwingen als ik jou was. Laat ze hier niet mee wegkomen. Misschien krijg je wel een tegemoetkoming.

  11. Daar word je bepaald niet vrolijk van Marika. Eigenlijk vreemd dat ze het dan toch bezorgd hebben.
    Ik zie zo’n karretje vaak genoeg onbeheerd staan, iemand die dat weet kan zo een graai doen. Maar ja, die neemt dan waarschijnlijk de hele enveloppe mee om het later ergens te dumpen.
    Toch mooi dat je korting kreeg voor de tweede.
    Je bent wel een echte CSI-er met zo’n gedegen onderzoek. 😉

  12. wat vervelend allemaal!
    en je hebt idd niks aan zulke antwoorden.Eigenlijk is het helemaal geen echt excuus als er meteen een ‘maar’ achteraan komt vind ik.
    Maar gelukkig heb je er nu alsnog eentje en zijn de spatels goed aangekomen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s