Jaarwisseling

Zo dat hebben we ook weer achter de rug… De jaarwisseling is hier vrij rustig verlopen. Al waren er wat vervelende jongens rond half elf ’s avonds vuurwerk in mijn achtertuin en die van mijn buurman aan het gooien. Keiharde knallen vlakbij het raam, vuurwerk nog brandend in mijn bamboe e.d. erg fijn… maar niet heus.

Ze gooiden ook vuurwerk expres vlak naast de volière van mijn buurman… echt ik had ze wel ik weet niet wat kunnen doen. Ze zagen er zelf weinig van omdat ze het over de schutting gooiden, dus het was echt alleen om te judassen. Maar ja ga er maar eens op af, heb je nog kans dat je een rotje naar je hoofd gegooid krijgt ook.
Ik hield ze in de gaten boven door het slaapkamerraam en had net mijn moeder aan de telefoon, kort daarna zag ik wegrennen, misschien gedacht dat ik de politie aan het bellen was? 😉

Tijdens de jaarwisseling was het erg mistig dus heb ik weinig gezien van vuurpijlen, alleen wat groen en rood geflits ergens ver boven de mist. Daarom ook niet gefilmd zoals vorig jaar, dat had toch weinig zin zo. Ach toen heb ik de camera maar op de katten gericht, Bibi kroop achter de tv en Tootsie probeerde heel stoer te blijven maar vertrouwde het toch niet helemaal.

Gelukkig viel het best mee, Tootsie lag rond 0:30 uur alweer op de rugleuning van de bank te slapen en Bibi kwam pas na 2 uur achter de tv vandaan en begon als vanouds weer aan de kerstboom te knagen.

11 thoughts on “Jaarwisseling

  1. Hier was het al net zo, waar halen ze het geld vandaan om al die troep (tàssen vol)te kopen! Al dágen, van ver voor kerst af, liep het spul rond, kwistig strooiend met de meest onzinnige ploffen en knallen.
    Wijselijk hield ik de rolgordijnen zo ver mogelijk dicht, zodat ze de katjes niet in het raam zouden zien zitten. . . .
    Dan stonden ze een halfuurtje voor ons huis, hersenloos aan te steken en weg te gooien en dacht ik, tieft nou maar weer op. Maar ook ik heb wijselijk mijn mond gehouden, want zo’n groepje heeft toch een wolvenmentaliteit en òf ze gaan niet meer weg òf ze komen terug om wraak te nemen en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
    Door de mist wa hier ook niets te zien van al dat “moois”, te ruiken des te meer 😦
    Maar goed we hebben het weer gehad, we gaan weer gewoon doen, de katjes hebben zich er aardig doorheengeslagen, hoera, het zonnetje schijnt, op naar de lente!

  2. Ja, dat vuurwerk mag wat mij betreft (en de katten) wel verboden worden. Hier was het de hele avond bal, ook al doet men het niet in de tuinen van de mensen die hier wonen, de knallen zijn een ramp voor de huisdieren. Toch kwamen ze allebei wel even kijken naar de vuurpijlen, maar als het knalde gingen ze grommend even ‘af’. Gelukkig duurt het hier nooit zo lang, om half 2 was het doodstil geworden en hoorde je nog slechts wat geknal in grotere woonkernen op afstand. En de poezen? Die slapen alweer in hun aan de cv-platen hangende bedjes….lekker warm.
    Ik wens jou een diervriendelijk 2011 toe. En dat je zelf gelukkiger en nog wijzer moge worden dan je al bent.

  3. vierkatjes: Ja ze waren hier ook al ver van tevoren bezig, moet wel zeggen dat er op nieuwjaarsdag vrijwel niet meer geknald werd, behalve dan ’s nachts om 2 uur een héle harde knal. Zoiets bewaren ze altijd tot de meeste mensen liggen te slapen hè…

    Afgelopen donderdagavond werd er al een stuk vuurwerk tegen de voorgevel gelanceerd, ik stond net in de keuken in een pan te roeren. Ik schrok me een ongeluk, stond gelijk in bomaanslag houding… gehurkt met armen over mijn hoofd hahaha (alsof dat helpt), wel grappig om te merken hoe je instinctief reageert op ‘gevaar’.
    Het was echt een hele harde knal bij het raam plus vuur en rook… en het bleef maar roken dus ik ben nog naar buiten gerend om te zien of er iets in brand stond. Dat was gelukkig niet het geval, de rook bleef lang hangen vanwege de mist. Dat zijn misschien wel diezelfde ‘grapjassen’ geweest als tijdens de jaarwisseling.

  4. @Leo: Van mij mogen ze het ook afschaffen, of laat de gemeente per stad op 1 plek een professioneel siervuurwerk verzorgen, lijkt me minder kosten dan zoals het nu gaat met de schade overal en de vuurwerkslachtoffers die weer opgelapt moeten worden.

    Dank je wel voor de mooie wensen, ik wens jou ook een heel gelukkig 2011 toe, met veel werk en veel gezondheid, en migraine moeten ze maar gewoon verbieden in dit nieuwe jaar.

  5. Mooi gefilmd, je ziet de onrust van Tootsie.

    Hier konden we het vuurwerk wel mooi zien, geen mist.

    Het geknal is weer voorbij gelukkig.
    Mickey zat een paar uur onder het bed maar het viel nog mee, hij leek niet zo in paniek maar er werd voor de deur geen vuurwerk afgestoken door de buren. 🙂

    Goede tip om de jochies te laten denken dat je de politie belt. 🙂

  6. Wij waren niet thuis maar ik denk dat het meegevallen is met Nickie. Om twaalf uur zal ze wel onder het bed gezeten hebben.
    Toen we om kwart voor twee thuis kwamen kwam ze de trap af en heb ik haar wat knabbels gegeven.
    De allerbeste wensen voor 2011 Marika. 🙂

  7. En hier zag je niets van het vuurwerk.De herrie was echter ondraaglijk door het vele illegale vuurwerk dat werd afgestoken.

  8. Ach, wat zielig is dat altijd toch weer voor veel huisdieren! Tootsie is een echte dappere dodo al zie de angst en het niet begrijpen in haar ogen.
    Mijn Eefje is nooit erg onder de indruk geweest. Toen ze jong was wilde ze zelfs naar buiten de tuin in om poolshoogte te nemen.
    Nu heb ik na de renovatie van vorig jaar dubbele ramen en dat scheelt een slok op een borrel!
    Vanuit mijn slaapkamer prachtig sierwerk gezien. Mooier dan ooit; af en toe leek het wel Poollicht over de hele hemel heen. Helaas van tijd tot tijd verpest door de ‘potten’ van die bombussen die uit elkaar dreunen. Mijn raam trilde ervan en het was nog niet eens van dichtbij.

  9. Ruim een jaar geleden is er al een landelijke aktie met petitie getart om het vuurwerk te verbieden. Ik meen dat ik hier toen het webadres nog heb geplaatst. De petitie heeft veel ‘handtekeningen’ opgehaald via de site maar het heeft niet mogen baten. Er zullen wel teveel economische belangen achter zitten, óók voor de staatskas (te innen belasting op vuurwerk verkoop) en voor geld moeten principes maar wijken… Kijk maar eens op Google onder
    ‘stop vuurwerk’ hoeveel groepen zich er hard voor maken om van dat zinloze en gevaarlijke geknal af te komen!

  10. @Willie: Het was niet bewust hoor, ik had toevallig mijn moeder aan de telefoon, maar misschien onthouden als tip voor volgend jaar.

    @Truus: Jij ook de beste wensen Truus!

    @Alex: Hij vond het alleen wel lastig om beide ramen tegelijk in de gaten te houden, stel je voor dat ze hem in de rug aan zouden vallen hè?

    @J.E. Mulder: Ojee, nee dat was hier gelukkig niet zo heftig, die knallen zijn altijd het ergste.

    @Liesbet: Hey je bent er weer! hihi
    Siervuurwerk vind ik ook mooi, maar dat is hier nooit veel bijzonders en nu zag je het al helemaal niet.
    Ik ben bang dat de groep mensen die wel vuurwerk wil afsteken toch groter is dan de groep die tegen is.

Geef een reactie

