Kalender 2011 fotowedstrijd

Een paar dagen geleden kreeg ik een mailtje van Royal Canin over een nieuwe fotowedstrijd. Als je een foto van je kat of hond instuurt, maak je kans om met die foto in de nieuwe Royal Canin kalender van 2011 te komen. Oei dacht ik en probeerde het mailtje te verwijderen voordat Tootsie het zou zien. Ik was net te laat… Tootsie zal al naast me te grijnslachen, het was net de Cheshire cat.

Luid mauwend bleef hij daarna aan mijn kop zeuren dat hij in die kalender wilde, dus na anderhalve dag ben ik toch maar overstag gegaan. Ik zei nog "Toots dat is echt een klein kansje hoor, er doen er zoveel mee en je weet dat je niet bepaald in topvorm bent hè tegenwoordig?" terwijl ik bedenkelijk naar zijn hangbuik keek. Zwaar beledigd waggelde hij daarna de kamer uit, zijn buik met zich meeslepend.

De rest van de dag bleef hij me negeren en liet expres zijn suiker wat oplopen om mij te stangen. "Oké oké dan…!" riep ik toen ik geschrokken van de glucosemeter opkeek naar Toots. Ik heb nog wel ergens een mooie foto. Die ene van een paar jaar geleden is misschien wel leuk om in te sturen, je weet wel die ook in de kopfoto is verwerkt en door jouw grote vriend Alex gemaakt is!

Tevreden en vooral triomfantelijk draaide Toots spinnend een paar rondjes rond mijn benen terwijl ik struikelend de computer probeerde te bereiken om de foto te uploaden.

Op Tootsie kan via deze link gestemd worden (of klik op zijn foto). De website is soms moeilijk bereikbaar door de drukte, maar 's avonds laat werkt het vaak wel.

Een jury van Royal Canin kiest de foto's voor de kalender, daar heeft het stemmen geen invloed op, wel krijgen de foto's die op 31 augustus in de Top 3 staan een publieksprijs. Het is maar goed ook dat de jury beslist want ik heb gemerkt dat het er vrij oneerlijk aan toe gaat. Wegcijferen krijgt ineens een geheel nieuwe betekenis, gewoon de 'concurrent' een 1 of 2 geven zodat hun gemiddelde cijfer drastisch daalt. Ik heb erg mooie foto's gezien die met een 8 begonnen en na 100 stemmen ineens waren gedegradeerd tot een 2.

Puss-in-bootsOok Tootsie begon vrij hoog maar hoe meer er gestemd wordt hoe lager zijn gemiddelde. Ik heb nog niet echt veel lopen spammen voor Tootsie en eerlijk gezegd ook niet zo'n zin meer om aan die veldslag mee te doen, maar ja toen keek Tootsie me weer smekend aan met zijn "Puss in Boots" imitatie… (hij kijkt echt teveel tv).

Nu dan toch maar een spam logje voordat hij op 0 uitkomt! Maar er zullen heel wat tienen/sterren tegenaan moeten om die enen weer een beetje goed te maken, erg jammer dat het zo gaat.

Nou ja… Tootsie in ieder geval weer tevreden dat hij toch meedoet en als hij mij met hoopvolle blik aankijkt voor de tussenstand, steek ik mijn duim op en roep enthousiast "hij gaat goed Toots!" Ach ja ik laat dat beest maar in die waan, is beter voor zijn suiker. ;o)

23 thoughts on “Kalender 2011 fotowedstrijd

  1. Ik heb ook gestemd. Het is ook wel een hele mooie foto, veel beter dan de andere foto’s die je ziet.

    En wat een lelijke katten zijn er in Nederland….. pffff.

  2. @J.E. Mulder: Dank je wel Jan! 😉

    @PeterS: Bedankt!
    Er zitten wel mooie foto’s bij maar die staan echt niet allemaal in de top 10. Het hoogst behaalde cijfer is op dit moment een 6, die staat dus op nummer 1, kun je nagaan hoe laag men stemt. En hoe meer mensen stemmen hoe lager het wordt, zul je zien dat er straks iemand wint met een flinke onvoldoende. Tootsie staat op dit moment 13:00 op een 3.5, stond vanmorgen wel iets hoger maar de 1-stemmers zijn weer bezig denk ik.
    Bij de honden lijkt het eerlijker te gaan, daar zie je ook echt wat hogere punten in de top 10 staan.

  3. Toots staat nu op 3,6 dankzij mie! 😉
    Kom op mensen, niet zo krenterig, 10 punten,
    het kost niets en het doet geen zeer. . . .

  4. Ik heb Toots gisteravond(nacht) al een 10 gegeven. Daarna ben ik een hele tijd gaan stemmen , heel eerlijk trouwens, alleen geen tienen! maar er waren zoveel foto’s dat ik er maar mee gestopt ben.
    Er waren maar weinig foto’s zo mooi als die van Tootsie maar inderdaad hadden de mooiste foto’s lage cijfers.

    Hoe doe jij dat spammen dan? Je kan op elke foto maar een keer stemmen. Niet dat ik dat ga doen hoor.

    Leuk verhaal heb je ervan gemaakt. 🙂

  5. @repelsteeltje: Dank je wel! Hij staat nu op een 3.8, het loopt nog steeds op.

    @Min: Yep, nogmaals dank.

    @Elisa: Thanx!

    @Willie: Dank je! Dat spammen is gewoon reclame maken voor Tootsie, smeken om te gaan stemmen enzo whahaha. Ik had eerst alleen een klein linkje op twitter, facebook en hyves gezet, maar daar kijken niet zoveel mensen. Toch maar een logje gemaakt daarna.
    De nummer 1 heeft inmiddels een cijfer van 5.9, het hoogste cijfer wordt naarmate er meer gestemd wordt steeds lager zoals ik al had verwacht.

  6. Dat gaat dus goed daar!
    Jammer dat je niet gewoon door de foto’s heen kunt zappen en een paar de punten geven, nee je wordt verplicht om als je het wilt bekijken, alles punten te geven.
    Er is ook geen doorkomen meer aan, jee wat veel inzendingen.
    Er zitten ook veel slechte (kwaliteit) foto’s bij zeg, die krijgen van armoe ook nog punten, want daar kun je niet omheen.
    Oh en PeterS: Lelijke katten bestaan niet!

  7. Ik heb meteen een paar keer gestemd. Het is zo’n mooie foto en Tootsie is zo’n eigenwijze kat dat jullie gewoon moeten winnen. Veel succes!

  8. Je bent echt gek met de dieren, dat is alleen al tien punten waard. Ik lees je blog altijd met veel genoegen. Tien punten voor Toots gewoon omdat het een mooie foto is.

  9. Ik heb ook een 10 aan Tootsie gegeven! Maar gezien de prijzen die je eerder hebt gewonnen zou ik inderdaad niet teveel waarde hechten aan deze wedstrijd. Althans niet de publieksjury…

  10. Bedankt allemaal! Hij staat op dit moment op een 4.3. De top 10 kunnen we dus wel vergeten maar we blijven natuurlijk hopen op de kalender. Al zal dat niet makkelijk worden, er zijn tot nu toe 5275 kattenfoto’s ingestuurd. Je zou die uit moeten zoeken als jury…

  11. Van mij mag je vaker spammen als je er zulke leuke logjes van maakt. 😉
    Ik herinner me dit logje en ik heb destijds vast ook op Toots gestemd.
    Heb je nog wat gehoord over die kalender?

Geef een reactie

