Tootsie eet weer

Het laatste ‘Tootsie nieuws’ is dat het weer een stuk beter met hem gaat.

Omdat ik het vermoeden kreeg dat hij misschien ergens pijn zou hebben en daarom niet at, gaf ik hem zondagmiddag wat vloeibare pijnstiller (Metacam). Een half uur daarna was hij druk aan het spelen en ging hij ineens wel eten. Om de paar uur at hij zo’n 10 gram brokjes wat heel netjes is. Ook toen de volgende dag de pijnstiller uitgewerkt was bleef hij eten.

Toch nog even op maandag met hem naar de dierenkliniek gegaan om hem na te laten kijken of hij nu ergens pijn had en om te kijken hoe hoog zijn suiker was aangezien hij sinds zaterdagochtend geen insuline injectie meer had gekregen.

De dierenarts had verwacht dat het veel te hoog zou zijn maar het was
rond de 6.5, eigenlijk heel normaal dus. Blijkbaar produceert zijn
alvleesklier toch nog insuline, daarom mag ik nu nog maar 1 tot 1,5
eenheden spuiten. Toen hij opgenomen was in de kliniek vorige week zijn
ze begonnen met 3 eenheden, wat na de tweede keer toedienen al veel te
veel bleek te zijn, daarna kreeg hij nog maar 2 eenheden. En nu nog maar
maximaal 1,5, maar goed het kan nogal schommelen dus vrijdag bij de
controle maar weer kijken hoe hoog het dan is.

Verder heeft ze hem nagekeken of hij pijn had, eerst de temperatuur
opgenomen en die was goed, zijn gebit nagekeken en daaruit bleek dat hij
een tandje in de onderkaak kwijt was, nog vrij recent zo te zien want
het zag nog wat rood. Daarna zijn rug, gewrichten e.d. onderzocht en hij
mauwde bij dat onderzoek alles bij elkaar. Eigenlijk reageerde hij daarna op
alles met luid miauwen en blazen omdat hij er geen zin meer in
had (hij had er al geen zin meer in na de thermometer) dus of het nu echt pijn deed is niet zeker. Ik weet dat hij
gevoelig is bij zijn heupen, waarschijnlijk wat slijtage door zijn
overgewicht. Thuis kon ik wel gewoon over zijn rug voelen en zijn poten
zonder dat hij mauwde. En hij loopt niet mank en springt met gemak
overal op en af.

Maar ja ze wilde een foto maken voor de zekerheid, ja vast dacht ik maar
nu even niet, dat kon ik hem niet aandoen om hem nu alweer achter te
laten in de kliniek, hij was net thuis! Ik mag hem nu een weeklang
pijnstilling geven en dan kijken hoe het gaat. Eigenlijk merk ik nu
helemaal niet meer aan hem dat hij ergens last van heeft, ook niet als
de pijnstiller uitgewerkt is.

Gisterenavond voor het eerst insuline moeten spuiten, dat was de eerste keer een beetje eng maar valt eigenlijk best mee en het is zo weinig wat ik in moet spuiten, dat zit er zo in.

Vandaag kwam er een hele mooie beterschapskaart binnen voor Tootsie, wat een verrassing! Dank je wel Anita ook namens Toots! Hij is echt prachtig! 😉

6 thoughts on “Tootsie eet weer

  1. Ik heb ook je Update van 2 mei gelezen, het slechte eten en de pijn kunnen ook door het tandje komen?
    Dan is een week pijnstiller misschien niet nodig tenzij het wat anders is.
    Groot gelijk dat je geen foto hebt laten maken!
    Gelukkig viel het zelf spuiten je mee. 🙂
    Prachtige kaart van Anita, die heeft ze vast zelf gemaakt.Ik herken Joris van Francien.:-)
    Mooie foto’s Marika en hopelijk blijft het goed met hem gaan.

  2. Toots, gefeliciteerd. Hopelijk snel helemaal zonder pijnstiller. En dat allemaal dankzij een perfecte begeleiding van jouw… ehhh… bediende.

  3. Wat een prachtige kaart Marika. Ik herken het plaatje ook aangezien ik het als aardewerken beeldje heb. 🙂
    Tootsie mag blij zijn met zo’n slimme, oplettende bediende.
    Keep up the good work! 🙂

  4. Ik hoop dat het goed zal blijven gaan met Tootsie. Wat is hij trouwens een ontzettend mooie jongen, helemaal mijn tye…

Geef een reactie

