Weer thuis!

Gisteren heb ik Sammie op mogen halen. Eindelijk naar huis na 9 lange dagen!

De rekening werd ook overhandigd en die viel heel erg mee. De 9 dagen opname, röntgenfoto, medicijnen, infusen, het eten etc. is allemaal niet in rekening gebracht, alleen de operatie zelf, dit was iets van 200 euro. Het overige werd niet in rekening gebracht omdat de eerste behandeling (en opname van 4 dagen) niet succesvol was geweest, dit had ook al zo’n 350 euro gekost. Heel netjes van de dierenkliniek dat ze dit zo afgehandeld hebben! Wij hadden een rekening van minstens 600 euro verwacht.

Sammie kwam luid miauwend thuis toen hij mijn ouders weer zag, zo blij was hij. De eerste uren was hij nog erg onrustig, veel rondlopen en rondkijken, dan dook hij weer met zijn kop in een bak eten of drinken en hup daar ging hij weer. Om de paar minuten ging hij op de bak om steeds een klein beetje te plassen. Op een gegeven moment zag ik dat het rood druppelde en zag ik dat er ook wat bloed aan de binnenkant van zijn achterpoten zat. Dat was even schrikken, toch maar de dierenarts gebeld, die vertelde dat dit vaker voorkomt. Bij sommige katten kon dat wel 2 weken duren. Maar ’s middags leek hij al geen bloed meer te verliezen en ging hij ook minder vaak plassen.

Sammie moet weer tien dagen lang twee keer per dag een pilletje innemen om de blaas te ontspannen, dit werkt ook pijnstillend. Daarnaast ook nog twee keer per dag een halve pil antibiotica. Tot nu toe gaat het toedienen met een pillenschieter vrij goed, mijn moeder houdt hem vast en ik dien hem de medicijnen toe. Hij gromt wel en vindt het niet leuk maar het is te doen. Met de pillenschieter kun je ook wat water opzuigen, zodat je dat water gelijk achter die pil aan kunt spuiten. De grotere pil haal ik eerst even door de mousse voordat ik hem in de pillenschieter plaats. Als beloning krijgt hij daarna nog wat extra mousse na.

Sammie is vooral erg lief naar mijn ouders toe nu. Gisterenavond kwam hij spontaan naast mijn moeder op de bank liggen, iets wat hij normaal nooit doet. Hij ligt ook graag op het tafelkleed in de keuken, hij mag nu natuurlijk alles dat snap je! Hij voelt zich weer helemaal thuis. 😉

Mij begroet hij meestal weer met gegrom en geblaas, dus hij voelt zich weer een hele kerel. Volgende week vrijdag moet hij terug voor controle, tot die tijd zal hij de kap om moeten houden. Ergens wel zielig maar voor ons wel handiger om hem onder controle te houden bij het toedienen van de pillen!

15 thoughts on “Weer thuis!

  1. Nooit bij stil gestaan dat er ook water in de pillenschieter kan. Dank voor die info. En wat goed om te lezen dat Sam weer thuis is..

  2. Hiep hiep hoera, Sammie is weer thuis!
    En wat een integere dierenkliniek om zo weinig te berekenen! Ik dacht dat dit allemaal wel een heel dure grap zou worden. Misschien omdat jullie ‘vaste klant’ zijn?!

  3. @J.E. Mulder: Ik hoop het!
    @Min: Ja dat blijkt ook echt de bedoeling te zijn, ik zag op internet een tekening met uitleg hoe je hem moest gebruiken, werd er ook eerst water mee opgezogen. Dat zag ik trouwens later pas, had het zelf al uitgevogeld dat het wel handig was om het water op te zuigen.
    @Liesbet: Er werd links en rechts nogal geklaagd over die dierenkliniek dat ze zo duur zouden zijn en overal een slaatje uit willen slaan. Dat ze de dieren al heel snel opnemen om extra kosten te kunnen berekenen. Nou dat valt nogal mee dus! Mensen klagen nogal graag hè…

  4. Hoera, Sammie is weer thuis!!! 🙂
    Handig die pillenschieter, zeker met katten zoals Sammie. 😉
    Die rekening valt mij 200% mee Marika. Kitty had een keer een spoedoperatie, moest 1 nachtje blijven en hup ruim 500 euro. :-/
    Ik bedenk me wel dat het zaterdag en zondag was, weekendtarief natuurlijk…

  5. Fijn dat Sammie weer thuis is. Netjes van DA dat niet alles in rekening is gebracht dat scheelt weer in de kosten 😉
    Geniet maar veel van Sammie

  6. Fijn dat hij weer thuis is!
    Dat valt zeker mee, die rekening, gelukkig maar.
    Mickey heb ik nog nooit pillen hoeven te geven maar als het in de toekomst nodig is dan weet ik hoe ik het makkelijker kan maken. 🙂
    Leuk voor je ouders dat hij zo lief tegen ze is en ach, ja, jij doet nou eenmaal vervelende dingen met hem.
    Lieve foto, die onderste en mooie verslagen, alles bij elkaar.

  7. Fijn dat Sammie weer thuis is en zich wat beter lijkt te voelen. Dat grommen naar jou toe is ook een goed teken moet je maar denken. Jammer dat hij al jouw moeite niet waardeert, maar het is beter dat hij naar jou gromt in plaats van naar je ouders, toch? Jij krijgt je beloning op een dag in de poezenhemel wel een keer…

  8. Marika, ik lees nogal eens op de site unitedcats.com dat mensen echt heel veel geld kwijt zijn bij een operatie, soms wel een paar duizend euro maar misschien zijn dat grote ingrepen dat herinner ik me niet zo goed meer.
    Ik weet niet of er richtlijnen zijn voor dierenartsen wat betreft tarieven zoals het geval is bij mensenartsen en tandartsen..
    Op sommige sites van dierenklinieken worden prijslijsten geplaatst waardoor je een beetje een idee hebt. Groetjes!

  9. Ach, ach, dat kleine mannetje heeft toch wat te stellen met ons mensen hoor. Zijn waardigheid verloren en nu moet hij zijn nieuwe positie even vinden. Idd valt die rekening behoorlijk mee, wij betaalden indertijd iets van 1100 euro voor alle behandelingen. IK ben wel blij dat die periode achter ons ligt, ver achter ons. Zo zielig. Het gaat vanaf nu steeds beter hoor…

  10. Nou Sam, welkom thuis hoor. Maar wel een beetje lief voor Marika zijn. Dat verdient ze. Zoveel heeft ze voor je gedaan.
    Mooi verslag. Hopelijk gaat het nu steeds beter met Sam en is ie van het geze…gedoe af.

  11. Oh wat heeft Sammie een hoop moeten doorstaan en wat super dat hij weer thuis is….wat een heftige tijd is dit geweest voor jullie zeg. Ik hoop dat het nu alleen maar vooruit zal gaan en Sammie weer helemaal zichzelf zal worden

  12. och jeetje joh…Sammie ziek!
    Heb dit zelfde gedoe gehad met mijn pers voorheen, zo’n catheter is toch ook niks he!
    Maar fijn dat het nu goed gaat na alle ellende, houden zo!

  13. Zo dat is een super gebaar, om die kosten niet in rekening te brengen… en hopelijk gaat het nu alweer een stuk beter met Sammie…

Geef een reactie

