Filmpje Sammie in de kliniek

Vandaag ben ik weer bij Sammie op bezoek geweest, meer dan een uur lang. Hij was nog steeds erg rustig, er is zelfs nog geen valium aan te pas gekomen gedurende deze opname in de kliniek. Misschien hebben ze hem getemd? Eten wilde hij nog niet daarom zijn ze zaterdag begonnen met dwangvoeden, dat laat hij heel goed toe en slikt het netjes door. Vanmiddag tijdens mijn bezoek leefde hij echt op en wilde zelfs uit mijn handen eten! De mousse van Hills ging het makkelijkst naar binnen en ik heb hem een heel blikje leeg laten eten.

De catheter heb ik nu ook kunnen zien, het steekt een paar cm uit. Over een paar dagen mag dit eruit en dan moet de nieuwe plasopening, die nu om de catheter heen gevormd wordt, klaar zijn voor gebruik. Als hij zelf kan plassen dan mag hij misschien vrijdag naar huis.

Morgen ga ik natuurlijk weer bij hem langs, kijken of ik hem opnieuw aan het eten krijg.


Update:

Donderdag 18 februari

Gisteren is de catheter verwijderd, dit is vrij makkelijk gegaan dus geen narcose o.i.d. nodig. Hij plast nu zelf op de bak, eet ook goed dus het gaat de goede kant op met hem. Vandaag zouden ze hem nog een dagje houden ter observatie en als het goed blijft gaan dan mag hij morgen naar huis. Hij is dan in totaal 9 dagen opgenomen geweest.
De pilletjes om de blaas te ontspannen zal hij nog even in moeten blijven nemen, ik heb vanmiddag alvast een pillenschieter gehaald bij de dierenwinkel. Hopelijk gaat het hier beter mee.

Van de Hill’s mousse die hij in het filmpje zo lekker vindt, heb ik 2 blikjes gekocht. Ik snap nu waarom hij dit zo lekker vindt, het is een soort astronautenvoer rijk aan eitwit en calorieën, speciaal om herstel en genezing te versnellen (zo zal hij z’n pens wel houden) Twee blikjes van 156 gram kosten samen ‘slechts’ € 5,20!  Na die blikjes moet hij dus maar snel weer over op de zakjes van Royal Canin en zijn brokjes. Misschien is die mousse ook handig om pilletjes in te verstoppen… tja je blijft hopen hè?

Morgenvroeg mag ik bellen of hij naar huis mag en ik hoop dat ik hem dan tegen de middag op kan halen.

12 thoughts on “Filmpje Sammie in de kliniek

  1. Och, och, och, wat heb ik toch met Sammie te doen, heeft ‘ie geen pijn?! En ik ben heel blij dat hij nu iets eet, gelukkig! Met jouw/jullie goede en liefdevolle nazorg moet ’t gewoon goedkomen met die lieve Sammie, Beterschap!

  2. Gelukkig heeft hij het spinnen niet verleerd. Het klinkt lekker hard, of komt dat door de megafoon om zijn nek…? Ik hoop dat hij snel weer naar huis mag. Veel sterkte!

  3. Wat een heerlijk filmpje heb je gemaakt en zo knap, met een hand filmen en met de andere voeren.
    Je kon zien dat hij blij was dat je er was en verder lijkt hij zich te schikken in zijn lot. Grappig dat hij zelf zijn kap nog even ‘afwast’.
    Je ouders zullen ook heel blij zijn met dit filmpje al is het eerst nog even zielig natuurlijk.
    Fijn dat je hem aan het eten hebt gekregen en het komt vast goed nu.

  4. gossie wat ziet hij er zielig uit 😦
    hij had in ieder geval wel honger. hij/zij komt er straks weer bovenop. sterkte ermee

  5. @Edith: In het begin kreeg hij pijnstiller toegediend maar blijkt nu niet meer nodig.
    @Monumentje: Ja het duurt ook zo lang hè, wat zal hij blij zijn als ‘ie naar huis mag.
    @Saskia: Waarschijnlijk werd het nog iets versterkt ja door dat ding hahaha. Sammie is nooit erg aanhalig geweest, zo hard heb ik hem nog nooit horen spinnen.
    @Willie: Ik heb het gefilmd met mijn fototoestel, die is vrij klein dus is wel te doen met 1 hand.
    Mijn ouders vonden het inderdaad heel fijn om het filmpje te zien. Ze zijn nog niet bij hem gaan kijken in de kliniek vanwege het slechte weer en ze zijn wat grieperig.
    Ik nu ook trouwens…
    Vandaag ben ik weer geweest en hij had vannacht alles opgegeten wat er nog stond aan bordjes en bakjes met eten. Morgenvroeg gaat de catheter eruit, dus wordt weer even spannend hoe dat gaat en of hij zelf gaat plassen.
    @Remco: Hier zag hij er wel een stuk beter uit dan op die laatste foto toen hij net geopereerd was. Hij krijgt ook alweer wat van zijn oude streken terug, zoals het niet willen doorslikken van pilletjes. Ik kwam er eentje tegen onder een handdoek, dat hebben ze hem daarna alsnog snel gegeven. Toen ik in zijn bek keek of het wel echt weg was, begon hij weer te grommen.

  6. Wat is ie rustig al die tijd. En wat ga je toch lief met hem om. Ontroerend filmje. Hopelijk mag Sam nu snel naar huis. Met al die streken dan maar. Prachtig filmpje.

  7. Ik ben echt geroerd door je filmpje. Wat zou je graag die nare kap afdoen! Ik zou er niet aan moeten denken met zo’n ding om mijn hoofd te moeten zitten maar hopenlijk is het nu snel voorbij en kan hij zonder al die hulpmiddelen weer een normaal kattenleven leiden!

  8. Arm beest, maar zoals ik al eerder aangaf, onze kater is dat ook overkomen en die is nu meer dan blakend van gezondheid en geniet weer van het leven…..en van het ongestuurd kunnen plassen. Nu ben ik er niet voor om te pleiten dit, om die reden, standaard maar in te voeren voor alle mannen, maar in dit geval redt het een kattenleven…

  9. Herkenbare beelden Marika. Mijn katten hebben ook wel eens een kap om gehad.
    Dat hij goed eet en weer begint te grommen zijn goede tekens. 🙂

Geef een reactie

