Sammie thuis

We hebben Sammie gisteren opgehaald, onderweg had hij flink in de
vervoersbox geplast, dus plassen kan hij in ieder geval weer. Zijn poten en staart helemaal nat en stinken… pfff. Ik heb hem geprobeerd wat schoon te maken met een natte handdoek, maar erg fris ruikt hij nog niet. Hij leek
wel behoorlijk getraumatiseerd, constant op zoek naar een uitweg, hij
kroop overal tussen en achter en liep nog wat wiebelig, ook liep hij
steeds te hijgen na een wandeling. Hij is erg vaak op de bak geweest
en plast echt grote hoeveelheden, ze hebben hem behoorlijk vol met
vocht gespoten daar.

Hij eet en drinkt helaas nog niet. Vandaag lijkt het wel iets beter met hem
te gaan, hij is minder angstig, loopt iets beter en kijkt wat
helderder uit zijn ogen, ging zelfs al achter een laserlampje aanlopen. Ook heeft hij
al een paar keer aan zijn voer staan snuffelen. Hij moet 10 dagen lang
2x per dag een pilletje toegediend krijgen, dat werkt als een
blaasontspanner. Dat mag ik natuurlijk weer doen dus ik heb het
voorlopig druk, twee keer per dag naar mijn ouders toe om met Sammie te vechten.

Gisteren kon Sammie nog niet goed tegenstribbelen omdat hij nog een
beetje suf was door de valium, maar nu het uitgewerkt is… ai. Omdat
hij nog niet zelf eet moet ik het pilletje fijngemaakt met wat water
via een spuitje in zijn bek geven. Ik dacht als ik dan toch bezig ben,
kan ik ook nog proberen om wat mousse te verdunnen en dit met een
garneerspuit in zijn bek te krijgen. Nou.. dat vindt hij dus al
helemaal niet leuk en het wordt steeds moeilijker om hem iets toe te
dienen, hij is al een stuk sterker dan gisteren en gromt en blaast als
een wilde kat. Een van de kleinere spuitjes had hij tussen zijn kiezen
geklemd en liet het niet meer los, het tuitje helemaal plat en er half
afgescheurd, het zou je vinger maar geweest zijn. Maar ik heb wel al twee keer wat mousse bij hem naar binnen gekregen en daarna leek hij al wel iets meer interesse te hebben voor zijn brokjes, hij rook er een paar keer aan. Een kat die niet eet moet je soms dwangvoederen om weer aan het eten te krijgen.

Als hij na het weekend nog niet zelf eet moet ik de dierenarts weer bellen. Laten we hopen dat dit niet nodig is.

En terwijl ik dit typ krijg ik net een telefoontje dat hij een paar brokjes gegeten heeft! Yes!!! Gelukkig het begin is er!


8 thoughts on “Sammie thuis

  1. @Alex: Net zijn tweede pilletje voor vandaag moeten geven, hij begon te kwijlen en te schuimbekken, grommen en blazen. Joepie…

  2. Van vorige logjes weet ik nog hoe “gevaarlijk” Sammie kan zijn, ik heb met je te doen!
    Je hebt er een mooi verslag van gemaakt.
    Gelukkig begint hij weer te eten.

  3. heb je nog een harnas liggen 😉 zo te horen zal je die de komende dagen nodig hebben. sterkte ermee.
    gelukkig eet hij alweer dat scheelt kan je de pilletjes door zn eten doen als hij ze niet opzij schuift hahaha

  4. Ik zit wederom met volle bewondering je log te lezen over dat ‘tamme’ beestje. Knap hoor dat je blijft volhouden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik betwijfel of ik dat ook zou volhouden, hoe gek ik ook op die beestjes ben.

  5. Ik dien Madame M met een pillenschieter haar medicijnen toe. Maar ik ben bang dat Sam dat ding dan ook in tweeën hapt…

Geef een reactie

