Op bezoek

Vanmiddag weer op bezoek geweest bij Sammie in de dierenkliniek en een normaal formaat kattenbak meegenomen voor hem. Hij was er zo blij mee dat hij er zelfs in ging liggen. Hij wilde (of kon) niet op het kleine vierkante bakje wat er gisteren stond, dus het plassen heeft hij vannacht en vanmorgen op zijn kleedje van thuis gedaan en op een handdoek. Het kleed zat vanmiddag al in de wasmachine.

Hij had flink geplast volgens de assistente, wat een goed teken is maar ik zag vanmiddag dat hij nog steeds aandrang heeft en regelmatig terug gaat naar de bak voor steeds een paar druppels. Volgens de dierenarts komt dit waarschijnlijk omdat alles nog zo gevoelig is. Hij krijgt om de paar uur extra vocht toegediend via een infuus. Eten wil hij nog niet echt, ze hebben nu 3 varianten blaasgruisdieet neergezet. Als een kat pijn heeft stopt hij vaak met eten, ik vraag me af of hij wel iets van pijnstilling krijgt. Hij krijgt wel iedere dag een rustgevend middel toegediend omdat hij anders niet te hanteren is.

Dat hij een beetje stoned is blijkt wel uit het feit dat hij niet in de lengte van de bak ging zitten maar in de breedte, wat natuurlijk veel smaller is. 😉

Update:
4 februari 12:00
We gaan Sammie zometeen ophalen, hij had vanmorgen normaal geplast maar nog steeds niet gegeten. Hopelijk gaat hij straks thuis wel weer aan het eten!

9 thoughts on “Op bezoek

  1. Marika, ik ben er van overtuigd, dat it goed komt. Hij KAN weer plassen en als hij zich weer wt beter in zijn hun voelt en weer gaat eten en drinken, dan komt dat echt goed

  2. Bedankt voor de reacties!
    @Plato: als hij weer niet kan plassen door blaasgruisverstopping zal het wel een operatie worden denk ik.
    @Willie: Ik kreeg blikjes blaasgruisdieet mousse mee van Trovet en een zak kattenbrokjes van Hills, dit is een vermageringsdieet wat tevens blaasgruis tegengaat. Hij heeft lange tijd een blaasgruisdieetvoer gekregen van ik dacht Trovet of Royal Canin Urinary, eigenlijk preventief omdat ik wist dat hij een risico geval was. Hier werd hij erg dik van en daarom overgestapt op Obesity management van Royal Canin, dat krijgen mijn eigen katten ook. Maar nu blijkt hij dus toch blaasgruis te krijgen met dit voer.

  3. @ Marika: Denk je het goed te doen door al dieetvoer te geven, krijg hij het toch nog. 😦
    Mijn Mickey is niet te dik maar ook een kater en bijna 10 jaar.
    Toen ik hem op 2-jarige leeftijd kreeg had hij tandsteen dus kreeg hij Hills Oralcare voorgeschreven door de dierenarts maar hij is nu senior. Ik geef nu sinds kort Felix seniorbrokjes maar ik ga de dierenarts weer om advies vragen.

Geef een reactie

