Printerpech vervolg

Twee dagen na mijn e-mail aan de Canon helpdesk eind vorige maand…

Een medewerkster belt mij wakker en gaat uitleggen hoe de printkop in de printer gezet moet worden.

“Oh, u heeft de printer niet meer in huis? Dat heb ik dan niet goed begrepen uit uw e-mail”.

Hele Grote Zucht. In een uitgebreide mail had ik het probleem met de printer en de vastzittende printkop toegelicht. Daar had ik toch duidelijk aangegeven dat de printer teruggebracht was naar Dixons en dat deze opgestuurd zou worden ter reparatie.

Hieronder een klein stukje van het eerste deel van mijn mail, daar bleek toch duidelijk uit dat ik de printer niet meer in mijn bezit had?


“Incidentnummer: ******

Printer: Canon Pixma MP630

Serienummer: *********

Retour gestuurd via: Dixons, Hinthamerstraat 4 , 5211 MP  Den Bosch

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie op mijn e-mail van 29 juli jl.

Graag wil ik bij deze nog een toelichting geven op het probleem.

Op 28 juli heb ik een Canon Pixma MP630 besteld via de webwinkel van Dixons. Op woensdag 29 juli heb ik de printer in goede staat ontvangen. Het installeren van de printkop ging niet goed ondanks het opvolgen van de gebruiksaanwijzing, de printkop raakte vast en was niet meer los te krijgen. Op 30 juli heb ik de printer bij Dixons afgeleverd, zij zullen de printer retourneren naar een Canon repair centrum.”


Toch wel knap als je daar overheen kijkt toch? Dan voel je je echt serieus genomen als men niet eens de moeite neemt om je mail te lezen. Mijn vertrouwen in een goede afloop nam hierdoor nog verder af.

Ze ging toch maar gewoon verder met het installeren van de printkop, “het gaat heel makkelijk” zei ze, “hij kan er eigenlijk maar op 1 manier in”. “Nou…” begon ik… (ik weet nog wel een manier).
“Oeps!” riep ze ineens “nu zit ik onder de inkt”.

Ze kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ze verder niks voor me kon doen, ik moest maar gewoon afwachten wat het repair centrum zou zeggen, maar ze hoopte dat ik toch nog een fijne dag zou hebben.

Ik had er inmiddels een hard hoofd in dat het gratis gerepareerd zou worden door Canon. Het repair centrum zou alleen het zinnetje “printkop zit vast” zien wat op het reparatieformulier was gezet en niet mijn uitgebreide uitleg.

Ik dacht ik bel naar Dixons en vraag naar welk repair centrum de printer gestuurd is, dan stuur ik mijn mailtje er achteraan. Dit wist men niet, de printer ging eerst naar een verzamelpunt en waar hij uiteindeljk heen zou gaan kon ze niet zeggen. Het had te maken met een verhuizing bij een repair centrum of zoiets. “Hoe kom ik dan te weten waar mijn printer naartoe gaat??” vroeg ik verbijsterd, dat wist ze ook niet maar ze wenste me nog een fijne dag.

AAARG… mijn dag was he-le-maal niet fijn!

Tja en dan, gewoon maar afwachten? Nee dat voelde niet goed, ik moest en zou weten waar mijn printer heen ging. In een eerdere mail van Canon stonden 2 adressen van repair centra waar je de printer naartoe kon sturen, even gegoogled en al snel had ik van beide centra een e-mailadres. Mijn e-mail met uitgebreide beschrijving van de printkop ellende heb ik vervolgens voor de zekerheid naar beide centra gestuurd. De dag erna kreeg ik van één centrum al een berichtje terug dat de printer daar (nog) niet binnen was gekomen. Oké maar mijn mailtje dus duidelijk wel. Mooi zo.. meer kon ik niet doen, nu was het afwachten.

Gisteren lag er ineens een brief van Dixons op de mat. Snel opende ik hem en las dat de printer klaar was, ik hield mijn hart vast voor de onkosten… en dat was precies… 0,00 euro. Ik wist niet wat ik zag, ze hebben hem toch gratis gerepareerd!

Dus bij deze een hele warme douche voor Canon! Dit had ik echt niet verwacht! Bij Dixons ook niet trouwens, die zeiden dat het dan vast een fabrieksfout was geweest. Nou dat denk ik toch niet, maar dat de printkop er verkeerd in kán worden gezet, wijst misschien wel op een ontwerpfout.

Gisterenavond voor het eerst de printer kunnen uitproberen, mooi apparaat hoor. Ik ben nog wel even bezig met het testen van alle opties. Via de software kon ik doorklikken naar een hele leuke site van Canon met allerlei patronen die je gratis kunt downloaden. Van bouwpakketten voor gebouwen tot allerlei dieren, maar ook briefpapier, kalenders, enveloppen, wenskaarten, geschenkdoosjes, patronen voor 3D art, scrapbooken en nog veel meer kun je er vinden.

Daar ga ik zeker eens wat van uitproberen, zoals deze orang-oetang bijvoorbeeld.

19 gedachten over “Printerpech vervolg

  1. Oh God…en ik moet ook al een tijdje een nieuwe printer. En ik had me nog zo voorgeno;en: geen Canon meer want er is altijd wat mee. En nu ik je stukje, zeg maar stuk, kom ik toch maar niet op andere gedachten. Kijk dat callcentermedewerkers ook maar gewoon zijn ingehuurd vanuit een callcentrum, dat weet ik. Maar zoals jij zegt: onhandige constructies (mijn vinger heeft eens klem gezeten toen ik er een vulling uit wilde halen).
    Ik ben wel blij dat het voor jou goed is afgelopen. Al het andere zou zeer onredelijk zijn geweest. Veel plezier er mee.
    Nog behoefte aan boekjes (Plato ruimt weer op) of heb je even genoegd dingen aan je hoofd?

  2. Gefeliciteerd. Helemaal gek wordt je van dit soort bedrijven. Je vraagt je af hoe ze in vredesnaam nog winst kunnen maken. Waarschijnlijk door a-sociale marges op hun producten te zetten.

  3. Ik plaag je even, misschien was je mail wel zo lang dat ze de kluts kwijtraakte.
    Nee, hoor.:-) Ik ben heel blij voor je dat ik gelijk gekregen heb met mijn vorige reactie.
    Misschien is wat jou overkomen is wel vaker gebeurd maar willen ze dat niet toegeven?
    Ik heb even gekeken op de site, wat staat daar veel op! Op fotogalery onder Nature heel veel kattenfoto’s b.v.

  4. Ik wist wel dat de reparatie gratis zou zijn.Een groot bedrijf als Canon is veel gelegen aan tevreden klanten.Print ze!

  5. Gefeliciteerd met de goede afloop, Marika.
    Mijn ervaring met mailen met bedrijven is dat alles en iedereen er vaak langs elkaar heen werkt en je derhalve bizarre communicatie toestanden krijgt

  6. Hartstikke fijn, joh, dat het toch nog zo goed is opgepakt en uitgepakt. Ik moest wel lachen om Plato’s reactie en dacht meteen: “Plaat, dat moet je niet met je vingers doen, daar zijn tandartsen voor” …nou ja…overigens is mijn Canon Camera ook bij Canon voor een error 99….gaat me 261 euro kosten…slik

  7. Fijn dat het toch nog goed is gekomen. Misschien zeggen ze wel expres dat het geld gaat kosten, dan ben je extra blij als het toch gratis is. 😉

  8. Je weet inmiddels wel uit mijn uitingen links en rechts dat Canonprinters er hier veelvuldig doorheen zijn gegaan. Prachtig dingen, goedkoop, vaak zeer betrouwbaar, maar je moet er niets mee krijgen. Het serviceniveau is echt niet goed genoeg en de communicatie rond die reparaties is beneden elk peil. Nu weet in uit ervaring dat je in Roosendaal terecht komt met consumentenprinters en in Amsterdam voor de businessprinters, maar dat is puur N=1 onderzoek….Goed dat je weer verder kunt met je nieuwe printer en dat je ook weet hoe je een nieuwe printerkop moet monteren…

  9. Wij hebben hier jáááren een Canon Pixma gehad, tot zeer grote tevredenheid. Ineens had hij een probleem dat hij de cartridges niet meer herkende, ook als je er nieuwe indeed of ‘m een kopreiniging liet doen. We moesten voor het bedrijf natuurlijk op stel en sprong een nieuwe. Op veelvuldig aanraden hebben we nu een “o zo betrouwbare” Epson “want met Canon is altijd wat”. Nou mooi niet, wat een rotding, ik wil mijn Canon terug…boehoe….

  10. Je weet in ieder geval, dat je een printer hebt gekocht. Ik hoop oprecht, dat je er wel heel veel plezier van hebt. Als je goedkoper merkinkt wilt kopen, met andere inkt krijg je namelijk altijd problemen, kijk dan eens bij https://www.123inkt.nl/ Voor vier uur besteld, morgen in huis.

  11. En zo liep het allemaal nog goed af!
    Zouden “ze” hier alle reakties op jouw ellendelogje gelezen hebben en bang geworden zijn?
    Ik hoop dat je nog heel lang plezier van je Canonprinter mag hebben, zonder problemen!
    groetjes, Marian

  12. @Plato: Ik ben ook erg blij dat het goed afgelopen is, zat er toch wel mee in mijn maag.
    Boekjes heb ik nog genoeg hoor, past niet eens meer in de boekenkast en ik moet er nog erg veel van lezen. :o)
    @PeterS: Vaak zijn de reparatiekosten zo hoog dat je voor hetzelfde geld een nieuwe hebt. Je zou gaan denken dat die reparatiecentra dus weinig te doen hebben. 😉
    @Willie: Ik had het probleem eerst kort samengevat waar ze alle info snel kon vinden, nee daar lag het niet aan. 😛
    Leuk hè die site, er is echt van alles te vinden.
    @J.E. Mulder: Ik hoor toch ook wel eens andere verhalen, gelukkig een keertje mazzel gehad.
    @Monumentje: Yep!
    @Liesbet: Ja is vrij toegankelijk voor iedereen die site, daarom gaf ik hem door als tip, zou anders ook sneu zijn voor niet-Canon bezitters hahaha.
    @Margriet: Oei… wat heb je ook alweer voor een camera? De Canon EOS 350D dacht ik hè? Ja dat zijn dure reparaties, zit er geen garantie meer op? Probeer anders eens te googlen op die error 99, er zijn modellen waar dit een bekend probleem is, die van mij (10D) kreeg dit ook werd ook een dure grap. Ze zullen helaas bij Canon niet snel toegeven dat het probleem bij hen ligt, maar wie weet misschien tegenwoordig wel als er veel mensen met hetzelfde probleem aankloppen. Die prijzen voor reparaties zijn vaste prijzen ongeacht wat ze eraan doen. :-/
    @Truus: Als ik veel had moeten betalen voor de reparatie dan denk ik niet dat ik nog blij kon zijn met de printer. 😉
    @Olijf: Dat zeiden ze bij Dixons, die hadden de schuld allang afgeschoven en waren niet van plan om ook maar iets te vergoeden. Ze waren dan ook verwonderd dat het gratis gerepareerd was door Canon. :-/
    @Leo: Nou zo goedkoop vond ik hem niet, bij de meeste winkels stond hij te koop voor zo’n 180 euro, ik had hem uiteindelijk voor 106 euro met die cashback actie en webshop aanbieding.
    Maar inderdaad er is gewoon geen communicatie rond de reparaties, en probeer dan maar eens te achterhalen bij wie je moet zijn met je probleem.
    De printerkop hadden ze er al ingezet, ze durfden het vast niet aan om mij het nog een keer te laten proberen whahaha.
    @Min: Dank je wel!
    @Natascha: Dat had ik ook ooit met een Lexmark all-in-one gehad, staat op zolder en er zit nog een nieuwe kleuren inkttank in, maar hij print er niet mee. Het aparte zwarte inkttankje deed het nog wel maar dan moest ik het niet werkende kleuren tankje er ook in laten zitten want zonder deed hij helemaal niks ook geen zwart.
    De Canon bevalt heel goed tot nu toe maar ik was ook heel tevreden over mijn Epson Stylus Photo R220, daar heb ik nu goedkopere inkt voor en de foto’s zien er ook daarmee heel goed uit. Heeft zelfs realistischere kleuren dan de Canon omdat hij met 6 kleuren werkt i.p.v. 4. Dus als ik veel foto’s wil printen dan doe ik dat op de Epson, dat houdt de printkosten dan ook wat lager.
    @Vedat: Ik heb pas voor mijn Epson die ik nog had staan, goedkopere inkt gekocht bij http://www.officesavers.nl. Ik betaalde nu maar 15,95 voor een compatible 6 kleuren set i.p.v. 80 euro. En het werkt perfect! Verzendkosten 3,95 en snelle levering, voor 17:00 besteld de volgende dag in huis.
    Voor de nieuwe printer gebruik ik alleen originele inkt, maar die is dan ook een stuk betaalbaarder dan voor de Epson.
    @Marian: Nou dat lijkt me sterk hahaha. Maar misschien heeft mijn mailtje naar het repaircentrum toch nog geholpen?

  13. Cannon is super in zijn service… ze hebben bij mij ooit gratis inktpatronen vervangen die 6 maanden daarvoor door een vriend van mij uit Indonesie waren mee genomen… echter de geel heeft er nooit ingezeten… kon het telefonische regelen… en heb gewoon een nieuwe vergoed gekregen… ondanks dat ik geen aankoop bon had…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s