Comfy Cone

Bibi heeft regelmatig last van kleine wondjes tussen het oor en oog, omdat ze af en toe een krab opvangt als ze Toots weer eens uitdaagt. Dit gebeurt niet zo vaak maar Bibi blijft eraan krabben waardoor ze hier nu al langere tijd last van heeft.

Ik smeer het steeds in met een lotion van de dierenarts die jeukstillend en herstellend werkt, ze heeft ook al een antibioticakuur gehad, dat hielp 2 weken en daarna krabde ze het weer open en infecteerde het opnieuw. Het lijkt zich te verplaatsen naar beneden, inmiddels zijn de wondjes tussen oog en oor genezen maar nu heeft ze wondjes onder het oog.

Om deze vicieuze cirkel te doorbreken heb ik een kap gekocht die ze een tijdje moet dragen, zodat het eindelijk de kans krijgt goed te genezen. Zo’n harde plastic kap kon ik haar niet aandoen dus heb ik een “Comfy Cone” gekocht. Een kap gemaakt van een zacht materiaal, met klittenband verstelbaar.

Erg leuk vindt ze het niet maar ze is er wel vrij rustig onder. Zie ook onderstaand filmpje, haar eerste kennismaking met de Comfy Cone.

28 thoughts on “Comfy Cone

  1. agossie wat zielig voor Bibi maar t is ff voor haar eigen best wil. ze zal blij zijn als hij weer af mag 😉
    kan je geen cameravrouw worden? filmpie is leuk in elkaar gezet.

  2. Geweldig filmpje! En in weerwil van de droevige
    ogen van Bibi om wat jij haar aangedaan hebt (voor haar eigen bestwil) moest ik ook erg lachen om alle capriolen die ze uithaalt om van dat rotding af te komen. Ook leuk om te zien dat Tootsie eerst wat op afstand de toestand nietbegrijpend zit aan te kijken en daarna Bibi van achteren begint aan te vallen, de pestkop! Maar wat een mooie kap is dit! Heel wat beter dan die harde plastic dingen.
    Wist niet dat die zachte kappen bestonden. Zal het onthouden mocht het onverhoopt ooit nodig zijn bij mijn kat. Maar dat is een neuroot dat wil je niet weten. Ik denk dat die er echt totaal gek van zou worden!
    Ik hoop dat dit niet te lang hoeft te duren voor Bibi. Kon je het haar maar uitleggen hé?

  3. @Liesbet: Daar heb ik hem dus ook gekocht. Ik had een recensie geschreven met de url van 2 foto’s erbij, deze vonden ze zo leuk dat ze hem op de site hebben gezet. 😉

  4. Ja, het is even niet leuk voor Bibi maar heel hard nodig! Stel dat het oog ook aangetast wordt, dat is nog erger.
    Het is een heel mooi filmje geworden. Bibi probeert op alle mogelijke manieren van de kap af te komen , dat is logisch.
    Ze kan haar kopje nu ook niet wassen, Tootsie moet dat maar voor haar doen i.p.v. haar aanvallen 🙂
    Mooie kap, ik kende alleen de harde.

  5. Arme Bibi, ze heeft alles geprobeerd maar hij ging niet af. Goeie kap dus. Hopelijk helpt het. Want als de kap afgaat, gaat het spelletje dan niet van voor af aan beginnen?
    Mooi filmpje ook, Marika. Je wordt er steeds beter in. Het bevriezen van een beeld tot foto als overgang naar een nieuw stukje, is perfect.

  6. ik wil je niet ontmoedigen, maar vroeg me wel hetzelfde af als Plato, wat niet weg neemt dat je dit eerst moet doen om het in ieder geval te laten genezen en dan zie je daarna wel weer. Ja, wat moet je anders ?

  7. hee,Mariek!
    tijd geleden al weer!
    Flaire heeft al jaren last dat ze zich ineens openkrabt.Niet eens dus door oorzaak van een robbertje stoeien,maar wellicht omdat ze gewoon jeuk heeft. we hebben van alles geprobeerd,dieten,kaalscheren,schimmeltesten,maar de dierenartsen weten het ook niet.
    Een kap was voor haar een drama. Ze raakte helemaal in paniek al van het kleinste kapje dat er was. Alles ging om in huis ,lol.
    Dus dat heb ik opgegeven. Fijn dat Bibi het wel redelijk opvat in ieder geval,het scheelt een hoop gedoe!

  8. ow..je weblogje ziet er trouwens niet zo netjes uit op dit moment….hij is op mijn scherm links uitgelijnd en begint pas helemaal onder de linkermenukant.Onder het kopje Overige dus.
    De header staat wel goed.

  9. @Plato en Margriet: Ik hoop het niet, ik neem toch aan als het genezen is en de korstjes zijn weg, dat de neiging tot krabben dan ook over is. Het is niet zo dat ze zomaar ineens ging krabben en dat die wondjes daardoor ontstaan zijn. Het begon met een paar krabben van Tootsie wat niet snel genoeg genas, steeds als er een korstje op kwam ging ze het openkrabben.
    Over dat filmpje… die overgang en het bevriezen van het beeld dat is makkelijker dan je denkt. Dat is een optie in Pinnacle Studio 12, kun je zo in je filmpje plaatsen.
    Ps: Plaat.. waar blijven jouw filmpjes?? whahahha
    @Marijke: Lijkt me wel heel vervelend, vooral voor het beestje zelf natuurlijk. Ik had gisteren haar nagels wat stomper gevijld, toch wist ze toen de kap er even af was, in de 5 seconden dat ik even de telefoon ging pakken, haar koppie weer tot bloedens toe open te krabben. Ik had haar kapje afgedaan zodat ze makkelijker op de kattenbak kon, ik voelde met net zo’n cipier ik bleef er dus bijstaan, maar ja toen ging de telefoon… Voortaan moet ze dus leren op de bak te gaan met de comfy cone om. :-/
    Wat betreft mijn weblog, soms heeft de server van web-log kuren denk ik, dan laadt de weblog heel langzaam en soms krijg je inderdaad alles aan 1 kant in beeld. Even op pagina vernieuwen klikken en dan is het meestal weer goed. 🙂

  10. Dat lijkt me een betere oplossing dan die harde kap… die moest de hond van mijn ouders laatst dragen… maar dat zat echt heel verkeerd… we zijn zelfs nogmaals naar de dierenarts geweest… die ook zag dat het fout zat en die heeft een andere gegeven… die beter bij hem paste…

  11. @Aline: Ja die harde plastic kappen zijn ondingen. Mijn honden moesten die ook ooit om. De lussen waar de halsband doorheen gaat zijn veel te stug, dat drukt helemaal in de nek als de hond wil liggen, echt zielig.

  12. Ach gossie, dat achterwaartse loopje is wel herkenbaar van de katten hier als ze iets ‘engs’ voelen.
    Poot en koppie van Chica en Nala voor Bibi.

  13. Wat zijn katten dan “zielig” hé met zo’n ‘lampekap’;-)
    Gelukkig is deze meer katvriendelijk dan degene die je meestal van de DA mee krijgt

  14. Laat Bibi jou haar nagels vijlen? Van Mickey mag ik de nagels niet eens knippen, laat staan vijlen!
    Loopt Bibi’s oog geen gevaar?

  15. Marika, dan is het te hopen dat Tootsie zich een beetje inhoudt.
    Filmpjes:
    Erg he? Ik ben wat filmpjes betreft een verschrikking. En net bericht gekregen dat Panasonic zich niet wenst te houden aan de regel van twee jaar fabrieksgarantie. Dus ik kan het schudden. Ik ben even helemaal klaar met fototoestellen. Grrrr.

  16. @Willie: Dat gaat een stuk makkelijker als ze die kap op heeft, dan ziet ze me niet aankomen met het nagelvijltje hahaha. Echt leuk vond ze het niet maar ze was te lui om weg te lopen. Ik kan bij haar trouwens normaal ook aan haar voorpootjes komen zonder problemen, bij veel katten mag je er niet aankomen maar Bibi maakt het niks uit. Daar heeft Sjoukje (de pleegmama) haar van jongs af aan al aan laten wennen. 🙂
    @Plato: Balen zeg, en wat voor reden gaven ze op dat ze zich er niet aan houden? Slechte service hoor, dan koop je gelijk nooit meer iets van Panasonic lijkt me. 😉

  17. Aaaach, arme Bibi!
    Wat ontzèttend vervelend, dat gejuk op je kopje en dan mag je niet eens krabbelen, sadistisch hoor jouw vrouwtje 😉
    Lijkt me ook vréselijk warm zo’n dikke kraag, sokjes aan zou beter zijn, maarja dat duurt natuurlijk niet lang bij katjes, die friemelen die dingen zó uit!
    Sterkte Bibi, wij leven met je mee!
    kopje, vier katjes

  18. Nooit meer Panasonic, Marika. Ik heb nu een heel goedkoop Kruidvat toestelletje van Olympus. En daar doe ik voorlopig wel even mee ook al is het maar een basaal dingetje.

  19. Ach gosh arm ding. Ze zien er dan zo zielig uit he. Helaas snappen ze niet altijd dat wij het beste met ze voor hebben
    geef Bibi maar een knuffel cvan haar nieuwbakken naamgenootje 😉

  20. Herkenbaar gedrag. Hier ook een paar maal meegemaakt en dat was dan een mengeling van zielig vinden en opdringen omdat het echt nodig was. Maar die beestjes hebben geen benul wat ze overkomt en vooral van het waarom…

  21. Aan de ene kant is het heel zielig aan de andere kant uitermate komisch. 🙂
    Stresskipje Nickie moet af en toe ook een kap om. Bij veel stress likt ze haar achterpoten tot bloedens toe kaal. Dan helpt zo’n kap inderdaad om de cirkel te doorbreken.

Geef een reactie

