Prrrt!

Zo het wordt tijd dat ik het even over kom nemen hier. Wij, Tootsie en Bibi, vinden dat we verwaarloosd worden op dit weblog. Vroeger schreef ze regelmatig over onze avonturen, logisch want wij zijn natuurlijk erg interessant, vooral ik… Toots dus. Maar dit jaar tot nu toe slechts 1 logje, dat kán toch niet?

Daar komt nu dus even verandering in! Eens denken, waar zal ik het eens over gaan hebben… prrr… prrr… Oh ja, een tijdje terug kregen wij ineens ander voer, het smaakte wat minder vettig maar toch wel erg lekker. Het vrouwtje gebruikte een moeilijk woord voor dit voer… obeeezitaaaaz ofzo, geen idee wat het is maar het smaakt goed.

Vreemd genoeg begon ik daarna wat minder slaperig te worden, ik kreeg zowaar zin om Bibi te pesten. Dat werd iedere dag leuker en nu klim ik zelfs dagelijks in die grote klimboom en ga ik in het bovenste hangmandje liggen. Eigenlijk lag Bibi daar altijd in maar ja, dat hoort natuurlijk mijn plekkie te zijn, had ik al veel eerder op moeten eisen, wat denkt die kleine wel niet! Tssk..

Nu dacht ik laatst slim te zijn om extra vroeg in het mandje te gaan liggen zodat ik Bibi voor zou zijn. Al urenlang lag ik lekker relaxed te spinnen en ineens voel ik een duw en nog een en iets harigs en ja hoor… ligt Bibi ineens bij mij in het mandje! Nou ja zeg dat past toch helemaal niet?? Het vrouwtje zag het ook maar greep niet eens in, stond weer met dat ding te filmen.

Ik ben niet zo technisch maar als je hieronder op het plaatje duwt met je poot ofzo dan kun je zien hoe brutaal die kleine tegenwoordig is, het is een schande!

*prrrrrr* Tootsie
(is al een halve kilo kwijt)

14 thoughts on “Prrrt!

  1. Hoi Tootsie en Bibi! Wat een enorm leuk filmpje heb ik gezien van jullie! Het verbaasd me dat Tootsie(?) er nog niet is uitgekukeld….. En wat boffen jullie maar met zo’n lief baasje dat ze zo’n mooie klimpaal in huis heeft staan!
    Groetjes, Arianne/

  2. @Mickey S.: Prrrt?! Ik wilde toevallig net de benen gaan strekken, je denkt toch niet dat ik me laat verjagen door haar, dit was puur toeval…

  3. Ja, Tootsie, ik had jullie al gemist.
    Leuke foto’s en filmpje. Die kop van Tootsie, hij kijkt zo beteuterd en zielig dat Bibi erbij is gekropen, het paste echt niet meer.
    De foto naast de krabpaal staat daar ook leuk.
    Goed van Toots dat hij al een halve kilo kwijt is!

  4. Haha, wat leuk zo geschreven, inderdaad werd er wel iets minder over ze geschreven.
    Netjes dat Toosie al een halve kilo kwijt is, nog even en hij huppelt helemaal vrolijk rond vol energie. Zonder al die zware kilo’s mee te moeten tillen.

  5. Ow ja vergeten, hoe staat het met je tuin???
    daar hoor ik ook weinig nog van, ben heeel nieuwsgierig:P
    Komt alles weer een beetje in bloei?

  6. @Hilde: Vergeleken met Tootsie lijkt ze wel klein, ze zijn nu beiden een halve kilo kwijt dus nu is het 4,5 kilo voor Bibi en 8,5 voor Tootsie.
    @Willie: Het werd ook wel tijd dat hij weer wat in beweging kwam, hij lag al een paar uur te slapen in dat mandje.
    @Elisabeth: Hij krijgt al zijn oude streken weer terug dus het gaat de goede kant op. Wel leuk hoor om hem weer zo speels te zien.
    Met de tuin? Ehh tja daar is nog niet veel te zien, alleen die krokussen van laatst daar heb ik wel een logje over gemaakt, maar ook die zijn alweer weg. Hier en daar komen er wel wat puntjes groen boven de grond en een Clematis is nieuw blad aan het maken. Afgelopen zondag heb ik wel weer nieuwe cacaodoppen gestrooid in de voortuin om het onkruid voor te zijn. Vorig jaar kwam dat ellendige heermoes in april alweer boven de grond, ik probeer het nu voor te zijn.
    Verder heb ik het nodige gesnoeid in de tuin, de vlinderstruiken en een paar Hebe struiken die vorstschade hadden opgelopen en eentje was zelfs helemaal kapot, die heb ik vervangen door een klein blijvende rhododendron.

  7. Prachtig hoor dat afvallen. Onze kat eet al jaren de helft van wat ze zou mogen eten.
    En ze blijft nu al tijden gewoon 4 kilo wegen.

  8. Whahaha Marika, hoe Tootsie half over het mandje heen hangt… Je ziet hem gewoon denken, wat nu??? 🙂
    Op die foto aan de muur kan je al zien hoe brutaal Bibi is. 😉

  9. Haha, mooi verhaal hoor en jullie vrouwtje heeft een leuk filmpje erbij gemaakt …en Tootsie: dapper doorgaan hoor met je vermagerings diëet!

  10. Beste Tootsie, je hebt er een prachtig verslag van gemaakt. Ik zal daarom niet schrijven dat je met je dikke kont bijna uit dat mandje dreigde te vallen maar je prijzen om die halve kilo. Als je dit leest is er al bijna weer een week om en is het vast al een kilo. Jullie eindigen als super slanke, lenige, snelle katten met een uithoudingsvermogen waar baasje alleen maar van kan dromen. Whahahaha….niet tegen haar zeggen hoor…gaat ze vast meppen.

Geef een reactie

