Kerstversiering

Mijn kerstboom is niet echt toonbaar meer na 3 jaar van mishandeling door Tootsie en Bibi. Eigenlijk had ik dit jaar geen boom meer willen zetten, want om nu een nieuwe te kopen die direct weer gesloopt wordt is ook wel zonde.

Maar mijn ouders kochten een nieuwe boom waar de lampjes al in verwerkt zaten en ik kreeg de ‘oude’ boom. Die is nog goed stevig want Sammie klimt niet in kerstbomen, de boom is dus nog zo goed als nieuw. Toch nog maar een keer proberen om de kerstboom te zetten.

Vandaag (maandag) op pad geweest voor een andere kleur kerstballen, ik wilde eens wat anders dan zilver, hoewel dat ook nog steeds erg mooi is. Ik heb voor verschillende warme tinten gekozen en hoop dat dit een beetje leuk bij elkaar komt, uiteraard kunststof dus catproof. De kleuren komen niet echt goed over op de foto. Het lijkt een beetje op creme, warmbruin en antiekgoud tinten met en zonder glittertjes.

In mijn vorige boom die net zo groot is als deze, zaten 335 lampjes. Helaas kan ik die niet meer gebruiken want ze zitten stevig bevestigd in de boom en om nou 335 keer zo’n plastic tie rap door te gaan knippen… hmm nou nee. Dus heb ik een doos van 200 lampjes gekocht en een van 100 lampjes. Thuisgekomen eerst getest of ze het deden. De 200 lampjes versie gaf per lampje net zoveel licht als een uitdovend kaarsje en de 100 lampjes versie was zo fel dat je er koppijn van kreeg. Niet zo’n succes dus, die ga ik morgen maar even terugbrengen. Ze hebben ergens anders vast wel lampjes die evenveel licht geven.

De kerstversiering werd uitgebreid gekeurd door de katten. Bibi ging er met een zak kerstballen vandoor en probeerde deze met grof geweld open te scheuren, die zak heb ik even in veiligheid moeten brengen (dit belooft wat). Tootsie vond het ook prachtig, die houdt wel van wat blingbling. Hij heeft een uur tussen de kerstballen gelegen.

Als Toots een camera ziet begint hij direct te poseren, zou hij nu weer op een kerstkaart willen?

20 thoughts on “Kerstversiering

  1. Sjonge, een kerstboom optuigen bij jou is nog eens een heel ander gevecht dan alleen maar 200 lampjes uit de war halen (bij mij goed gelukt dus zuurkool uit de war halen wordt mijn nieuwe uitdaging… ;o)) )
    Voor volgend jaar is het misschien wel iets om ballen in legergroen, mΓ©t canouflageprint, wel iets voor je. Past wel bij de kleding die je ongetwijfeld moet gaan dragen om je boom te beschermen tegen deze monsters….
    ;o))

  2. ik verheug me alweer op de eventuele filmpjes van katten in en uit de boom whahahaha
    succes en misschien is deze tip wel iets voor jouw boom.
    zet een scherm van kippegaas om de boom heen die iets hoger is dan de boom en aan de bovenkant ook dicht is πŸ˜‰

  3. Die Remco he ? wat een leedvermaak zeg, maar wel een heel leuk leedvermaak
    Mooie kleuren, Marieka enne…laat dat kippegaas maar achterwege ivm dat filmpje dan he ?

  4. Marika, die middelste foto van Tootsie zou ik wel als kerstkaart willen hebben. πŸ™‚
    Hahaha die Bibi, Nickie doet dat ook maar die verdwijnt er eerst mee onder bed voordat ze begint te slopen. πŸ˜‰

  5. Ah, ik vind die op een na laatste foto van Tootsie zo mooi. Daar staat ie zo mooi dromerig op.
    Zoveel lampjes in een boom. Ik heb vorig jaar mijn boom met volle tuigage een zak over zijn hoofd geschoven en in het tuinhuisje gezet. Met een beetje goede wil zet ik hem zo weer in de kamer. Stekker er in…Klaar. Erg hΓ¨? En ik weet nog niet eens of ik het wel doe.

  6. Die kerstballen kleuren mooi bij Sammie`s vachtje. Wat heb je hem mooi op de foto gezet, mijn favoriet is de 2e foto.
    Ik ben benieuwd hoe mijn katten straks weer reageren op de kerstboom.

  7. Leuk dat je toch een kerstboom hebt, ik kijk nu al uit naar de foto’s en filmpjes van Tootsie en Bibi in de kerstboom :-)) mMaar wie weet laten ze de boom dit jaar wel met rust :-))
    Je hebt een mooie kleur kerstballen gekozen en de foto’s van Tootsie zijn echt geweldig, jammer dat je nog terug moet voor de lampjes.

  8. Ik krijg ook zin in een boom! Tootsie kleurt prachtig bij de ballen. Kun je hem er niet tussenhangen? πŸ˜‰ Voor een Kerstkaart zou ik voor de 1e foto gaan want daar kun je op zien dat het om de Kerst gaat! De 2e en 3e zijn mooie portretjes van een mooie poes! Het wachten is dus nu weer op een leuke Kerstpoezenfilm..
    Groetjes Liesbet

  9. @Sjoukje: Ze kleuren vast ook mooi bij Sammie maar het is wel Tootsie hoor op de foto’s. Sammie woont niet hier maar bij mijn ouders.

  10. Tja, een kerstboom. Gelukkig heb ik een dochter, die zulke dingen op zich neemt. Ik mag me nergens mee bemoeien, maar dat hoeven ze ook niet te zeggen. Als ik kat was, dan zou ik zeker met de ballen gaan spelen. Wat is er mooier dan die glinsterende ballen.

  11. Hoi Marika,
    Je hebt al mooie foto’s erbij voor de kerst ;-))
    en wat betreft de kleur van je boom: errug mooi!!
    Liefs:Wilma.

  12. Wauw Tootsie is wel erg fotogeniek. Als ik Punti wil fotograferen zie je één zwarte vlek en Mischa krijgt laserogen….
    Ik hoop dat ze je boom nu wel heel laten. Je hebt wel lef hoor, nieuwe ballen kopen. πŸ˜‰

  13. Ik kwam via het smoelenboek jouw even een bezoekje brengen.
    wat een mooie kiekjes heb je hier boven staan net of die echt poseert he.
    mooi hoor
    groetjes ciska

  14. Voor onze katten is het optuigen van de kerstboom ook telkens weer een groot genoegen. Ballen wegtikken met een pootje is al leuk, de dozen vol ballen en andere versiering zijn ineens enorm leuk om in te gana liggen knorren. Gelukkig zijn de lampjes al jaren oud en nog steeds even goed. Kwestie van goede (Chinese) kwaliteit….haha.

Geef een reactie

