Bibi lijkt wel een hond

Daar ben ik weer even, ik heb het nog druk met van alles en nog wat dus even een kort logje. Was ik net een week opgeknapt van een langdurige griep, heb ik er buikgriep voor in de plaats gekregen. Het schijnt erg te heersen en kan wel 5 dagen duren… whèèèh!

De eitjes (het waren er 5 in totaal) van Seline zijn niet bevrucht. Er waren gisteren twee eitjes uit het nest gevallen omdat ze aan haar veren bleven plakken toen ze even wilde gaan eten. Deze eitjes heb ik voor een lamp gehouden maar er zat geen donkere kern in. Helaas dus geen gezinsuitbreiding.

En dan kom ik toch nog toe aan de titel van dit logje. We wisten al dat Bibi goed kan apporteren, maar ze heeft ook bepaalde hondenstreken zoals de gekste dingen op proberen te eten. Laatst betrapte ik haar op heterdaad toen ze heftig zat te kauwen op een schoonmaakdoekje met citroengeur… je weet wel citroen waar katten normaal voor op de vlucht slaan. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden.

Ook knagen aan allerlei dingen vindt ze leuk, zoals aan de metalen delen van de nieuwe kandelaar.

25 thoughts on “Bibi lijkt wel een hond

  1. Grappig dat kauwen. Doen die van mij niet. Maar ze kauwen buiten wel op takjes etc. Dus misschien is het bij Bibi een vervanging om in vorm te blijven qua kauwbewegingen of zo? Leuk filpje weer. Buikgriep nu weer over.
    OT: de antwoorden op jouw vragen staan er. In deel III van het interview.

  2. @Jolanda: Hopelijk niet zo hard als ik Bibi hoor knagen aan dat metaal.
    @Sjoukje: Tootsie heeft haar het een en ander bijgeleerd denk ik. Zelf wordt hij daar veel te moe van, maar hij kijkt trots toe als ze weer iets uitvreet.
    @Plato: Je zou denken dat ze aan die bak brokken genoeg kauwbewegingen heeft.
    De buikgriep is gisteren pas begonnen, ik kan dus nog even mijn lol op. Ik kan beter op de wc gaan kamperen.
    Heb die envelop nog steeds niet kunnen posten, wordt dus volgende week. Eerder deze week druk geweest met het oplossen van een probleem op de pc van mijn ouders, aan een website gewerkt en nog een te gaan wat veel werk is, woensdag gewerkt en waarschijnlijk daar die buikgriep opgelopen en nou ja donderdag en vandaag flink beroerd.
    Ik zag dat je nieuwe logjes hebt, maar ik reageer er iets later op, heb nu nog teveel koppijn, vannacht vrijwel niet geslapen. Het kost me al veel moeite om deze reactie enigszins begrijpelijk te formuleren.

  3. Joh, Marika…neem je tijd, neem je tijd. Als je ziek bent moet je alleen maar goed voor jezelf zorgen. Plato loopt niet weg.

  4. Een kat heeft negen levens. Jij hebt zeker net een van de bijzondere levens getroffen. Wees er zuinig op, Marika. Je weet nu, dat het leuk is.

  5. Je hebt in de (dieren-(handel zakjes gedroogde stukjes vlees voor katten. Heerlijk om op te knauwen en ook nog goed voor het gebit van zulke knagers!
    Leuk filmpje!
    Beterschap met je buikgriep. Hopenlijk gaat het gauw over. Ik kamp al een poosje met buikgriepachtige verschijnselen. Doodmoe wordt je ervan! In het nieuws kwam vorige week het bericht dat sinds augustus Salmonella heerst met nog onbekende oorsprong. Kan ’t misschien ook wel zijn.
    Groetjes en sterkte!

  6. Grappig filmje Marika. 🙂
    Ik heb vroeger weleens kauwstokjes van huid voor mijn katten gekocht vanwege dat knagen, maar nee hoor, vonden ze niets aan.
    Beterschap met je buikgriep.

  7. Grappig, dat geluidje erbij.
    In de reacties op je log komen ook herkenbare knauw-onderwerpen voorbij: breipennen, vingers… Chica vindt het regelmatig nodig mijn nagels te manicuren
    Beterschap verder!

  8. Heel erg leuk filmpje van een heel erg leuk beestje. Toch vind ik eigenlijk die still het leukst. Zoals ze kijkt, zo van zal ik ? en waar zal ik dan beginnen ? zou je dat kunnen eten ? zou het terugbijten ?

  9. heerlijk filmpje marika.. en dan hebben wij blijkbaar ook een hond in huis.. die knaagt zelfs mijn post stuk 😀 ( wat een beetje lastig is als t een officieel document is wat klaarligt om opgestuurd moet worden en dan kartelrandjes heeft van kattentandjes 🙂 )
    Beterschap voor jou meis..
    knuffff

  10. Weer een ontzettend leuk filmpje en zo herkenbaar. Tim eet bij mij de potloden en pennen van tafel. Nala vreet de krant aan stukken en Mike drukt zijn neus in iedere bloem en plant. Zo hebben ze bij mij alle drie hun eigenaardigheden.
    Ik wens je veel beterschap met de buikgriep en hoop voor jou dat het snel weer over is.
    Groetjes,

  11. Wat een leuk filmpje….Porky kauwt niet echt ergens op al vind hij propjes en muisjes terug brengen, als ik ze weg gooi erg leuk…
    Maar Bibi spant de kroon hoor…
    Ik hoop dat je je snel weer beter zult voelen, pas maar goed op.

  12. Nog gefelciteerd met je verjaardag trouwens.
    Pffff, wat is zo’n smoel moeilijk om te maken zeg. Maar ik heb wat in elkaar gezet.
    Love As Always
    Di Mario

  13. Oh, dus we zijn niet de enigen die geteisterd worden door griep, verkoudheden en buikgriepvirussen…. Pffff….. is het het één niet, dan wel het ander….. Balen he? Maine Coons zijn ook net honden hoor, kauwen overal op en vaak apporteren ze ook… Ze blaffen nog net niet. Alleen dat kauwen op mijn tenen en vingers he, zo pijnlijk….

Geef een reactie

