Krabmeubel foto’s en filmpje

Het krabmeubel staat hoor! Het is mooi degelijk spul met palen van 12 cm doorsnee, dus dat kan wel tegen een stootje. Dit krabmeubel is het model "Catdream deluxe" en is verkrijgbaar bij Dierenvilla.

Ik moest even de tijd vinden om de foto’s en filmpjes uit te zoeken maar hier komen ze dan. Eerst een aantal foto’s gevolgd door een filmpje. Als je op de staande foto’s klikt krijg je een uitvergroting te zien.

Zoals je ziet kwam de bouwinspectie even langs of het wel allemaal volgens het boekje ging. Het in elkaar zetten viel best mee, toen ik al halverwege was hoefde ik slechts 3 palen te verwisselen omdat ik de verkeerde maat had gepakt. Zal de warmte wel geweest zijn zullen we maar zeggen.

Bibi zat als eerste in de krabpaal, Tootsie vond het nog veel te warm om zich druk te maken, hij keek eens rond waar de lift was, helaas voor hem zat die er niet in. Hij hield het daarom maar bij het testen van de onderste palen. Pas de volgende dag zocht hij het hogerop.



Bibi vindt het helemaal geweldig en gaat echt ieder plankje, mandje en hangmat uitproberen.

Tootsie durft op de hoogste plank te gaan liggen. Hij voelt zich zo te zien King of the Hill.

Bibi helemaal in het bovenste hangmatje

En dan nu nog wat bewegende beelden, samengesteld uit 12 filmpjes die ik maakte op de eerste avond en de dag erna.

26 thoughts on “Krabmeubel foto’s en filmpje

  1. Oh wat een leuke foto’s en dat filmpje is geweldig, ik heb zo moeten lachen om al die capriolen die ze uithalen.
    Bibi is net een klimaapje en zoals Tootsie ligt te kwispelen geeft wel aan dat ze het helemaal naar hun zin hebben…..een echte aanwinst waar ze heel veel van zullen genieten.

  2. Gaaf hoor, Bibi lijkt al helemaal ingeburgerd en ook Tootsie is al lekker op zijn gemak, al lijkt de ‘extra beweging’ er nog niet echt in te zitten… ;o))

  3. Hoi,
    door Yvette werd ik n.a.v. een kattenfilmpje op mijn site op jouw weblog gewezen. Wat een gave krabmeubel! En de toeren die Bibi erop uithaalt zien we hier regelmatig van Chica… ook zo’n jonge hond… pardon, kat. De laatste rage is om vanaf bovenop de krabpaal naast me op het buro te springen. Grrr.
    Ik heb ook een boel foto’s en filmpjes bekeken. Die kerstboomaktie – fantastisch

  4. De foto’s waren al leuk, maar het filmpje slaat alles. Ik had nog wel een uurtje willen kijken. Wat een schitterend kasteel, zeg en natuurlijk helemaal te gek, dat zij dat ook vinden. Tootsie is helemaal onze Moris (de Bolle noemen we die). Zelfde postuur, zelfde houding, gewoon identiek.

  5. Hij is heel fraai geworden Mariek èn een succes, stel je voor dat ze er niet naar omkijken, nee dit zit wel goed!
    De hoogste plekjes zijn favoriet!!

  6. whahaha, wat een heerlijke klim/valpartijen. Dat is met recht een dierenvilla.
    Tootsie is inderdaad wel aangekomen zeg. Lijkt mijn macho wel.
    Die zit aan de Royal Canin light. Hij eet wel meer dan voorgeschreven nog maar de dierenarts vertelde dat ze geen honger mogen lijden omdat ze het dan aan hun lever ofzo krijgen dus geef ik hem maar naar behoefte en probeer het met koolvis af te wisselen.
    Leuk filmpje weer. Weer eens wat anders dan Jerry Springer.

  7. @Linda: Tootsie ligt volgens mij te kwispelen omdat hij zich ergert aan het blaffen van de buurhond.
    @Mickey S.: Nee Tootsie doet het nog allemaal op zijn gemakje. Overdag komt hij vrijwel niet in de krabpaal, alleen zijn nagels scherpt hij aan de onderste palen. Maar als ik ’s morgens beneden kom zit hij vaak wel in de krabpaal, hij begint dus pas ’s nachts. Om die ‘King of the Hill’ foto te kunnen maken moest ik tot half 3 ’s nachts wachten.
    Het is ook wel erg warm nog om overdag te klimmen en hij is een beetje zielig, hij heeft een ontstoken oog, moet ik ook nog 3 tot 4 keer per dag zalf in zijn oog zien te krijgen.
    @PeterS: Ja hij is goedgekeurd.
    @Yvette: Vooral door Bibi, ze wil zo graag dat Tootsie mee komt spelen, maar als hij een keer een poging doet wordt ze zo enthousiast dat ze hem er zo weer uitmept.
    @Hilde: Wat leuk dat je even langskwam. HIer springen ze regelmatig op de vitrine, dan gaan ze op de printer staan die op het stereomeubel staat (dat nogal gammel is) en bij het afzetten, knalt het stereomeubel steeds tegen mijn bureau aan. Je schrikt je steeds een ongeluk. Misschien eens een stuk schuimrubber of spons tussen het bureau en de stereo klemmen, als stootkussen.
    @Margriet: Heb je ook foto’s van Moris? Zal straks eens even je weblog doorspitten of hij daar ergens bijstaat.
    @angel: Bibi lijkt net een aapje, je kunt wel merken dat er bij haar geen extra gewicht in de weg zit. Zo was Tootsie ook ooit, eigenlijk nog maar een 2,5 jaar geleden. Ik hoop echt dat hij wat af gaat vallen.
    @Jolanda: Ja leuk hè je zou er bijna zelf inklimmen.
    @Marian: Hoe hoger hoe beter ja, ik houd mijn hart wel vast hoor als Tootsie zo hoog op een plankje ligt en Bibi hem aan alle kanten begint te duwen en meppen. Als hij eraf zou vallen met zijn 9 kilo… oei.. die komt misschien wel op zijn pootjes terecht maar of die pootjes dan heel blijven vraag ik me af.
    Ik heb die website nog even bekeken die jij doorgaf, mooie spullen hebben ze daar, maar de krabpalen zijn wel erg duur hoor. Zo’n soort krabpaal als ik nu heb kun je daar niet krijgen onder de 200 euro. Die van mij heeft 169 euro gekost, afgeprijsd… was eerst ook over de 200 euro.
    @Lisette: Die Royal Canin light heeft Tootsie ook ooit gehad, en nog een paar andere merken. Hij kreeg wel minder dan voorgeschreven werd, je moet kijken naar wat hij zou moeten wegen bij de ‘dosering’ en niet naar wat hij nu weegt.
    Dat je uit moet kijken voor leververvetting klopt maar dat krijgen ze niet zomaar van minder eten hoor, wel als ze ineens helemaal niet meer zouden willen eten, dan moet je oppassen. Zolang hij iedere dag gewoon eet ook al is het minder dan hij gewend is, is er volgens mij niks aan de hand hoor. Je kunt het beste het totaal wat hij mag hebben afwegen en dit verdelen over 3 porties per dag, anders heb je kans dat hij alles ineens opeet en dan wordt het wel honger lijden tot de volgende dag.
    Tootsie moest over op ander voer want hij kreeg last van blaasgruis, dat werd dus blaasgruisdieet van de dierenarts. Trovet ASD heb ik bijna een jaar gegeven maar daar kwam hij weer extra van aan, schijnt best vet te zijn dat voer. Hij was van het lightvoer en de extra beweging toen Bibi erbij kwam van 8 kilo naar 6,5 kilo gegaan. Maar toen hij overging op Trovet was hij zo weer 8 kilo en zelfs 9 kilo laatst.
    Nu heb ik een ander voer dat minder vet is, dat heet Urinary van Royal Canin. Helaas wel erg duur spul, 30 euro voor 3,5 kilo vind ik eigenlijk niet meer normaal. Bibi eet dit ook want apart voeren lukt toch niet. Ik doe ongeveer 3 weken met zo’n zak. Ze hoeven maar een 60 of 70 gram per dag (per kat) te hebben, dus je doet er wel langer mee dan met een goedkoop voer denk ik.

  8. Echt leuke filmpjes en foto’s. Gelukkig dat de krabpaal goed gebruikt wordt. Ik heb zelf een kleintje (1 blok waar ze in kunnen met 2 plateaus) maar daar kijken ze nooit naar om…

  9. Perfect filmpje, mooie foto’s. Alles helemaal AF. Nou ja….en een plezier dat ze hebben. Goeie aankoop Marika. Je hoort het die katten al zeggen.
    Nu ook een speelfilm versie maken svp 🙂

  10. Wat een prachtig ding. En Bibi en Tootsie maken er dankbaar gebruik van. Alhoewel Tootsie dat vooral liggend doet, hahaha. Mijn katten hebben bomen en struiken en daken waar ze inklimmen en die komen binnen alleen maar eten en slapen. Als er al wat actie is, dan is dat om van hun slaapplekje naar de etensbak te lopen 🙂

  11. Mooi paal hoor!
    Bijna dezelfde kleur als de mijne ook ,hihi!
    Dat helpen met in elkaar zetten komt me ook overbekend voor,haha!
    Leuk is dat he,zitten ze je zo lekker in de weg of gaan al op een plank zitten terwijl die nog niet eens vast zit,en sta je daar te uttelen om de plank nog recht te houden en de schroef vast te draaien.lol!
    Ik heb mijn krabpaal bij Zooplus gekocht aan het begin van dit jaar,en dat is ook goed bevallen.
    Overigens..wat de tuin betreft: volgens mijn overbuurvrouw gaan mijn buren mettertijd verhuizen.ze zouden op zoek zijn naar een koophuis.haar advies was om dus nog maar even te wachten met die bakken/hekje oid,en eerst eens te zien of de nieuwe buren willen meebetalen.
    Dus ik wacht het nog heel even af.
    Gelukkig ziet de rest van de tuin er nu weer uit als een tuin,dus dat scheelt,hihi.

  12. Wauw wat een klimparadijs!!
    Ik weet dat Mischa het wel zou waarderen als ik er ook één koop haha. Van Punti weet ik het niet, die houdt niet zo van klimmen.
    Maar Bibi en Tootsie hebben het wel getroffen haha!

  13. Dat is nog eens een super de luxe klim, krab, speel spring, klauter en slaappaal. Reken maar dat de kattenkids hier heel veel plezier van zullen hebben. Geweldig dat filmpje!
    Greetzzz Sjoukje

  14. tjonge wat een riante krabpaal.
    Die ga ik maar niet aan mijn katjes laten zien…dan worden ze stik jaloers.
    en die laatste foto…..die doet het um ….
    dat is een super foto!!!!
    zo nu gaak eens even dolls kijken.
    gr. van Muzzzz

  15. hoi hallo
    ik zag via google deze site,omdat ik een krabpaal zocht voor mijn katjes van bijna 1 jaar oud.
    en ik vond deze krabpaal zo leuk dat ik hem ook gekocht heb via http://www.dierenvilla.nl , ik heb hem vandaag gekregen via de bezorging.nu wil ik hem inelkaar zetten en de katten hebben er u al plezier van,en wat een goede service van dierenvilla,je voelt en ziet dat de krabpaal ook erg stevig en goed is.
    nu maar verder bouwen en de katten kunne en zullen er van genieten.
    erg leuk
    groetjes van esmé

Geef een reactie

