Ziggo wat een feest

Al een jaar of 10 heb ik een internetabonnement bij @Home, er waren wat aanloop problemen wat betreft e-mail en nieuwsgroepen maar daarna werkte het eigenlijk prima. De verbinding lag er wel eens uit maar dit duurde normaal gesproken nooit lang en kwam tegenwoordig nog maar zelden voor.

Telefonie via @home was ook mogelijk maar daar hoorde ik zoveel klachten over dat ik er nog even mee gewacht heb. Tot een maand geleden toen ik het toch aandurfde en eindelijk ging telefoneren via @home. Het telefonie abonnement zat eigenlijk al bij mijn huidige abonnement inbegrepen, ik had er alleen nog nooit gebruik van gemaakt en dat is toch wel zonde…

Het omzetten naar @home ging iets langzamer dan gedacht, pas anderhalve dag nadat de KPN de stekker eruit trok werkte de telefoonverbinding via @home. Maar goed hierna werkte het prima, geen klagen, ook de internetverbinding was supersnel.

En toen begon de ellende… Er moest weer zo nodig gefuseerd worden, @home zou samen met 2 andere kabelmaatschappijen onder de naam Ziggo verdergaan. Die verandering begon gelijk goed toen ik een brief ontving van Ziggo met alle goede dingen die Ziggo zou brengen, zoals een dubbele rekening in de maand mei. Ach wie wil dat nu niet? Twee keer 47,95 is toch niks, wie doet daar nu moeilijk over. Een week later werd het direct al ingehouden, fijn zo’n automatische incasso.

Het blijkt dat we nu ineens vooraf moesten betalen voor de volgende maand, eerst betaalden we gewoon voor de lopende maand. Nu moest mei en juni ineens betaald worden. Nou ja een leuke kennismaking met Ziggo dus. Onder druk van de Consumentenbond kwam er later een excuusbrief achteraan.

Verder had ik geen klagen, ook niet toen ik in de media las over de duizenden klachten die binnenstroomden bij de Consumentenbond over Ziggo. Op woensdag zei ik nog tegen iemand dat ik gelukkig geen problemen had met de verbinding. Dat had ik natuurlijk nooit moeten zeggen want op woensdagavond viel de verbinding weg van zowel internet als telefonie. Als ik 10 minuten verbinding heb op 1 dag dan is het veel. Inmiddels is er nog niks veranderd, ik kan dus al 4 dagen niet of nauwelijks internetten en ben niet bereikbaar via de telefoon.

Via de media heb ik vernomen dat het weinig zin heeft de klantenservice te bellen, ze zijn of onbereikbaar of je staat een half uur in de wacht om daarna afgepoeierd te worden dat er zogenaamd geen problemen zijn. Daar moest je dan ook nog 10 cent per minuut voor betalen, maar ik geloof dat ze dit inmiddels aangepast hebben naar lokaal tarief vanwege de lange wachttijden. Tja bellen gaat niet als je telefoonverbinding het niet doet en ik ben niet van plan het beltegoed van mijn mobieltje hieraan op te offeren.

Afgelopen nacht had ik maar liefst een half uur verbinding en wist ik het voor elkaar te krijgen een storingsformulier in te vullen op de @home website, voordat de verbinding weer wegviel. Het zal mij benieuwen hoe lang dit nog gaat duren.

Ik zit nu te computeren bij mijn ouders, anders had ik dit logje natuurlijk niet kunnen maken. Zij hebben ADSL via Telfort, bijna net zo snel als mijn abonnement maar wel 18 euro goedkoper inclusief gratis bellen naar vaste nummers in Nederland. Het wordt nu wel steeds aantrekkelijker om over te stappen op Telfort en afscheid te nemen van deze kabelellende.

Wat mij tot nu toe heeft tegengehouden is mijn website, deze staat op de @home webspace en is in 10 jaar tijd wereldwijd verspreid in ‘poppenmaak land’. Die raak ik dan kwijt net als alle bezoekers die naar mijn site gelinkt hebben.
Ik heb al wel een eigen domeinnaam: www.fantasiefiguren.nl  met webspace. Nu hoef ik alleen nog maar de hele website aan te passen die verspreid staat over 4 @home accounts, want je had in den beginne maar 5 MB webspaceruimte per account. Als het ene bijna vol was moest ik de foto’s doorlinken naar het andere account, als dat weer bijna vol was weer naar het volgende account etc.. Mijn eigen Weefwereld dus eigenlijk, en geen beginnen aan om al die interne links op de site aan te moeten passen.

Aan de andere kant… het is toch slecht weer, misschien moet ik er toch eens aan beginnen. Als ik wat minder reageer op jullie logjes dan weten jullie dat ik weer eens naar de knipperende lampjes zit te kijken op mijn modem, oftwel ik lig er weer uit.

17 gedachten over “Ziggo wat een feest

  1. Hier ook een Ziggo klant.
    Voorheen was ik een Multikabel-gebruiker. Alles-in-één; telefoon/televisie/internet.
    Het enige wat ik heb gemerkt van de overgang naar Ziggo is inderdaad die dubbele rekening in de maand mei.
    Verder in het geheel geen klachten. Telefoon/televisie/internet, alles doet het. Snel en naar tevredenheid.
    Hoop voor je dat de problemen in jou regio snel verholpen zijn!!

  2. Ik lees zojuist in de telegraaf op internet van de enorme problemen met Ziggo. Ik heb ,net als jouw ouders ADSL van Telfort en gelukkig nooit problemen.

  3. Wat een ellende, ik hoop voor je dat de problemen snel opgelost zullen worden en anders….. toch maar naar Telfort?
    Oeps, ik hoop voor Yvette dat ze jou niet achternagaat, het is anders wel de goden verzoeken natuurlijk. 😉

  4. @Yvette: Kijk maar uit straks ben jij ook aan de beurt… Psst… ik heb al een uur lang internetverbinding, niet te hard juichen nog want dan zullen ze de stekker er wel weer uittrekken.
    @J.E. Mulder: Mijn ouders hebben ook nooit problemen met de verbinding. Nadeel van Telfort merk je pas als er dingen niet goedgaan en je de dure helpdesk moet bellen van 30 cent per minuut, met medewerkers die steeds weer een ander verhaaltje opdreunen.
    Ik wilde laatst telefonie laten activeren van hun Tiscali abonnement (Tiscali is later Telfort geworden), maar dat bleek erg moeilijk, heeft zeker 10 euro gekost aan telefoonkosten. Uiteindelijk moest de boel eerst omgezet worden naar een Telfort abonnement en daarna kon je pas telefonie aanvragen. Het is nu nog wachten op de omzetting van KPN naar Telfort.
    @Truus: Het werkt al een uur nu, ik hoop dat het zo blijft.

  5. Ik merk het al, ik ben nét op tijd weg. In Limburg had ik ook @home en was daar erg over te spreken. Alleen de telefoon duurde even voordat het was aangeslote maar ach… wie daar op let is een kniesoor.
    In Rotterdam was @home niet beschikbaar en dus ben ik overgestapt naar UPC. Hier was de telefoon meteen beschikbaar, evenals internet en digiTV. Geen klachten dus *klopklop*

  6. Och, wat een droevigheid. Dat Ziggo dan nog zo’n ferme keel opzet is natuurlijk zo misplaatst als het maar kan. Doet me sterk denken aan UPC in zijn beroerdste tijd. Ik ben nu al jaren xs4all en nooit heb ik problemen gehad. Alhoewel je overigens bij KPN goedkoper uit bent, want voor 34 euro per maand heb je al onbeperkt bellen en internetten met beperkte snelheid. Die beperking wordt voor een tientje extra grotendeels opgeheven. Nog goedkoper dan ik nu doe.
    Hopelijk is Ziggo straks weer up to date want anders lopen de klanten heel hard naar de concurrent.

  7. ojeee ff zo mn rekeningen controleren ik heb casema tv. gelukkig is internet en telefoon bij kpn ondergebracht tot nu toe geen problemen daarmee.
    sterkte ermee !!!

  8. Hallo Marieke, ik zit met hetzelfde verhaal. Ik heb dan ook gelijk na die aankondiging van die brief een boze mail gestuurd. Met name het feit over die dubbele rekening, Ziggo is een groot bedrijf dat niet op de kleintjes hoeft te letten, in tegenstelling tot een gezin met 2 studerende kinderen en 1,25 inkomen…. ronduit bespottelijk maar ja zoals altijd trekken wij, de particulieren, weer aan het kortste eind…. en kwaliteitsverbetering? Ho maar…..doffe ellende….
    Hier werkt het inmiddels weer aardig al heb ik wel het idee dat mijn internetverbinding een heel stuk trager is geworden dan dat het voorheen was….. Hopelijk lost men dat ook nog op binnen afzienbare tijd al heb ik er een zwaar hoofd in.
    Evengoed toch van harte een hele fijne dinsdag gewenst hoor!
    Lieve groeten, Melody

  9. Nou is casema ook al ziggo geworden.. maar gelukkig betreft dat alleen maar mijn tv en radio.. dus als die storen is het niet zo erg ( behalve dan als het zou gebeuren met een oranje wedstrijd van het EK )
    Ik heb tele 2..van foon en comp.. en dat werkt prima.. en goedkoop.. voor 3 tientjes per maand surf ik de hele wereld over..en daar zit ook t foon abbo bij in…. ook heb ik ( als ik t tenminste aansluit ) nog een faxnummer ook 😉

  10. We hebben er hier bijna geen last van gehad. Ok, moesten daarvoor wel een paar weken de grens over. 😀
    Helemaal zonder inet. Kan je je dat voorstellen?…. 😛

  11. hoihoi! Ben ook maar weer eens een beetje aan het loggen geslagen,en kom dus ook weer eens kijken zo af en toe.
    En ik heb dus ook Ziggo,via voorheen multikabel.
    Ook met multikabel had ik al telefoonprobs,soms schijn ik nl uren (dagen?) niet bereikbaar te zijn,en denken anderen dat ik niet thuis ben omdat bij hen de foon wel overgaat.
    maar al zit ik er náást,het ding gaat bij míj dus niet over!
    En als iemand dan een keertje of 3 achter elkaar belt,gaat ie vaak wel ineens over…maar dat doen er niet veel he.
    2 weken terug heb ik zelfs een hele week geen foon gehad,en aldus 3 kwartier moeten bellen met die helpdesk..en 20 euro armer op mobiel omdat men de 0900 nummers niet in een abbonement opneemt.(en je betaald 10 cent per minuut PLUS nog eens de mobiele kosten!)
    En dan willen ze ook nog eens niks nakijken (want het modem is goed volgens hen),omdat het míj anders geld gaat kosten om een monteur langs te sturen.
    Ben ik lekker mee.
    Afijn..een klachtenbrief ligt dus klaar,want 1 dag nadat ik gebeld had naar die helpdesk,hadden ze (tijdelijk!!) de belkosten bijgesteld.
    Dus ik hoop mijn geld nog (deels) terug te kunnen krijgen.
    De webruimte is ook al steeds niet bereikbaar met http://ftp…soms wel ,soms niet,je wordt er een beetje tureluurs van.
    De nieuwsbrieven met nieuwe opties in MIjn Ziggo zijn ook altijd te vroeg,als je die dan uitprobeert kun je er meestal niet in.
    je zal maar willen weten wat je downloadquotum is,ik kan nog steeds niet in mijn gegevens in ieder geval.
    email ligt er soms ook eventjes uit,al valt de internetverbinding uitval mee.
    (hij is wel traag soms)
    Leuk ja Ziggo dus….het vervelende is dat ze hier de enige zijn die een totaal pakket incl kabeltv geven,wat relatief goedkoper is.
    Al zou ik dus opzeggen,dan nog zit ik met ze vanwege die tv.
    helaas.

  12. ow ja..ik zie dat je nog steeds fantasy creations in je linken hebt staan.Maar die doet het al meer dan een jaar niet meer hoor.
    Heb nu een eigen domeintje : http://www.kleincreatief.nl
    isn u bruin …was een aardige kleur met een oude monitor. met zo’n plat scherm ziet het er echter niet uit,dus ik ben ook bezig met wat nieuws.
    Hopelijk gaat het met jouw website ook wel lukken.
    het is het lastigste om al die links op startpagina;s aan te laten aanpassen vind ik!

  13. Hee Marika, heb je alweer verbinding? Of is Ziggo nog steeds in gebreke. Stelletje stommelingen. Hoe lang hebben we al internet, kabels en computers? Ze moeten eens wat meer doen dan alleen klanten werven.

  14. Voorheen was ik bij Multikabel en enige wat ik gemerkt heb is de dubbele betaling… en verders nergens last van… wel vind het stukken minder dat er een hele stomme naam bedacht is… En dat Multikabel altijd een hele goede naam had en dat ze die zo afleggen…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s