Bibi’s buit

Weten jullie nog dat Bibi ooit een baard had? Dat filmpje is hier nog steeds te bekijken voor de mensen die het niet gezien hebben.

Bibi is dus gek op alles wat op pluche lijkt, en vanwege mijn hobby heb ik nogal wat aan haren en pluche opgeslagen op zolder. Het zat netjes in zakken, maar daar wist Bibi wel raad mee. Bijna dagelijks kwam ze de zolder af met haar buit, ik zag van alles langskomen… een groot stuk teddyberen stof, een zak wol, een sliert boa, de dure mohair die ik veilig had opgeborgen (dacht ik).

Ik stopte het dan maar zolang in een lade hier beneden op de gang, maar die puilde binnen een mum van tijd uit want Bibi was onvermoeibaar en mijn voorraad blijkbaar onuitputtelijk.

Toen er echt niks meer bijgepropt kon worden heb ik alles gesorteerd en in plastic dozen gedaan, netjes voorzien van label en op de hobbykamer gezet.

Er viel nu niks meer naar beneden te sleuren voor Bibi. Nou ja… niks, ineens kwam ze met allerlei baby(poppen)kleertjes de trappen af. Zo ook gisteren, toen ik haar blindelings 2 trappen af zag lopen met een gehaakt luierbroekje op haar hoofd, ze zag helemaal niks meer met dat ding voor haar ogen. Nadat ik eindelijk was uitgelachen en dat broekje weer teruggelegd had, was zij alweer beneden met een volgende buit. Ik heb het maar opgegeven en nu slingert er hier van alles door de kamer, van broekjes tot babysloffen.

De laatste dagen was ze weer regelmatig op zolder te vinden, het was me iets te stil en ik begon argwaan te krijgen, ik ging eens een kijkje nemen.

Even was ik bang dat ze Tootsie vermoord had bij het zien van die roodbruine plukken haar, maar nee… Bibi had toch nog een zak met mohair-vulling gevonden ergens helemaal achterin een vuilniszak!

Klik op de foto voor een uitvergroting van de puinhoop

21 thoughts on “Bibi’s buit

  1. Oh Marika, wat is die Bibi van jou een doordouwer!! Zou ze zich soms vervelen???
    Mijn Kitty is ook goed in vuilniszakken slopen alleen doet zij het alleen als er iets eetbaars in zit en Nickie sloopt broodzakken (met of zonder brood) als ik die vergeet op te ruimen.
    Het lijkt mij ook het beste om zulke spullen in het vervolg in een kast of plastic dozen op te bergen. 😉

  2. @Miriam: Tja wat doet ze ermee… rondlopen, mee worstelen, naar mij brengen zodat ik het weggooi en zij het weer terug kan brengen.
    @PeterS: Ja je kunt hier aan de gang blijven.
    @Mickey S.: Zelfs de beer was nog heel, dacht even dat het vulling van de beer was.
    @Monumentje: Die vulling heb ik nu in een kast opgeborgen. Alles in plastic dozen zou het best zijn ja maar dan heb ik wel heel veel van die dozen nodig. Duur grapje.
    @Simone: Ik kan er ook niet boos om worden.
    @Remco: De spullen in de hobbykamer heb ik sindskort al in plastic bakken, nu de rest van de zolder nog. Ik kwam haar gisteren trouwens tegen met de pleeborstel, moet ik die nu ook in een plastic doos opbergen?
    @Elisa: Is wel makkelijk als ik iets kwijt ben, ze heeft al meerdere dingen tevoorschijn gehaald waarvan ik niet eens meer wist dat ik het in huis had.
    @Truus: Vervelen niet denk ik. Waarschijnlijk heeft dit met haar jachtinstinct te maken. Alles wat wollig is wil ze hebben, ze loopt er dan ook mee rond alsof ze een prooi heeft gevangen hahaha. Ze rolt ermee over de vloer alsof ze zwaar in gevecht is. Ze komt mij ook van alles brengen, dat moet ik dan weggooien zodat ze het weer terug kan brengen, apporteren dus. Ze denkt dat ze een hondje is vrees ik.
    @Muis: Maar ze hoeven maar 1 keer lief te kijken en je bent het weer vergeten toch?

  3. @ Hoi Marika, dat ligt eraan welke je hebt. Er bestaan plantjes met gevulde bloemen in allerlei kleuren, dat zijn ranonkeltjes (bolletjes) ze kunnen naar buiten maar kunnen niet tegen vorst. Wat ik op mijn log had staan is de Ranonkelstuik, die wordt zo’n 2 meter hoog en is echt een (buiten)struik. Maar ik vermoed dat jij Ranonkels gekocht hebt, die kun je zolang er kans is op nachtvorst beter binnen houden.

  4. Whahaaaa, heel herkenbaar. Het heeft één voordeel, Marika. Spullen, waarvan je niet meer wist dat je ze had, worden zorgvuldig weer tevoorschijn getoverd en proudly presented. Heerlijk beestje, die Bibi. Geef me er daar maar 6 van

  5. Ehmmm. Ik kan niks anders dan een enorme lach op mijn gezicht toveren hierom.. *gniffel*
    Ik herken het wel van onze eigen kat…
    Die baard lijkt trouwens wel sprekend!
    OT: nee hoor, ieder zijn eigen stijl toch? (over de sokken)

  6. Wat een maf beest! Jammer dat je geen foto hebt toen ze blindelings de trap af strompelde, dat zal hilarisch hebben uitgezien! Ze zal toch geen nest aan ’t bouwen zijn? 🙂

  7. Ik vind het grappig! Wat kunnen die beesten je toch aan het lachen maken.
    Ik heb een kat gehad, Chico (broertje van mijn Chica die helaas niet erg oud is geworden) die alles uit de strijkmand haalde.
    Zit je lekker koffie te drinken met je visite, rent er een kat met een onderbroek langs………..genant!

  8. Whoeha, geweldig! Ze blijven je verbazen soms, die katten.
    Wij hebben hier ook een Bibi rondlopen, maar die is iets minder sloperig. Als je de eetkamerstoelen niet meerekent tenminste.
    Wel verdrinkt ze haar speelgoed muizen in de waterbak, wat daar de dieperliggende gedachte achter is weet ik niet.

  9. Toch heel bijzonder hoor, Marika. Die kat heeft een bijzondere voorliefde die haar doet afwijken van mijn katten. Die liggen wel eens ergens met hun dikke…ehhhhh staart ergens boven op maar vernielen, daar zijn ze te lui voor. Komt Bibi wel buiten?

  10. @Miriam: Ja dan zal ik die kleintjes wel hebben, dan laat ik ze maar mooi op de vensterbank staan.
    @Margriet: Zes nog wel! Dan houd je weinig meer van je huis over vrees ik.
    @Annemarie: Ze heeft nog meer gevonden op zolder, een zak met plastic korrels, een soort vulling voor poppen of beren. Morgen de stofzuiger maar eens naar zolder slepen.
    @Monique: Ja jammer hè? Ik probeer nog steeds een redelijke foto te maken als ze met die luierbroek rondloopt, is nog niet gelukt helaas.
    @Lisette: Ai… ja best wel genant hahaha.
    @Jolanda: Nee ze houden me goed bezig.
    @Liesbeth: Whahaha dat deed Bibi ook altijd, de speelgoedmuizen verzuipen, zie foto. Dat kan nu niet meer sinds ik een kattenfontein heb.

    @Plato: Bibi is ook nog jong hè, ze is een maand of 10 oud nu, lekker aan het puberen. Tootsie was op die leeftijd net zo erg. Ze komt alleen buiten als het beter weer wordt, in een tuigje. Maar dat vindt ze een beetje eng, de laatste keer wilde ze direct weer naar binnen, jammer dat de hordeur in de weg stond. Ze klom via het gaas omhoog LOL

  11. Wat een lekker ondernemende tante!
    Ze weet precies waar ze haar favoriete
    bontjes kan vinden, dat is toch knap!
    Lief trouwens dat je ons op de hoogte houdt
    van het wel en wee van Sjoukje!
    fijn weekend,
    groetjes, Marian

  12. Oh wat heeft ze er een bende van gemaakt maar ik moet wel een beetje lachen om het ondernemende wat ze heeft…er staat je vast nog het één en ander te wachten met haar ….succes met opruimen

Geef een reactie

