Waterpret

Ze worden al iets baldadiger…

17 thoughts on “Waterpret

  1. Spetter, spatter, spater
    Lekker in het water!!!
    En zo is straks nog je hele keukenvloer nat…..door al die natte pootjes… :-))

  2. @Yvette: Tja ik ga maar op zoek naar de bijpassende placemat, dat voorkomt ook verschuiven van de fontein. Tootsie was er laatst dus al mee over de vloer aan het schuiven.
    @Remco: Breng ze nu niet op ideeën joh!

  3. Whaahaa geweldig ook hoe Bibi in het begin van het filmpje aan komt springen. Hahaha straks heb je ook nog een natte muur, zie je dat zoals Bibi het pootje droogschudt hahaha

  4. Leuk ding zeg, kan me voorstellen dat de kattenfamilie hier in huis ook wel interesse heeft. Is het echt een ding dat speciaal voor katten gemaakt is? Ik zie het echt voor het eerst vandaag.
    Is Toots nu zo immens groot, is Bibi nu zo klein of zit de waarheid ergens in het midden…?

  5. @Emmelinda: Ja dat zag ik, die druppels kwamen recht op de lens af hehehe.
    @Monumentje: Ik houd m’n hart vast. 😉
    @Tat: Ja is speciaal voor katten, van het merk Catit. Ze hebben er ook een voor honden de Dogit. Die is rood van kleur en dat is volgens mij ook het enige verschil.
    Tootsie is behoorlijk groot, hij woog zo’n 8 kilo maar na de komst van Bibi viel hij anderhalve kilo af. Hij stond al lange tijd op dieetvoer maar een paar maanden terug kreeg hij last van blaasgruis waardoor hij nu anti blaasgruisvoer krijgt. Dit heeft als nadeel dat het geen dieetvoer is, krijg de indruk dat Tootsie weer net zo zwaar is al eerst.
    Bibi is nu zo’n half jaar oud en nog niet volgroeid. Maar ja alle katten lijken klein als je ze naast Tootsie zet.

  6. @Sjoukje: Ja vreemd hier doet hij het ook niet meer, een storing bij Google video denk ik. Ik heb het filmpje nu op YouTube gezet dus hij doet het weer!

  7. @Lisette: Hmm volgens mij snap je hem nog steeds niet helemaal. :mrgreen:
    De halve bol en onderbak kunnen uit elkaar. De bol vul je met 2 liter water en deze plaats je op de onderbak die daardoor ook voor een gedeelte vol water loopt. Daar zit de pomp die het water uit de onderbak omhoog pompt door de bol heen. Het water loopt vervolgens naar beneden over de buitenkant van de bol en wordt weer opgevangen in de onderbak. Het loopt niet in straaltjes maar helemaal egaal over de bol. Bibi speelt in het filmpje met het water dat over haar pootjes stroomt als ze haar pootjes tegen de bol houdt. Heeft niks te maken met het transparante van de bol.

  8. Die waterbol is wel een succes, ze zien het als speeltje. Heerlijk om ze samen zo lekker spetterend bezig te zien.
    Volgens mij zijn Bibi en Yvy even groot. Yvy lijkt op de foto veel groter dan ze is.
    Groetjes Sjoukje

  9. @Sjoukje: Het helpt trouwens ook tegen droge lucht in huis, de luchtvochtigheid is van ongeveer 43% naar 55% gegaan sinds die bol aanstaat.
    Zo’n foto geeft vaak een vertekend beeld hè? Je ziet pas echt hoe groot of klein ze zijn als er een volwassen kat naast zit.
    In het filmpje lijkt Bibi ook veel groter dan in het echt, de camera lijkt het beeld wat te vertekenen bij close-ups/macro.

  10. Prachtig dat gespetter ..ik zat er inmiddels ook over te denken om er 1 aan te schaffen.. maarrehh… als ik dit zo eens bekijk…

  11. Wat is die Bibi ineens gegroeid. Of lijkt dat maar zo?
    Lekker zo’n spetterbakje…de katten hebben er merkbaar lol in. Mooi filmpje.

Geef een reactie

