Kattengejank

Gelukkig hoeven ze maar 1 keer per jaar ingeënt te worden want erg leuk vinden ze het niet. Tootsie en Sammie (kat van mijn ouders) gaan altijd samen omdat ze alletwee in september het jaarlijkse spuitje moeten krijgen. Zo hoef ik maar 1 keer te rijden met mijn kattentaxi.

Voor Tootsie was het nog niet zo lang geleden dat hij bij de dierenarts was. Vorige maand ben ik nog met hem op pad geweest omdat ik bang was dat hij blaasgruis had, hij leek pijn te hebben na het plassen. Na een urineonderzoek bleek dit inderdaad zo te zijn en nu krijgt hij speciaal voer tegen blaasgruis. Verder gaat het goed met hem, hij is inmiddels ook wat afgevallen van 8 kilo naar 6,5 kilo sinds Bibi erbij is gekomen.

De rit met de fietskar leverde weer een mooi concert op. Deze keer heb ik mijn gsm in de fietskar gelegd met de memorecorder aan, zodat jullie mee kunnen genieten. De 8 minuten durende opname, want zo lang duurde de rit, heb ik even teruggeknipt tot zo’n anderhalve minuut. Je hoort duidelijk een verschil in geluid tussen Tootsie en Sam.

Nu voor jullie de vraag… welk geluid hoort bij welke kat?

Tootsie vs Sammie
klik op de speaker

17 thoughts on “Kattengejank

  1. Ik mag op het werk geen geluid horen. Vinden ze niet goed in de nachtdienst blijkbaar 🙂
    Lijkt me wel een heel grappig gezicht, al die katten in de aanhanger!

  2. Ik heb geen flauw idee, maar de honden gingen hier door ’t dak! Ze hebben ’t hele huis afgezocht..;) Vind ’t wel zielige geluidjes, maar ja, wat moet dat moet!

  3. @allemaal: Die zware mauwert is Sammie en het wat meer beschaafde mauwen is van Tootsie. Sammie miauwt normaal heel zachtjes met een hoog stemmetje en meestal alleen als het etenstijd is. Maar zodra hij in de fietskar zit gaat het volume op vol vermogen! ;o)
    Als ik het gemiauw hier afdraai dan lopen Tootsie en Bibi ook overal te zoeken naar die indringers. *hehehe*

  4. Oh hihi het klinkt alsof je naar de slachtbank gaat he? Maareh…ik heb het niet helemaal afgeluisterd. Volgende week moeten wij met Sam op pad…(en hij ligt hier net te doen alsoftie niks hoort hahaha)

  5. Ik hoor dat in het voorjaar wel eens onder mijn raam…. wordt daar niet vrolijk van.
    Toots en Sammie ook niet zo te horen 🙂

  6. arme katten ze worden gewoon gemarteld door de wind 😉
    volgens mij hebben ze het gewoon reuze naar hun zin in dat wagentje en willen ze dat luidkeels laten weten 😀

  7. Ah, het is al uitgelegd. Ik hoef het niet meer te zeggen. Ik vond dat laatste geluid, de openscheurende rits, erg geruststellend. Die arme dieren waren helemaal van slag.

  8. Hoii
    Mijn kat heeft gisteravond samen met een andere kat heel hard gemiauwd en die andere kat die maakte het geluid van een huilend kindje, weet jij wat dat is??

Geef een reactie

