Kitten filmpjes!

Ik heb inmiddels een nieuwe voorraad filmpjes van Bibi en Tootsie verzameld, hier volgen maar liefst 13 filmpjes! Ze staan op volgorde van oud naar nieuw, dus je zult haar steeds groter zien worden.

Buiten op de schommelbank.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-948201353814576858&hl=nl

Bibi ziet mijn screensaver visjes.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=8183044196615965592&hl=nl

Het speeltje moet mee die tunnel in!

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=695201619611492943&hl=nl

Kijk Bibi zo moet dat…

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=6831505111483675439&hl=nl

Tootsie wast en Bibi mept als dank.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=7975675195800362605&hl=nl

Bibi heeft helemaal geen hulp nodig bij het wassen kijk maar.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=3624459451871028871&hl=nl

Stoeien met Tootsie.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-2950678099348607684&hl=nl

Bibi als etterbakkie… let vooral op het einde.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=7890476093114538885&hl=nl

Bibi wist al vrij snel op de vitrine te springen.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=5791121758392955279&hl=nl

Bibi in de tuin.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=1711588267564828926&hl=nl

Bibi met baard. Ze heeft mijn hobbyspullen ontdekt op de zolder.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-1279121074868271519&hl=nl

Bibi met speelgoed muis.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-8290139350899499465&hl=nl

Bibi van heel dichtbij.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=8645586756771253719&hl=nl

17 thoughts on “Kitten filmpjes!

  1. Allemaal gezien. Ik vond ze allemaal ook fantastisch om te zien. Je laat ze lekker hun gang gaan en dan wordt het vanzelf een grappig filmpje. Hoogtepunten: bibi dondert in de coulissen (Bibi als etterbakkie), Bibi ontdekt de screensavervisjes en bibi met baard.

  2. @Plato: Ik heb wel heel wat moeten knippen en plakken uit de originele filmpjes om het een beetje compact te houden. 😉
    Bibi donderde van de luidsprekerbox na een mep van Tootsie *hehehe*. En die met de baard, nou ik kwam dus niet meer bij toen ik haar voor het eerst zo binnen zag komen. Steeds weer terug in die zak gestopt op zolder, zak dichtgeknoopt maar ze kreeg het er toch weer uit. Die zak wol ligt nu in een la in de gang. :o)

  3. Maak je die filmpjes met je fototoestel? Met welk programma knip- en plak je.
    Als ik dit eens allemaal zou kunnen, ga ik weer eens een liedje schrijven en het met gitaar opnemen. Vroeger was ik altijd aan het rommelen met bandrecorders maar dat hoeft nu niet meer. Met een beetje fototoestel maak je best uitgebreide filmpjes.

  4. @Plato: Ja deze filmpjes zijn gemaakt met de Canon 630A, door het uploaden naar YouTube of Google video gaat de kwaliteit wel flink achteruit. In het origineel zie je geen blokjes hoor. 😉
    Ik gebruik Windows Moviemaker, dit programma kun je gratis downloaden bij Microsoft als je XP gebruikt. Je kunt er filmpjes mee knippen en aan elkaar plakken, muziek toevoegen, effecten toevoegen, titels en aftiteling maken etc. En het werkt redelijk simpel. 🙂

  5. @Plato: Inderdaad het moet eerst op internet staan wil je er iets mee kunnen doen, net zoals met foto’s die kun je ook niet direct van je harde schijf op je weblog zetten. 😉

  6. Marika, foto’s kunnen gewoon rechtstreeks van de harde schijf op de weblog worden gezet hoor. Vroeger niet maar nu wel. Maar het lukt mij alleen in een logje, niet in het menu.

  7. @Plato: Nee die foto’s in je log staan op de webspace van web-log.nl. Bij het invoegen van een foto kun je een foto uploaden vanaf je harde schijf maar die wordt dan dus opgeslagen bij web-log.nl. Dat kan nooit rechtstreeks vanaf je harde schijf. In een log wordt dit allemaal automatisch voor je gedaan, het wordt in html gezet. In het menu (d.m.v. Typelists) moet je dit zelf doen, je kunt dus wel de foto’s gebruiken die je bij web-log.nl er op hebt gezet, maar de HTML-code om ze te laten zien moet je zelf toevoegen.
    Zelf gebruik ik die webspace niet omdat hij nogal beperkt is qua grootte, jij hebt waarschijnlijk meer ruimte gekregen omdat je nu een abonnement hebt genomen.
    Ik gebruik voor mijn foto’s Photobucket. Dat werkt eigenlijk hetzelfde, je kunt daar ook foto ’s vanaf je harde schijf naartoe uploaden en daarna kun je ze op je weblog laten zien d.m.v. html. De url(link) die je nodig hebt om de foto te laten zien op je log staat erbij, dus je hoeft alleen te kopiëren en plakken in je log.
    Als je in web-log in beheer zit kijk eens bij het tabblad: Controlepaneel, daarna bij bestanden. Hier staan alle bestanden van je weblog waaronder de foto’s. Je kunt hier ook direct nieuwe foto’s toevoegen vanaf je harde schijf. Ze komen dan in het lijstje erbij te staan.
    Als je vervolgens in dat lijstje op de naam van de foto klikt, opent hij in een nieuw scherm en zie je de url (het adres) van deze foto. Wil je die foto in een typelist laten zien in het menu dan gebruik je deze code: img src=”http://vul hier die url in” met dit haakje < ervoor en dit haakje > erachter.
    Het moet even zo want als ik de haakjes toevoeg ziet hij het als html en wordt het verwijderd, in een reactie mag je maar heel beperkt html gebruiken zoals vetgedrukt enzo.
    Dus de code om een foto in een typelist te laten zien is:
    [img src=”http://www.plaatje.jpg”] maar dan wel even die haakjes vervangen door deze… En de juiste url van de foto plaatsen tussen de aanhalingstekens. :o)
    De code is eigenlijk heel logisch, img=image src=source. Er staat dus eigenlijk gewoon de bron van het plaatje is… en dan geef je de url op waar de foto staat. Een url is gewoon het adres van de foto, dus http://www.plaatje.jpg e.d..
    Als je met de rechtermuisknop op een foto klikt in je log en dan eigenschappen kiest, dan zie je de url van de foto staan.
    Zo kan ik dus zien dat jouw foto helemaal bovenaan deze url heeft:

    Je ziet dat hij dus op het web-log staat en niet op je harde schijf. Zo te zien heb je een fotomap genaamd Images, die map zou je terug moeten kunnen vinden via Controlepaneel -> bestanden.
    Een andere foto heeft deze url: http://platoonline.web-log.nl/photos/fotos/dscf0072-thumb.jpg
    Die staat in een andere map genaamd “photos”, ook deze map zou je bij Bestanden terug moeten vinden. Als je op zo’n map klikt dan wordt deze geopend en kun je zien wat er in staat en ook nieuwe foto’s toevoegen zoals ik al eerder heb uitgelegd.
    Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? Anders roep je maar hoor.

  8. Marika, je hebt het heel goed uitgelegd. Het helpt me heel goed dat je ook uitlegt wat de dingen betekenen en waar iets is zoals het is. Ik snap het meteen een stuk beter.
    Ik ga het straks even proberen (nadat ik het onkruid in de achtertuin de definitieve genadeklap heb toegebracht (mijn groene container is vanmorgen geleegd maar er zit alweer een flinke laag in). Als ik mijn nieuwe toestel heb, ga ik eens flink fotograferen :-). Ik kijk nu naar de pentax optio M40. Want ik kan ook weer niet teveel besteden. Anders wordt het gras eten in Kroatië.
    Dank je wel Mariek. Ik ben er erg blij mee.

  9. @Plato: Als je er eenmaal de logica van inziet is het ook veel makkelijker te onthouden. 🙂
    De Pentax Optio M40 heb ik net even opgezocht op de Pentax site. Heeft 8 megapixel, 3 x optische zoom, extra opties zoals gezichtsherkenning, beeldstabilisatie, macro tot 5 cm afstand. Filmpjes met geluid. Je kunt ook eventueel handmatig scherpstellen las ik, dat is wel handig, want soms werkt het automatisch scherpstellen niet goed. Bijvoorbeeld een foto door tralies heen maken in een dierentuin. De kans dat hij dan scherpstelt op de tralies i.p.v. het onderwerp is vrij groot. 😉 Voor de rest is ‘ie helemaal automatisch. Persoonlijk vind ik dat niet zo fijn, ik heb liever de mogelijkheid om ook alles handmatig in te kunnen stellen zoals diafragma, sluitertijd en ISO. Maar goed de meeste mensen gebruiken de camera op automatische stand en dan is deze camera best leuk denk ik.
    Ik heb alleen nog geen voorbeeldfoto’s gezien en ook nog geen reviews van gebruikers. Dat zegt meestal meer over de kwaliteit dan wat de fabrikant er van zegt. Qua prijs ligt hij niet zo ver uit de buurt van mijn Canon A630. 😉

  10. @Plato is de canon A710 niks voor je is 6 keer optische zoom en heeft 7 meg.pixels en kost rond de 250 euro.
    ik ben zelf ook aan t rondkijken voor een toestel en had deze canon op t oog maar mijn huidige canon doet weer goed dus zoek ik nu iets anders.

  11. Dank je Marika. Ik ga morgen even de stad in om te kijken. Misschien neem ik inderdaad wel een canon want mijn zoon was daar ook wel van gecharmeerd. De pentax heeft als voordeel dat ie vrij klein is. En op vakantie is dat een voordeel. Mijn fuji finepix was tamelijk groot. Maar die is nu ter ziele.
    De A710 houd ik in gedachte….
    Jullie horen er nog van….:-)

  12. Nog even bij de filmpjes kijken,ik geniet er echt van. Vooral dat ik zie dat Bibi het zo getroffen heeft met jullie. Leuke filmpjes, zo grappig dat ze met die baard de trap afrent.
    Groetjes sjoukje

  13. Haha ik heb helemaal dubbel gelegen om het einde van ‘Bibi als etterbakie’ geweldig!
    Punti reageert bij mijn niet echt op het aquarium, ik denk dat hij daarvoor teveel echte prooien gewend is. Maar ik vind het gebubbel wel lekker rustgevend, net alsof ik een bubbelbad in mijn kamer heb staan. 😉

Geef een reactie

