Hot hot hot

En wat doe je dan als kat?
Juist…weer onder de kraan hangen. Wat een lol!

Maar bij een chinchilla gaat dat iets minder makkelijk. Ik kwam net op tijd bij de chinchilla op de kamer.
De zon scheen naar binnen en ook een stukje de kooi in en wat doet die snuggere, gaat ‘ie precies in de zon liggen. Aangezien een chinchilla een bontjas draagt is dat niet zo slim.
Hij lag helemaal plat op de bovenste plank van de warmte.
Snel de luxaflex dichtgedraaid, gordijnen dicht en de vloerventilator bij de kooi gezet.
Je zag hem gelukkig snel opknappen. Pfff…

Even later liep hij alweer in zijn molentje.

17 thoughts on “Hot hot hot

  1. Het blijft toch een vreemd gezicht, een kat die zo van water houdt.
    En die chincilla zal het inderdaad wel warm hebben met zo’n bontjas aan. Misschien wat koelelementen om z’n kooi?

  2. t word steeds mooier hier meis..wat een ooievaarssoapie pffff je maakt wat mee en mooie pioenroos! toppie.. enne superfoto’s van toots..die waterbal is ook wat voor toots?? hihi ja ik race voorbij sorry……..knufffffffffffffffff

  3. Waarom doet die chinchilla dat? Veel te warm gaan liggen. Katten dragen ook bontjassen, en kunnen er heerlijk in zonnen. Ons hoofdhaar daar is ook niks mis mee als het aan de zon blootgesteld wordt. Dus waarom is het bij een chinchilla wel een probleem?

  4. @Berry: Helaas het kabeltje is te kort. πŸ˜›
    @JE. Mulder: Gelukkig kunnen we woensdag weer even afkoelen.
    @PeterS: Hmm ik heb geen koelelementen. Heb wel aan ijsblokjes gedacht maar hij mag niet nat worden. Vorig jaar heb ik zijn badzand en knaagsteen een tijdje in de vriezer gezet zodat het flink koud was en toen weer in de kooi. Maar daar was ik nu te laat mee.
    @Remco: Ja en ik maar puffen… :-/
    @Yvette: Wat een mafkees hè? :o)
    @Daantje: Ik vraag me af wat hij daar weer mee uit zou spoken… :-/
    @warmhart: Een chinchilla heeft wel een wat dikkere vacht dan een kat. πŸ˜‰ Oorspronkelijk leefden ze in Chili en Peru in het Andesgebergte. Daar werd het ’s nachts erg koud, vandaar die dikke vacht. Uit 1 haarwortel groeien 40 tot 120 haren.
    Een chinchilla voelt zich het best bij een temperatuur van zo’n 15 graden. Ze zijn slecht bestand tegen hoge temperaturen. Een paar jaar geleden tijdens een lange hittegolf, zijn er dan ook aardig wat chins gestorven door oververhitting. Bij die van mij scheelde het toen ook niet veel.

  5. Met andere woorden, Chin’s weten dus niet beter, zijn er kennelijk niet op getraind om schaduw op te zoeken. Gelukkig was je er op tijd bij. Misschien moet je hem eens met Tootsie laten praten, die schijnt zijn (of is het haar?) verkoeling wel te vinden…

  6. @Marika: O, dan begrijp ik het wel. De neiging om in de zon te gaan zitten is toch aangeboren. Chinchilla’s zullen er ook wel een vorm van vitmaine-productie mee veroorzaken. Alleen is onze zon veel te warm voor ze.

  7. Mijn hamstertje lag ook voor pampus in z’n hok. Ik was eerst zelfs bang dat hij dood was, maar hij lag gewoon buiten te slapen…

Geef een reactie

