Chantage

Die kat heeft mij inmiddels afgericht i.p.v. andersom. Sommige katten kunnen zichzelf prima bezighouden. Tootsie niet, die wil mij graag overal bij betrekken en zo niet dan toch. Als hij wil spelen dan moet ik meedoen anders vindt hij het niet leuk.

Regelmatig hangt er dus een kat aan mijn broek te plukken als ik aan de pc zit, of hij slaat me op mijn vingers als ik zit te typen. Draai ik me om dan zie ik dat hij zijn speelgoed al klaar heeft gelegd. Megamuis en de speeltunnel. Zelf gaat hij aan het einde van de tunnel klaarzitten, het is dan de bedoeling dat ik megamuis in de tunnel gooi zodat hij hem kan killen. En dat het liefst 100 keer achter elkaar. Maar ik draai weer richting pc en typ verder, hij moet ook maar eens leren om een keer alleen te spelen hoor.

Toots weet helaas precies hoe hij mijn aandacht moet trekken, want hij weet precies wat hij niet mag. Triomfantelijk zie ik hem naar de hoek van de bank wandelen…zo van ‘ja ik had je gewaarschuwd hoor!’ Hij blijft me aanstaren terwijl hij รฉรฉn klauw in het kleed zet, wat hij er zometeen vanaf zal trekken waarna hij de bank kan gaan restylen. Gaten in spijkerbroeken dat was in maar gaten in banken…ik weet niet. Snel draai ik me om, graai de tunnel van de grond en ritsel ermee alsof m’n leven er vanaf hangt. ‘Tootsie kijk eens, oooohh mรฉgaaaamuisssss!’ Daar kwam hij al aanrennen….yes gelukt!

Ik gooi nog een paar keer met de tunnel en megamuis waarna ik toch echt weer verder wil typen aan dit logje. Dreigend zie ik Toots weer richting de bank lopen. Zuchtend geef ik me gewonnen en ga ik op zoek naar megamuis….chantage dat is het…

21 thoughts on “Chantage

  1. @pleeboy: oh zou dat het zijn…ze zijn vooral ook erg vindingrijk heb ik gemerkt. ๐Ÿ˜•
    @100% Mike: Dank je wel da’s leuk om te horen. ๐Ÿ˜€
    @J.E. Mulder: Ja en er blijft niks meer over van mijn huis, dat krijgt ie ook voor elkaar grrrr… ๐Ÿ˜‰
    @PeterS: Maar dan moet ik nog steeds dat ding besturen. Hij heeft gelijk door dat ik dat doe, net als met het laserlampje. Hij rent zich rot achter het lampje aan maar zodra ik die pen neerleg komt hij weer naast me staan. Hij weet al dat er geen lampje zal verschijnen als ik die pen niet in mijn handen heb. ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰
    @remco: hmm hoor lees ik daar leedvermaak? ๐Ÿ˜›
    @Emmelinda: Ik snap niet dat ik die kleden nog over de bank heb hangen, het is onder die kleden al een en al gaatjes. ๐Ÿ˜ฆ ๐Ÿ˜‰

  2. O ja, ik weet precies wat je bedoeld, als ik achter de computer zit en het duurt hem te lang dan zet hij zijn nagels in mijn dijen, het liefst op een moment da tik het niet aan zie komen. Dreigen met een aanval op de meubels is ook hem niet vreemd. Maar op andere momenten is het een schatje

  3. Ik ken hier een bepaald gedrag van een bepaalde grijze kat die midden in de nacht naar buiten wil terwijl vrouwtje wil blijven slapen.

  4. Bambam is gelukkig ADHD en vermaakt zich zelf, ook al vind ik het ook erg leuk om met er te spelen. (grappig detail: bambam heeft de zelfde tunnel en muis, misschien kunnen ze elkaar entertainen)

  5. tja he..hij is dan ook maar in zijn eentje he.. daarom heb ik er dus 4….
    (die vervolgens ook allemaal om me heen hangen…. ๐Ÿ˜‰ ) ๐Ÿ˜€

  6. tja he..hij is dan ook maar in zijn eentje he.. daarom heb ik er dus 4….
    (die vervolgens ook allemaal om me heen hangen…. ๐Ÿ˜‰ ) ๐Ÿ˜€

  7. Ha ha ha , fantastisch.
    Ik zat ooit eens aan tafel schriften na te kijken toen ik iets tegen mijn been voelde tikken.
    Ik kijk naar beneden,.. Niets.
    Even later voelde ik weer iets tikken.
    Ik kijk naar beneden,… Weer niets.
    Dus bleef ik even kijken. Na een poosje kwam er een zwarte poot uit mijn schooltas en tikte tegen mijn been. ๐Ÿ˜€

  8. Ha ha ha , fantastisch.
    Ik zat ooit eens aan tafel schriften na te kijken toen ik iets tegen mijn been voelde tikken.
    Ik kijk naar beneden,.. Niets.
    Even later voelde ik weer iets tikken.
    Ik kijk naar beneden,… Weer niets.
    Dus bleef ik even kijken. Na een poosje kwam er een zwarte poot uit mijn schooltas en tikte tegen mijn been. ๐Ÿ˜€

  9. @Dalia: Oooh dat klinkt heel bekend! Ik kan ook nooit met mijn armen over elkaar zitten op de bank, dan gaat hij mijn verstopte hand aanvallen. Springt ‘ie ineens keihard in je zij, je schrikt je een ongeluk. ๐Ÿ˜•
    @olijfje: Wat zou hij kwaad worden zeg… Ik had hem gisterenavond al erg pissig gemaakt. Ik had ‘Keep Away’ op de bank gespoten. Toen ging hij maar in het gordijn hangen. ๐Ÿ˜ฆ
    @Lisette: Die van mij moet beneden blijven en is het daar niet mee eens, gaat dus de laatste tijd aan de deur krabben ’s nachts, ook erg fijn om aan te horen. Gelukkig duurt het meestal niet zo lang. ๐Ÿ˜‰
    @Berry: Bambam… leuke naam vind ik dat! ๐Ÿ˜€ Ook toevallig dat ze dezelfde speeltjes hebben! Tootsie had nog een andere megamuis, die was nog groter en rammelde. Maar zijn ‘ingewanden’ kwamen eruit, ik kwam ineens overal steentjes tegen. ๐Ÿ˜•
    @100% Mike: Ik zal je straks even terug linken. ๐Ÿ˜€
    @kattesnoet: Ik zie het al voor me, dan kom ik helemaal handen tekort om de katten uit de gordijnen en de bank te trekken. 8)
    @Geartsje: Ik hoop dat dit gewoon een kat was en geen spin…. Ik zie ineens iets heel engs voor me. ๐Ÿ˜ฎ

  10. Bambam is eigenlijk een heel erg verwend nest, het hele huis ligt vol met speeltjes en plekjes om te spelen, zitten, slapen… en das nu best een goed plan, welterusten en maak mooie dromen.

  11. @Berry: Ik val hier ook regelmatig over al het speelgoed, en de duurste speeltjes laat hij links liggen…of rechts net hoe het uitkomt. ๐Ÿ˜›
    Welterusten! ๐Ÿ˜€

Geef een reactie

