Mietje

Toen ik Tootsie op ging halen in het asiel was er even verwarring over het inentingsboekje. Het was nog niet teruggebracht door de vorige eigenaar, blijkbaar was Toots nog maar net terug in het asiel. Het boekje zou die middag afgegeven worden maar ik was er eerder dan het boekje…probleem. Ineens ziet een medewerkster een boekje liggen van een rode kater, ‘ik denk dat dit hem is’ riep ze verheugd. Er stond geen naam in alleen een chipnummer en een omschrijving. Rode kater… geboren april 2005, verder wat info wanneer hij ontwormd was en gecastreerd e.d. Dit zal hem wel zijn… vonden de medewerksters en ik kreeg dat boekje mee.

Onlangs begon ik een beetje te twijfelen of deze kat en dat boekje wel bij elkaar horen. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat Tootsie een poes is. Hij komt wat vrouwelijk over en zijn naam maakt het daar niet beter op. Hij loopt zelfs verwijfd. Gisteren viel me op dat hij wel erg duidelijke tepeltjes heeft, net zoveel als een poes, hoort dat wel? Ik ging eens navragen bij de dierenwinkel. Ja dat was normaal, een kater heeft dat ook…oeps ahum.

Toch ging ik nog eens checken bij Sammie, dat is een echte stoere kater, dat zie je gelijk dat het een mannetje is…zelfs na de castratie. Zijn koppie oogt gewoon mannelijker en hij loopt wijdbeens door de kamer als een echte vent. Heel anders dan Toots. Het was even vechten voordat ik Sammie onderzocht had of hij wel tepels had en waar dan enzo. Vele schrammen later zag ik dat het iets van niks was, kon ze bijna niet vinden zo klein. De twijfels namen weer toe.

Als ik de plaatjes bekijk op deze site dan moet hij toch wel een kater zijn. Misschien is het wel gewoon een mietje met iets teveel vrouwelijke hormonen. Hoewel hij het vertikt om hartvormige roze snoepjes te eten, dan is hij echt beledigd. Een normaal gevormd kattensnoepje slaat hij echter niet af. Waarschijnlijk zit hij nog in de ontkenningsfase…

Soms betrap ik hem erop dat hij zijn spiegelbeeld vol bewondering een aai geeft. Erg verdacht…en hij ging er laatst ook al vandoor met een van mijn oorbellen. Die heb ik nog steeds niet teruggevonden. Ik raak steeds vaker iets kwijt. Ik vrees dat ik ooit eens een kast opentrek en hem daar aantref tussen ‘zoekgeraakte’ kledingstukken en accessoires, volledig opgetut met pruik en al.

Regelmatig valt hij in een onhandige bui weer eens ergens vanaf, hij kijkt dan snel rond of niemand het zag en loopt vervolgens met opgeheven hoofd stoer…eh ik bedoel…heupwiegend verder.

Hij zou het niet slecht doen op de catwalk!

9 thoughts on “Mietje

  1. Grappig verhaal met een nog grappiger foto. Tja, z’n naam heeft hij inderdaad niet mee, maar ach. Poes, kater of ergens daar tussenin….als je maar van hem houdt 😀

  2. @PeterS: Zo is het. 😉
    Arme kat op de foto hehehe, dat is Toots niet hoor trouwens. Dat is een ander mietje, wie laat zich nou zo aankleden tsss… 😀

  3. Rooie poezen zijn bijna altijd mannetjes, net zoals lapjes bijna altijd vrouwtjes zijn. Maar ja, het duiveltje zit ‘m natuurlijk in dat bijna altijd, want eens in der zoveel keer is het dus anders.

  4. Whaahaa…nou ondanks het feit dat de dierenarts Sam toch echt van z’n ballen afgeholpen heeft blijft ie net zo verwijfd als eerst. Dol op elastiekjes en poppenspul, en vooral roze. Ongelooflijk gewoon ghehehe.

Geef een reactie

