Jan, Jans en de kinderen

De strip Jan, Jans en de kinderen van Jan Kruis bestaat 35 jaar. Ik ben er eigenlijk mee opgegroeid want ik besta bijna net zo lang! πŸ˜› Ik heb ze vroeger altijd met veel plezier gelezen. Inmiddels loop ik zo’n 15 jaar achter met deze strip. Ik zag net een overzicht van alle Jan, Jans stripboeken, grappig om te zien dat ze nog steeds hetzelfde zijn. Ze worden nooit ouder en de huisdieren gaan nooit dood. 😎
Hieronder een strip die ik op deze site tegenkwam.

Zomer 1987
(deed me denken aan zomer 2005) πŸ˜‰

12 thoughts on “Jan, Jans en de kinderen

  1. Nou, de nazomer is van grote klasse dit jaar hoor. Ben vanmiddag zelfs nog een beetje verbrand lijkt het wel. πŸ™‚
    Maar J, J & de K. zijn inderdaad een vorm van jeugdsentiment. Las ze vroeger ook altijd. In de Libelle was het volgens mij.

  2. Mijn moeder heeft nog steeds de Libelle. En dan zie je dat ze toch wel een beetje met de tijd mee zijn gegaan. Vooral Jans is een stuk opgeknapt nu ze een normaal kapsel heeft een ook nog iets anders buitenshuis doet.
    Maar ze blijven leuk!

  3. Leuk, he?
    Heb laatst nog een paar albums op de boekenmarkt in Deventer gekocht. Het is zo herkenbaar, je ziet jezelf bevestigd in de fantasieen van Jan Kruis.
    πŸ™‚

  4. @PeterS: Het is nu inderdaad prachtig weer! πŸ˜€
    @Olijfje: Ik zag net een nieuwere versie geloof ik, zag er wel raar uit hoor. Jans heeft een ander kapsel en gezicht en Catootje lijkt dikker? Het is ook anders getekend maar dat klopt ook wel want ik lees net dat Jan Kruis in 1999 met pensioen is gegaan en dat sindsdien de strip door 5 andere mensen gemaakt wordt. πŸ˜• Jammer… 😦
    @Woudloper: Ik wil ook eens proberen wat oudere albums te bemachtigen, toch wel leuk om te hebben.
    Ik heb nr. 1 en 2 gebundeld, nr. 5, nr. 10, nr. 13 en nr. 14. πŸ˜€
    @coração: Dit was een strip uit 1987 hoor hihihi πŸ˜‰

  5. whaahaa die strip is wel heel leuk! Mijn moeder was namelijk ook zo. Iedere zonnestraal moest benut worden. Ze heeft altijd hard gewerkt dus het kwam er niet altijd van. Met als gevolg dat ze zo snel mogelijk in de zon ging zitten bijtanken πŸ˜‰

  6. @Daantje: Wij hadden vroeger een leesmap daar zat ook de Libelle bij. Maar ik heb ook een stel stripboeken van Jan, Jans en de kinderen gekocht. Toch wel leuker om een heel stel van die strips achter elkaar te lezen. πŸ˜€ Ik was nooit zo’n stripboeken lezer, maar deze vond ik wel leuk en natuurlijk de stripboeken van Sjors en Sjimmie! 8)
    @Emmelinda: Hehehe 8)
    @Avier: Ik vond hem ook wel grappig, kende deze nog niet. πŸ™‚

  7. ja sjors en sjimmie ook errug leuk….
    heb ergens ook nog een paar strips van jan jans en de kinderen…of hebben mijn ouders die nou?? πŸ˜• πŸ˜›

Geef een reactie

