MiAUW

Ja hoor daar is Sam weer. Ik heb hem nu maar een eigen categorie gegeven want er zullen vast nog wel meer foto’s volgen.

Gisteren moest Sammie naar de dierenarts voor zijn eerste inenting en een ontwormkuur.
Achterop de fiets in zo’n katten transportbox half ingepakt met vuilniszak gingen we op weg. Hij vond het wel even wennen maar keek zijn ogen uit onderweg. Hij miauwde wel een paar keer wanneer mijn vader over een iets te hoge hobbel reed. Het was gelukkig maar een kort ritje van 10 minuten.
De blaffende honden in de wachtkamer vond hij iets minder leuk maar aangezien we op afspraak kwamen mochten we vrij snel naar binnen. Hij werd nagekeken door de dierenarts en ze vond hem kerngezond! De inenting was ook zo gebeurd, hij hield zich groot.

Hij heeft nu zijn kittenprik gekregen, volgende maand terugkomen voor nog een prik. De ontwormkuur zit in een spuitje en daar moet hij iedere week wat van hebben tot het spuitje leeg is.
We kregen nog een kittenpakket mee naar huis, met info, een speeltje, een pipet vlooiendruppels voor kittens en een zakje brokjes.

De terugweg vond hij al minder eng, ik fietste achter mijn vader zodat ik Sammie in de gaten kon houden en moed in kon spreken indien nodig. Was niet echt nodig want hij was bijna in slaap gevallen onderweg.

Nadat ik hem bij mijn ouders thuis wat van die ontwormpasta in zijn bek gevrot had, ging hij al snel naar zijn favoriete slaapplek toe. Op de bank tussen de kussens in. Even bijkomen…
*smelt* ๐Ÿ˜‰

13 thoughts on “MiAUW

  1. Hij is echt zo lief!
    Het is altijd lastig hรจ om een dier op de fiets mee te nemen. Dat heb ik ook een keer gedaan met een cavia. Die had ik in een handdoek gewikkeld en in een boodschappentas gedaan. En toen met 1 hand gestuurd en met 1 hand de tas vastgehouden. Hij vond het niet zo leuk geloof ik…

  2. We moeten ook binnenkort met Sammy naar de dierenarts. Ik weet dat het moet maar ik vinutsjosjielig ๐Ÿ˜‰
    Maar goed, het hoort er bij (zei ze stoer) 8)

  3. @Olijfje: Dit ging vrij gemakkelijk, gewoon die vervoersbox op de bagagedrager met snelbinders erover en zo’n “spin”. ๐Ÿ˜‰ Ik heb ook al heel wat keren met knaagdieren op de fiets gemoeten, de laatste keer heb ik er een in een plastic vervoersbox voor knaagdieren gezet en dan in een boodschappentas aan het stuur. Vonden ze ook niet echt leuk. ๐Ÿ˜•
    @Emmelinda: Ach ja en het stelt eigenlijk niks voor zo’n prik. Sammie vond het wel interessant geloof ik al die aandacht. 8)
    @Daantje: Jij ook al? 8)
    @Warmhart: Dat zei de dierenarts ook, ze vond hem erg mooi getekend. ๐Ÿ˜€
    @Martin: Die lijkt me meer grijs dan rood toch? ๐Ÿ˜‰
    @Puppypowers: Ja ’t lijkt net of hij uit zichzelf zo is gaan liggen hรจ? ๐Ÿ˜›
    @Martin: da’s onderhand een fossiel hehehe ๐Ÿ˜›

  4. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet zo’n kattenliefhebber ben, maar deze foto’s….. ik smelt met je mee.
    Heb je ook rassen die niet groter groeien? ๐Ÿ˜•

Geef een reactie

